BioWare oznámilo očekávaný reboot Anthemu

Změnou projde hratelnost, náplň misí i vývoj postavy. Aktuální verze se už rozšíření nedočká

11. 2. 2020
Název hry: Anthem Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 22. 2. 2019 Platformy: , , Žánr:
Anthem

Pročítat si zpětně titulky článků, které jsme věnovali hře Anthem, vyvolává směsici pocitů – od zklamání, přes nepochopení, až po určitou naději. Když jsme totiž o sci-fi akci od BioWare psali naposledy, bylo to v souvislosti s informacemi portálu Kotaku, který tvrdil, že bez ohledu na neutěšený stav hry a kritické přijetí hráčů pracují vývojáři pod dohledem Caseyho Hudsona na rozsáhlé revitalizaci většiny herních prvků. V listopadu šlo pouze o spekulace podložené zdroji novináře Jasona Schreiera, které optimisticky hovořily o úplně nové verzi hry, před několika hodinami se však tento scénář stal skutečností, když generální manažer BioWare prostřednictvím blogového příspěvku oficiálně oznámil chystaný reboot. Do doby, než bude připraven a řádně otestován – jak Casey Hudson ve svém vzkazu fanouškům podtrhl – zůstane aktuální verze bez výraznějších změn a vylepšení.

Anthem potřebuje lepší zážitek z lootování, kvalitnější dlouhodobý vývoj postav a plnohodnotný end-game obsah.

„Před rokem jsme se připravovali na uvedení Anthemu – hry, která byla pro naše studio skokem do neznáma. Byl to vzrušující a zároveň děsivý zážitek, vyrazit do světa s něčím novým a jsme nesmírně vděční za hráče, kteří na tuhle cestu vyrazili s námi,“ píše Hudson na úvod důležité zprávy. Po další pochvale hráčů nicméně stáčí svá slova k práci týmu v BioWare a vyjmenovává jednotlivé body z pomyslného seznamu přání a stížností, vycházejícího ze zpětné odezvy hráčů. „Anthem potřebuje lepší zážitek z lootování, kvalitnější dlouhodobý vývoj postav a plnohodnotný end-game obsah. Abychom tedy mohli nechat projevit potenciál hry naplno, musíme toho ještě hodně udělat a míra této práce přesáhne velikost updatu či expanze,“ říká Hudson.

V nadcházejících měsících se proto v BioWare zaměří na plnohodnotný redesign hry, zaměřený na úpravy hlavních rysů hratelnosti, motivující výzvy a vývoj postavy s odpovídajícími odměnami. Co by se naopak měnit nemělo, je podle Hudsona zábavný mechanismus létání a soubojový systém v otevřené sci-fi krajině. „A abychom tuhle misi zvládli, zaměříme se na něco, co jsme měli udělat už na začátku – dáme týmu dostatek času na otestování a vylepšování [prvků], zejména co se hratelnosti týče,“ slibuje Hudson. Na tomto místě můžeme také připomenout zmiňované informace z loňského listopadu – vedle výše popisovaných změn psalo Kotaku také o segmentaci mapy, aby případné další vylepšení nerozbíjely zážitek plošně v celém herním světě, případně o zjednodušení struktury misí, po jejichž splnění byste se nemuseli pokaždé vracet do Fort Tarsis. Jason Schreier rovněž uklidňoval, že hra by neměla ztratit svou tvář, a to dobré i zajímavé by mělo v Anthemu zůstat.

Svými prohlášeními nicméně Hudson konečně činí důležitý krok vpřed a po roce trápení vysílá Anthem na ozdravnou cestu, která může zajímavý koncept ve skvělé grafice přetavit v něco skutečně zábavného.

Co se týče aktuální a stále dostupné podoby hry, velké změny by už hráči očekávat neměli. Na druhou stranu ale nemluví Hudson o kompletním zakonzervování a nový obsah přeci jen slíbil. „V mezičase budeme i nadále provozovat současnou verzi Anthemu, ale opouštíme od rozdělení na plnohodnotné sezóny. Do hry budou přibývat jen [menší] eventy, příběhová osvěžení a starší obsah z fáze kataklyzmatu,“ říká generální manažer BioWare. Svými prohlášeními nicméně Hudson konečně činí důležitý krok vpřed a po roce trápení vysílá Anthem na ozdravnou cestu, která může zajímavý koncept ve skvělé grafice přetavit v něco skutečně zábavného. Úspěšně se tak v minulosti stalo již několikrát a pro příklad nemusíme chodit daleko – pokud by vám nestačil rozkvět No Man‘s Sky, vzpomenout můžeme například Driveclub nebo Rainbow Six Siege. Od těchto titulů by si měli vzít v BioWare příklad, držíme palce!

# rpg # sci-fi

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru