Autoři Star Citizen reagují na pozastavení žaloby Cryteku

Válka o licenci na Cry Engine pokračuje. CIG požaduje půl milionu dolarů jako odškodné

20. 1. 2020
Název hry: Star Citizen Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: ,

Začátek nového roku přinesl pokračování kauzy mezi společnostmi Crytek a Cloud Imperium Games. V novinkovém souhrnu ze 6. ledna jsme vás informovali o tom, že autoři CryEngine dočasně stahují svou žalobu na vývojáře hry Star Citizen za chystané porušení licenční smlouvy, vztahující se na zmiňovaný CryEngine. Předmětem sporu je skutečnost, že CIG chtějí s jednou licencí enginu neoprávněně vydat dvě samostatné hry – Star Citizen a singleplayerový Squadron 42 – než se tak ale doopravdy stane, nemá podle Cryteku smysl nadále tuto situaci řešit. Spekuluje se navíc o tom, že CIG změnili technologii z CryEnginu na Lumberyard od Amazonu (což Crytek dle svých informací popírá), případně že by Squadron 42 měl být titulem spustitelným z jednoho launcheru spolu se základní verzí Star Citizen. Bez reakce ale novoroční kroky právníků Cryteku samozřejmě nezůstaly.

Cryteku by nemělo být dovoleno, aby se rozjel se svým autem na výkladní skříň CIG, dupnul na plyn, proboural se skrz, roky se točil uvnitř a pak odjel a kroužil kolem při čekání na další akci.

Ve stanovené lhůtě se ozval právní tým vývojářů z Cloud Imperium a jejich komentář je poměrně peprný. V plném znění si ho můžete jednoduše pročíst sami, neodpustíme si ale několik poměrně úsměvných citací, vedoucích ze strany CIG k žádosti o odškodné ve výši dosavadních soudních výloh. „Cryteku by nemělo být dovoleno, aby se rozjel se svým autem na výkladní skříň CIG, dupnul na plyn, proboural se skrz, roky se točil uvnitř a pak odjel a kroužil kolem při čekání na další akci,“ reagují vývojáři. Jinými slovy tím ale říkají, že se jim postup Cryteku pranic nelíbí a tvrdí, že je vlekoucí se spor obchodně poškozuje. Ve válce slov pak zpochybňují každý jeden argument Cryteku a uvádí například, že v licenční smlouvě je za „hru“ považován Star Citizen i Squadron 42, resp. že engine Lumberyard doopravdy využívají od roku 2016. „Ukázalo se také, že v květnu 2019 – rok a půl poté, co se spor rozběhl – žádal Crytek zbaběle od Amazonu odpověď, jestli si CIG opravdu licencovali [Lumberyard] a s ním i předchozí verze CryEnginu. V tomto e-mailu dostal Crytek kladnou odpověď, ale přiznat to by spor vůči SQ42 úplně potopilo,“ uvádí zástupci CIG.

Logicky proto vývojáři požadují, aby byly kroky Cryteku zastaveny úplně, nikoliv dočasně, čímž by zároveň žalující stranu přiměli k proplacení všech dosavadních poplatků. A nejedná se o žádné drobné – jak CIG uvádí, utratili na soudních výlohách už bezmála milion dolarů a polovinu z toho – tedy rovných 500 000 dolarů – chtějí zpět. „Crytek by neměl dostat možnost jen tak odkráčet [od soudu] poté, co přinutil CIG utratii tolik peněz a věnovat [sporu] takové úsilí,“ vysvětlují v závěru vývojáři. Jak dopadné celý spor, resp. zatím tato jeho aktuální část, se dozvíme do 7. února, kdy skončí lhůta pro odpověď Cryteku, už nyní je ale jasné, že budeme svědky dalšího kola obviňování. Začíná být totiž čím dál tím jasnější, že bez ohledu na morálku CIG zřejmě nejednali protiprávně – licenci na CryEngine získali skrze Lumberyard a dál mohli pokračovat ve vývoji tak, jak v něm před lety začali. Jestli je to ale pro americké soudy přijatelný způsob, jak se vypořádat s licencí, kterou navíc obě strany interpretují odlišně, si netroufáme ani odhadovat…

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru