Diablo II: Resurrected, Blizzard Entertainment, Blizzard po vydání Diabla II přeruší vývoj remasterů

Blizzard po vydání Diabla II přeruší vývoj remasterů

Došly hry, říkají jednoduše vývojáři. Dále se budou soustředit na vývoj úplně nových titulů

Zdroj: Blizzard
5. 3. 2021

Nedá se tvrdit, že by po nedávném oznámení remasteru Diabla II od odborníků ze studia Vicarious Visions zavládla v řadách fanoušků výlučná spokojenost. Jistě, není možné zavděčit se všem, obavy na tomto místě ale vyplouvají zejména kvůli vzpomínce na nepříliš povedený remaster Warcraftu III, který ve finále nesplnil vše, co autoři slibovali a ještě k tomu sebral hráčům možnost spustit přes Battle.net původní verzi. Nic takového by se v případě Diabla II, doufejme, nemělo stát, ať už s přihlédnutím k historii jmenovaných vývojářů nebo k prohlášení, že originální verze Diabla II nikam nezmizí. Přesto ale chápeme některé příznivce Blizzardu, že by rádi konečně obdrželi něco nového a v tomto ohledu pro ně máme dobrou zprávu! Blizzard totiž v rozhovoru pro magazín CNET uvedl, že materiál pro remasterování došel a pozornost se teď už konečně stočí k úplně novým projekt.

Žijeme ve světě, který je neustále aktivní a hry v něm vyžadují setrvalou péči, což ale z druhé strany klade obrovské nároky na týmy vývojářů a rozpočty.

Za výrokem stojí viceprezident Blizzardu Allen Adham, který potvrdil, že po vydání remasteru Diabla II už nemají titul, který by se mohl dočkat podobné péče. Není to samozřejmě definitivní stanovisko, ale na nějaký čas by podle Adhama i prezidenta Blizzardu J. Allena Bracka mělo platit. V nadcházející době proto máme od Blizzardu očekávat nové hry a konkrétně i „nové typy her“, ať už to znamená tituly zasazené do jiných žánrů nebo spoléhající na jiné platební modely či ekonomiku obecně. „Byli jsme zvyklí vydat hru, uvolnit pro ni jeden dva patche, a pak zase přejít na další projekt,“ vzpomíná Adham a dodává, že situace je teď úplně jiná. Podle jeho slov žijeme ve světě, který je neustále aktivní a hry v něm vyžadují setrvalou péči, což ale z druhé strany klade obrovské nároky na týmy vývojářů a rozpočty. „Poptávka po [delším] provozu našich úspěšných her je vyšší, stejně jako čas, za který jsme schopní naší novou hru vydat,“ dodává viceprezident Blizzardu.

Zdroj: Allen Adhem, Blizzard

Poukazuje tím mimo jiné na to, že ačkoliv Blizzard momentálně plánuje nové hry a jejich plány jsou údajně stejně velké jako kdysi, bude určitě trvat několik let, než se Adhamova slova zhmotní v konkrétní hry. Velkou roli v tom má sehrát i způsob, jakým se bude v blízké budoucnosti pracovat, tedy zda po čase zase společně ve velkých kancelářích, nebo z domova, kam se vývojáři přesunuli vinou pandemie. „Máme lidi, kteří chtějí pracovat vzdáleně napořád. Další se už nemohou dočkat návratu do kanceláří. A pak tu jsou ti, kdo by chtěli určitou flexibilitu,“ říká J. Allen Brack. Není si přitom v tuto chvíli jistý, kde celá situace skončí, nicméně plnohodnotný návrat ke stavu před pandemií si Brack podle svých slov neumí jednoduše představit.

Do značné míry by o budoucnosti Blizzardu, resp. jeho fungování, měl rozhodnout vývoj dvou aktuálně největších projektů – Diablo IV a Overwatch 2. Obě hry podle nedávných vyjádření nevyjdou dříve než v příštím roce, což současně znamená, že jedna i obě mohou klidně dorazit až napřesrok. Blizzard je ostatně znám tím, že data vydání nezveřejňuje v přílišném předstihu a právě nutnost pracovat z domu s největší pravděpodobností přinutí vývojáře k ještě větší opatrnosti. Uvidíme tedy, jak se s tím kolos s bezmála 5000 zaměstnanci vypořádá, protože i on bude určovat trend celému odvětví a nastaví nové standardy.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru