BioWare nevzdal myšlenku na vylepšený Anthem

Na hře pracuje 30členný tým v Austinu. Vydání je ovšem podle vývojářů v nedohlednu

Zdroj: BioWare
17. 5. 2020
Název hry: Anthem Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 22. 2. 2019 Platformy: , , Žánr:

Už koncem loňského roku se začaly objevovat náznaky, že se vývojáři z BioWare nechtějí smířit s pohnutým osudem hry Anthem a vrací se zpět k rýsovacím prknům. Co se loni v listopadu zdálo jako odvážná spekulace, bylo v únoru letošního roku potvrzeno ze strany generálního manažera studia Caseyho Hudsona, který oznámil přípravu vylepšené verze hry. Nebyl konkrétní, zda plány zahrnují jen masivní update, nebo plnohodnotné pokračování, naděje vlitá do žil zklamaným hráčům však byla doslova hmatatelná. V následujících třech měsících nicméně lidé z BioWare zopakovali to, kvůli čemu byli v minulosti ostře kritizovaní, když se na čtvrt roku obestavěli hradbou mlčení a bez ohledu na předchozí sliby s hráči znovu přestali komunikovat. Reputaci se nyní snaží napravit Christian Dailey, ředitel studia BioWare Austin, který v novém blogovém příspěvku potvrzuje, že jsou plány na novou verzi stále platné a nabízí několik dalších detailů z probíhající pracovního procesu.

Zdroj: BioWare

„Jak vidíte z mojí fotky, stejně jako většina z vás, i já jsem momentálně zavřený doma a hekticky přebíhám mezi dětmi, mazlíčky a rodinou. Některé dny jsou lepší než ty ostatní, ale mohu vám říct, že bez ohledu na to, odkud zrovna pracuji nebo odkud pracuje celý tým – jsme plně oddaní tomuto projektu,“ říká Dailey na úvod. Vysvětluje, že v Austinu byl ustaven inkubační tým přibližně 30 lidí, kteří začali testovat některé nápady a experimentují s prototypy. Snahou je vylepšit oblasti hry, které nebyly kladně přijaty a posílit všechno ostatní, na co přicházely naopak pozitivní ohlasy. Velikost týmu přitom není podle Daileyho na škodu, protože všechno testování a diskutování nad novinkami vyžaduje efektivní komunikaci a akceschopnost, kterou by nešlo ve větším počtu zaručit. Má to však stinnou stránku: „Posunujeme se vpřed a míříme k prvnímu velkému milníku. Mám pro vás ale spoiler – bude to časově hodně náročný proces,“ říká Dailey.

Chtěli bychom vás zahrnout do vývoje a upřímně informovat o tom, kde se právě nacházíme a jaká jsou naše očekávání.

Pokud jste tedy žhavili naději, že onen velký update přinese BioWare v dohledné době, nechte si pravděpodobně zajít chuť. A upřímně, nechce se nám ani příliš věřit tomu, že Dailey skutečně něco změní na komunikaci směrem k fanouškům. Podobně jako Casey Hudson a před ním Chad Robertson, také Christian Dailey slibuje, že nechá nahlédnout pod pokličku vývoje a bude se svým týmem pravidelně informovat fanoušky o všem důležitém. „Chceme, aby to tentokrát bylo pro hráče i náš tým jiné, ale víme, že před námi stojí spoustu velkých výzev. Chtěli bychom vás zahrnout do vývoje a upřímně informovat o tom, kde se právě nacházíme a jaká jsou naše očekávání. […] Tyto informační updaty by mohly přijít formou náhodných streamů, prostřednictvím skvělých artworků na sociálních sítích nebo občasným záběrem na mě, jak ležím schoulený v koutě a pláču,“ říká Dailey. Jak už jsme ale řekli výše, jeho předchůdci slibovali podobný přístup, a kromě několika příspěvků v blogu, které přicházely ve chvíli, kdy už (ne)komunikace byla neúnosná, žádný skutečný pohled do kuchyně BioWare nikdy nepřišel.

I přes to ale zůstává Dailey pozitivně naladěn a z jeho zprávy je cítit, že projektu skutečně věří. Otázkou ovšem zůstává, zda vývojáři skutečně pouze opravují již vydanou hru, nebo využívají vytvořené základy pro přípravu úplně nové záležitosti. V prvním případě bychom se zřejmě dočkali dříve, v tom druhém by ale v BioWare nemuseli přistupovat k žádným velkým kompromisům a vyvarovali by se všem nežádoucím záplatám a objížďkám na cestě k vysněnému finálnímu designu, tak uvidíme…

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru