CD Projekt oznámil vývoj druhého Cyberpunku

Potvrzuje také, že nový Zaklínač bude trilogie, kterou doplní ještě dvě hry navíc

Zdroj: CD Projekt RED
4. 10. 2022

Společnost CD Projekt informovala v průběhu úterního odpoledne o budoucnosti herního portfolia. Ačkoliv jsme už mnohokrát slyšeli z úst zástupců studia, že zůstávají věrní dvěma značkám – Zaklínači a Cyberpunku – tentokrát vývojáři pojmenovali jednotlivé projekty a udělali v nich jasno. Výsledek je poměrně překvapivý, protože došlo k formálnímu oznámení vývoje druhého Cyberpunku a hned pětice titulů spadajících pod sérii Zaklínač. Nad rámec toho pak polská společnost potvrdila, že začíná pracovat také na třetí značce, o kterou v budoucnu rozšíří svůj katalog a vezme hráče do úplně jiného, dosud nezpracovaného univerza.

Pět nových Zaklínačů

„Naše základní hodnoty zůstávají stejné – chceme vytvářet revoluční hry na hrdiny s nezapomenutelnými příběhy,“ uvádí na začátku zveřejněného dokumentu CEO společnosti Adam Kiciński. Další informace jsou pak překvapivě přímočaré a studio se velmi otevřeně pouští do vyjmenovávání jednotlivých projektů a jejich pracovních označení, s nimiž se zřejmě budeme v nadcházejících letech setkávat. V první řadě připomíná CD Projekt závazek vydat do konce roku 2022 vylepšenou verzi Zaklínače 3 pro konzole Xbox Series a PlayStation 5. Zmiňuje také nedávno oznámené příběhové DLC pro Cyberpunk 2077, které nese označení Phantom Liberty a pro zmiňovanou hru bude jediným přídavkem tohoto druhu. Pak už ale hledí dále do budoucnosti a věnuje se nejprve Zaklínači.

První díl nové ságy – o které CD Projekt otevřeně mluví jako o další trilogii – nese pracovní název Polaris. Jedná se o hru, která již byla oficiálně oznámena i prostřednictvím prvního artworku, na kterém se nachází do sněhu odhozený zaklínačský medailonek v podobě rysa. Už dříve zaznělo, že CD Projektu nebude stačit jedna hra a pravděpodobně ani dvě, takže trilogie se zdá být logickým vyústěním a zopakováním toho, co se v případě první trilogie povedlo. Přesto CD Projekt upozorňuje, že tentokrát to může být trochu jiné, vzhledem k tomu, že první Zaklínač z roku 2007 se významně lišil od druhého dílu a ten zase – byť už trochu méně – od dílu posledního. „Druhý a třetí díl se bude opírat o technologický základ vytvořený pro Polaris, který by měl zefektivnit vývoj a umožnit studiu soustředit se na dosažení své tvůrčí vize,“ dodávají vývojáři. Za nás ještě připomínáme, že CD Projekt změnil engine a svůj vlastní proprietární RED Engine nahradil Unreal Enginem.

V přípravě jsou ještě dva tituly, které by měly rozšířit značku i za hranice množiny tradičních hráčů RPG.

Jak už ale prozradil titulek této zprávy, nová trilogie nebude tím jediným, co v rámci zaklínačského univerza vznikne. V přípravě jsou ještě dva tituly, které by měly rozšířit značku i za hranice množiny tradičních hráčů RPG, pod čímž si v tuto chvíli nelze představit nic konkrétního. Platí to alespoň v případě první hry – projektu Sirius – který vzniká v bostonském studiu The Molasses Flood a má být zaměřen jak na hru pro jednoho hráče, tak na multiplayer. „Hra se bude odehrávat ve světě Zaklínače, ale od našich předchozích titulů se liší tím, že cílí na mnohem širší publikum,“ říkají vývojáři a kreslí před námi potenciální live-service hru s příběhem i propracovaným endgame obsahem určeným spíše pro party hráčů, ať už v soubojích dle pravidel PvE nebo PvP. Co přesně v Molasses Flood vzniká, si však v tuto chvíli neodvažujeme příliš odhadovat.

Druhým titulem pak je projekt Canis Majoris, který má být dalším plnohodnotným RPG v duchu hlavní série – první či druhé – a doplnit ji s největší pravděpodobností o další příběh s jinými postavami. Tato hra vzniká v externím studiu, ale pracují na ní lidé, kteří se dříve podíleli na předchozích hrách ze série Zaklínač. Pokud byste se chtěli chytit pracovního názvu, ano, odkazuje na souhvězdí Velkého psa, těžko ale soudit, zda jde o odkaz na něco ze hry, nebo jen využití hvězd pro pracovní názvy obecně. Polaris i Sirius jsou dalšími hvězdami, takže v tomhle ohledu bychom akceptovali spíše obecný nežli konkrétní klíč.

Oznámení nového Cyberpunku

A odpovídá tomu i označení posledního konkrétnějšího projektu – Orion – kterým není nic jiného než pokračování Cyberpunku. Zprávu můžeme chápat jako oznámení hry a potvrzení, že v sérii hodlá CD Projekt pokračovat, ačkoliv nejde o nic překvapivého. Hra má naplno využít potenciál světa Cyberpunku a pravděpodobně přinést další příběh vycházející z původní hry. Nic bližšího ovšem vývojáři nedoplnili a bude patrně ještě nějakou dobu trvat, než se o Orionu dozvíme víc. Dlužni vám ale nezůstaneme i potvrzení, že CD Projekt otevírá v Bostonu, kde již působí studio The Molasses Flood, další vývojovou buňku a plánuje s růstem počtu zaměstnanců ve studiu ve Vancouveru. Tím má vzniknout silná severoamerická enkláva vlastních studií, které budou moci efektivně pomáhat s vývojem popisovaných titulů i her zcela vlastních. A právě takovou má být úplně poslední naznačená hra – projekt Hadar – který odstartuje třetí vývojovou větev odsunem do úplně nového univerza.

„S touto myšlenkou jsme si začali pohrávat už před několika lety. Fáze konceptu byla v rané fázi zahájena v roce 2021 a poprvé v historii naší společnosti vzniká značka kompletně v naší režii,“ uvádí vývojáři. To znamená, že téměř jistě nepůjde o adaptaci žádného již vytvořeného světa, ale o zcela originální námět, který se ovšem k hráčům v podobě plné hry dostane až za velmi dlouhou dobu. Žádná hra v pravém slova smyslu nevzniká, vše je na začátku a teprve probíhá pokládání základních kamenů budoucí série. Alespoň tak o projektu Hadar mluví člen představenstva Michał Nowakowski, který se ale v souvislosti s projektem zdržel dalších komentářů.

„Když se podíváme do budoucnosti, máme před sebou tři jedinečné a silné značky. V centru každé z nich si představujeme rostoucí počet her pro jednoho hráče s nezapomenutelným příběhem, obohacených o zážitky pro více hráčů,“ shrnuje CEO společnosti a podtrhuje, že jsou jednotlivé týmy hrdé na své úspěchy a podnikají odvážné kroky k realizaci svých ambicí

Nahlásit chybu v článku

12

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru