branding
Marvel’s Avengers, Square Enix, Avengers stojí za výraznou finanční ztrátou Square Enix

Avengers stojí za výraznou finanční ztrátou Square Enix

Tržby se propadly přibližně o 60 milionů dolarů. Hru hraje na Steamu v průměru jen 1000 lidí

Zdroj: Square Enix
12. 11. 2020
Název: Marvel’s Avengers Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 4. 9. 2020

O problémech hry Avengers od vývojářů z Crystal Dynamics jsme na Vortexu psali už několikrát. Ačkoliv se nám v recenzi zamlouval příběh – a nebyli jsme patrně jediní – live service část nepůsobila od prvních okamžiků plnohodnotně a hráče zjevně nedokázala adekvátním způsobem zaujmout. Měsíc po vydání hry se totiž začaly objevovat první zprávy, kterak se skupiny aktivních hráčů na jednotlivých platformách povážlivě tenčí, na což vývojáři zareagovali pouze informacemi o odkladu next-gen verze na příští rok a posunem vydání prvních DLC. O další měsíc později pak přichází tvrdá data z finanční zprávy, shrnující výsledky za uplynulé čtvrtletí finančního roku 2021, podle kterých se vydavatelé ze Square Enix nachází v porovnání s předchozím obdobím ve ztrátě 63 milionů dolarů.

Zdroj: Square Enix

Ačkoliv zmiňovaná zpráva neuvádí konkrétní důvody finančního propadu, v uplynulém čtvrtletí se z velkých titulů dočkali uvedení pouze Avengers, je proto poměrně bezpečné označit problematický titul za jednoho z hlavních viníků. Bližší vhled, byť založený pouze na vlastním předpokladu, přinesl analytik herního a IT trhu David Gibson, který se dosazením do rovnice dostal k potenciálnímu číslu prodaných kusů Marvel’s Avengers. Vzhledem k tomu, že se podle Square Enix prodalo pouze 60 procent z předpokládaného objemu a propad v tržbách činil oněch zmiňovaných 63 milionů dolarů, celkově se prodalo přibližně 3 miliony kopií. Kompletní náklady, tedy včetně položky na marketing, tak podle Gibsona činily přibližně 170-190 milionů dolarů a sám si pokládá otázku, proč někdo nešlápnul na pomyslný brzdový pedál poté, kdy začaly proudit první a ne zrovna přívětivé dojmy z multiplayerové bety.

Next-gen upgrade a DLC s oběma verzemi Hawkeye potkalo zpoždění, takže hráči nedostanou včas ani vylepšenou grafiku, ani novou postavu, ani další část příběhu.

Na to konto pak další média poukazují na propadávající se čísla aktivních hráčů na Steamu, která jsou momentálně jediná veřejně dostupná. Podle portálu SteamCharts hraje v tuto chvíli Marvel’s Avengers přibližně 400 lidí s měsíčním průměrem na jedné tisícovce. A i když nejde o jedinou platformu, a to ani v případě PC, kde je hra dostupná i přes uPlay, vývojáři už v předchozích zprávách naznačili, že se odliv hráčů týká i konzolí a všichni v Crystal Dynamics pevně věří v jejich návrat, až začne do hry proudit nový obsah. Jenže, jak už bylo řečeno v úvodu, next-gen upgrade a DLC s oběma verzemi Hawkeye potkalo zpoždění, takže hráči nedostanou včas ani vylepšenou grafiku, ani novou postavu, ani další část příběhu. „Víme, jak jsou naši fanoušci hladoví po novém obsahu […] ale coby tým jsme oddaní co nejvyšší kvalitě. S tímhle na mysli jsme se proto rozhodli odsunout operaci Kate Bishop z října a za tenhle malý odklad se omlouváme,“ řekli před měsícem vývojáři a situace se dosud nezměnila.

Je proto nasnadě ptát se, jaký vlastně bude osud hry, která měla podle předchozích prohlášení fungovat dlouhé roky a stát se ultimativní superhrdinskou a superpadoušskou hrou? Zatím to na žádný průlom na poli live service titulů nevypadá a podle dosavadních ohlasů v komentářích pod aktuálními zprávami, resp. příspěvky na sociálních sítích hráči skutečně ztrácí vůli a zájem.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru