Autoři vysvětlují kontext teaseru na S.T.A.L.K.E.R. 2

Už víme, před čím Skif utíká. Nachází se v bývalé škole na předměstí Pripjati

17. 1. 2021

Těsně před koncem roku nás ukrajinské studio GSC Game World překvapilo krátkou ukázkou ze hry S.T.A.L.K.E.R. 2. Jednalo se o vůbec první úryvek ze hry jako takové. Samotní autoři upoutávku označili termínem in-engine gameplay teaser. Nyní prostřednictvím webu Xbox Wire publikovali další podrobnosti.

Od července, kdy hru představili prvním trailerem na Xbox Games Showcase, prý ušli značný kus cesty. Proto se chtěli pochlubit novými záběry. Nebezpečí podle GSC Game World bude všudypřítomné, prostředí se mají často střídat a budou zlověstná. Jak už vyplynulo ze samotného teaseru, hlavním hrdinou je stalker Skif. Bude kráčet ve šlépějích svých předchůdců, ale S.T.A.L.K.E.R. 2 nabízí nového protagonistu i příběh.

Vzhledem ke všem okolnostem je prý snadné přehlédnout, že se někdo skrývá ve stínech.

Krátká scéna, kterou jsme sledovali, je situovaná do bývalé školy na předměstí nechvalně proslulého města Pripjať. Je to údajně extrémně nebezpečné místo, kde by se nikdo neměl zdržovat. Přesto není tak docela opuštěné. Hoří tu táborák a nedaleko ohniště stojí kytara. Skif v tu chvíli ale nemá podle vývojářů čas věnovat pozornost takovým detailům, protože ho někdo nebo něco pronásleduje.

Z centra Zóny vyzařuje nebezpečná emise, která vás může v mžiku připravit o život. Když si tohoto fenoménu stalker všimne, měl by se okamžitě schovat, radí autoři. Dokud nebezpečí nepomine. Proto také Skif spěchá, hledá úkryt v nejbližší budově. Rozpadlá škola mu ale jen stěží poskytuje dostatečné bezpečí. Navíc jeho PDA nefunguje správně, nemá signál. Vzhledem ke všem okolnostem je prý snadné přehlédnout, že se někdo skrývá ve stínech.

GSC prozradili, že pokud vám kytarový motiv na pozadí traileru je povědomý, není to náhoda. Jde o skladbu Čára života (Линия Жизни) od ruské rockové skupiny Splín (Сплин). Podle autorů prý skvěle zapadá do scény, kterou vytvořili. A doporučili fanouškům, aby si poslechli celou skladbu, která je podle nich smutná i dojemná současně.

Pokud jde o pokroky ve vývoji, vývojáři podle svých slov hladce pokračují, včetně verzí pro konzole Xbox Series X a S. Jejich cílem je prý doručit hráčům produkt té nejvyšší možné kvality na všechny oznámených platformách. Pochvalují si přitom rychlé SSD, podporu ray tracingu na Series X i S a 4K rozlišení na Xku. Věří, že se z titulu vyloupne ultimátní zážitek, který na začátku slíbili.

Nelineární příběh se bude větvit a na základě našich rozhodnutí také dospějeme k různým koncům.

Přesné datum vydání stále tým tají, ale hra vyjde současně nejen na PC a Xboxu, ale také rovnou v předplatitelském programu Game Pass od Microsoftu. S.T.A.L.K.E.R. 2 jsme zařadili do našeho výběru nejočekávanějších her letošního roku. Hra může vyjít víc než 10 let po svém původním oznámení a pohání ji technologie Unreal Engine od Epicu. Autoři slibují obrovský otevřený svět plný radiace, mutantů a anomálií. Nelineární příběh se bude větvit a na základě našich rozhodnutí také dospějeme k různým koncům.

Vypravíme se na známá místa i do úplně nových lokací a vývojáři slibují uspokojit veterány série i úplné nováčky. Důležitou roli má hrát jako v případě předchozích her podpora modifikací, které budou vytvářet samotní fanoušci. Zóna se má neustále proměňovat a věci v ní se budou podle autorů dít organicky i bez přičinění hráče. Více podrobností najdete v našich starších článcích.

Bude hodně zajímavé sledovat, jak dopadne soupeření her S.T.A.L.K.E.R. 2 a Chernobylite minimálně po stránce estetiky a ztvárnění světa.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru