Bývalý šéf studia EA DICE poodhaluje svůj nový projekt

Bývalý šéf studia EA DICE poodhaluje svůj nový projekt

Patrick Söderlund a studio Embark se snaží ohromit zejména úchvatnou scenérií

21. 2. 2019

Až na výjimky, jakými jsou například Mirror‘s Edge nebo Star Wars Battlefront, má studio DICE ve svém portfoliu přibližně od roku 2002 výhradně hry ze série Battlefield. A zatímco jsou úplně první díly nebo moderní Battlefield 3 a 4 přijímány takřka bez výhrad, Battlefield 1 a Battlefield V s sebou nesou pachuť nejrůznějších kontroverzí. Těmi se už zabývat nebudeme – padlo o nich spoustu slov v uplynulých měsících – přesto hráčům neuniklo, že v době narůstající kritiky směrem k dosud poslednímu vydanému Battlefieldu opustil studio dlouholetý šéf Patrick Söderlund. Na tomto postu strávil bezmála 12 let, přesto – anebo právě proto – se rozhodl v srpnu loňského roku zvednout kotvy a už v listopadu oznámil založení nového studia Embark. Do jeho středu navíc velmi rychle přivedl přibližně 50 lidí a nyní, o další tři měsíce později, se už pochlubili zahájením prací na novém projektu.

Sám Söderlund o něm píše v blogu na webu Medium.com a hovoří o něm jako o titulu, na jehož konceptu se ve studiu takřka ihned shodli. „V mnohem kratším čase, než jsem vůbec předpokládal, jsme přišli s nápadem na naší první skutečnou hru – tahle myšlenka, na které jsme se ihned shodli, podtrhuje naši vizi a v těchto chvílích už ji začínáme testovat,“ vysvětluje Söderlund. Konkrétněji pak mluví o kooperativní free-to-play akci, která by měla být zasazená do vzdálené budoucnosti a stát na nutnosti překonávat zdánlivě nemožné úkoly díky spolupráci v týmu. Mnohem zajímavěji se ale v tuto chvíli jeví informace o použitých technologiích a následné ukázky herního prostředí.

„Otestovali jsme spoustu alternativ, ale nakonec jsme se rozhodli vyvíjet hru na Unreal Enginu, který chceme doplnit některými našimi technologiemi. Náš tým momentálně zkouší možnosti tohoto enginu a činí poměrně značné pokroky,“ říká Söderlund a nechává za sebe dále promlouvat art directora Andrewa Hamiltona, který společně s ním přišel z DICE, kde pracoval na stejné pozici například u Star Wars Battlefront. Hamilton tak v krátkém videu se záběry z 256 kilometrů čtverečních velké mapy naznačuje, čeho je studio Embark schopné a zmiňuje, že mapa, která je pro srovnání čtyřikrát větší než Erangel z PUBG, byla vytvořena třemi zkušenými lidmi za pouhé tři týdny. Jistě, o skutečné mapě pro hru to zatím nic zásadního nevypovídá, tu je nutné nejen vytvořit, ale také osadit objekty, rozpohybovat, zoptimalizovat a otestovat, nicméně už nyní je vidět jasně patrná snaha studia Embark, vstoupit se svou hrou do nejvyšších pater herního odvětví.

Zajímavé rovněž je, že už na začátku vývojáři počítají se systémem měnícího se počasí a jeho následky, takže je pravděpodobné, že i to sehraje v novém projektu svou roli. „Naším cílem bylo vyzkoušet si na téhle mapě, kam můžeme posouvat bohatost jednotlivých detailů v tak velkém měřítku, navíc s kompletně dynamickým počasím a osvětlením, aniž bychom vycházeli z bůhvíjak velkého týmu,“ vysvětluje dále Söderlund. I on následně potvrzuje, že ambice mají v Embark opravdu vysoké a už nyní zaměstnávají mnoho zkušených lidí, přesto je pro ně Embark novou výzvou: „Spousta z nás pracovala ve velkých studiích, kde se bylo možné opřít o další lidi a lidské i finanční rezervy. Skutečnost, že nyní vedeme menší studio, nás ale nutní pracovat odlišně, musíme uplatňovat co nejefektivnější postupy a kriticky nahlížet na všechny závěry, které učiníme,“ dodává šéf Embark.

V závěru pak slibuje, že o nové hře bude informovat častěji a vlastně bychom se ani nedivili tomu, kdyby nám ji chtěli lidé z Embark představit už na E3. Ne snad s příslibem rychlého vydání, ale jako demonstraci toho, že když člověk učiní v kariéře významný krok, ale i nadále se může spolehnout na velmi zkušené kolegy, hranici lze posouvat. Jediné, co v blogu Patricka Söderlunda působí trochu zmateně, jsou jeho vzletné plány na vytvoření ultimativní platformy, díky které by mohli i lidé – naprosto nepolíbení herním vývojem – relativně snadno a rychle tvořit plnohodnotné interaktivní zážitky pro ostatní hráče… Pevně doufáme, že projekt studia Embark nebude brát tohle přání doslova.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru