CD Projekt RED reaguje na první recenze Cyberpunku 2077

Day one patch prý udělá ze hry úplně jinou záležitost. Designér brání negativní verdikty

Zdroj: CD Projekt RED
8. 12. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Úderem včerejší 18. hodiny vypršelo embargo na první recenze Cyberpunku 2077. Téměř výlučně mohla první média hodnotit stav PC verze a nutno přiznat, že se nešetřilo opravdu vysokými známkami. Momentálně má Cyberpunk 2077 shodné skóre 91 na agregátorech Metacritic i Opencritic, neznamená to ale, že by nezaznívala vůbec žádná kritika. Vedle nižších čísel, která klesala v případě portálu Gamespot na 70 % a webu GamesBeat dokonce až na úroveň 60 %, se mluví především o plejádě bugů, které stály v cestě pohodlnému zážitku a hru nepříjemným způsobem rozbíjely. Řeší se rovněž, jak vypadá Cyberpunk 2077 ve verzích pro konzole, které vývojáři prvním recenzentům neposkytli, bez ohledu na množství hráčů, kteří je budou chtít od 10. prosince hrát. Ke slovu tak přichází první reakce, které situaci kolem hry, resp. jejích recenzí vysvětlují a jednotliví vývojáři slibují, že do vydání bude celkový zážitek mnohonásobně lepší.

Jak uvádí řada recenzentů, v průběhu hraní dostal Cyberpunk 2077 několik větších i menších updatů, nedá se však s určitostí říci, zda byl poslední z nich patchem pro den vydání. Ten zpravidla opravuje velké množství chyb, ale hlavně posouvá hru do stavu, ve kterém se k ní dostanou první hráči, podle PC Gameru se tak ale v průběhu recenzování pravděpodobně nestalo. „Obdrželi jsme 50GB patch, který CD Projekt RED označil jako Day 0 patch. Když jsme se zeptali, jestli jde o patch, který dostanou i hráči v den uvedení hry, zástupce CD Projektu RED nám potvrdil, že Day 0 patch je jen jinak pojmenovaný Day 1 patch,“ tvrdí PC Gamer ve své recenzi. Dodává však, že ani zástupce vývojářů jim nebyl schopný přímo odpovědět, o jaké další opravy se onen Day 0 (Day 1) patch rozšíří, což v hráčích soudě podle mnoha komentářů vyvolává jistou nervozitu.

Mírnit se ji snaží německý komunitní manažer Fabian Mario Döhla na svém Twitteru, kde odpovídá na nejrůznější dotazy a poskytuje tipy, jak výkon hry na PC zlepšit. Tvrdí například, že když hru sám testoval, narážel na problémy s mizením animací, audia, ale i celých objetků. Důvodem prý má být nedostatečné rychlé streamování dat, což lze vyřešit snížením grafických detailů. Pořád tím ale Döhla neodpovídá na obavy ohledně konzolových verzí, které žádné podobné nastavení nemají a hráči se pouhé dva dny před vydáním a se startem 100 GB preloadu začínají oprávněně ptát, jak jim dlouhé měsíce předobjednaná hra na PS4 či Xboxu One vlastně poběží. Na to Döhla přichází s odvážným tvrzením, že day 1 patch „udělá ze Cyberpunku na konzolích úplně jinou hru“, což hrstce diskutujících jako uklidnění alespoň prozatím stačí. Dlužno ovšem dodat, že na oficiálních kanálech nejsou vývojáři v posledních hodinách příliš sdílní a pořád nechávají značnou část komunity v nejistotě, co přesně absence konzolových recenzí znamená.

Svým způsobem se pak ke kritice stran některých mechanismů a prvků Cyberpunku 2077 staví quest designer Philipp Weber, který se včera večer pustil do čtení recenzí a na svém Twitteru je komentuje. Vyzdvihuje, že je recenzí tolik a že každá přichází se svým pohledem, ze kterého čerpá důležitou zpětnou vazbu a rozhodně se prý nebrání číst i takové, které třeba i jeho práci nehodnotí bez výhrad. „Pokud nemáte rádi recenze, nedívejte se jen na titulek, nebo skóre, ale přečtěte si, co daný člověk skutečně napsal, protože to bývá velmi často zajímavé,“ říká Weber a dodává, že si nemyslí o nikom nic špatného, když by měl recenzent na věc jiný názor než on sám.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru