Autoři Post Scriptum pracují na hře z první světové

Cílem je zpracovat konflikt tak, jak se skutečně stal. Chybět nebudou zákopy a zuřivé zteče

Zdroj: Offworld Industries
26. 3. 2020
Název hry: Beyond the Wire Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Když před necelými čtyřmi lety vyšel Battlefield 1, vzrostl počet klasických vojenských stříleček z první světové války – tedy těch, které stojí za zmínku a někdo je v danou dobu doopravdy hrál – na úctyhodné číslo pět. Bavíme se o akcích Codename Eagle, Iron Storm, Darkest of Days a Verdun, které se po vydání Battlefieldu 1 rozrostly v loňském roce ještě o Tannenberg. V porovnání s videoherní druhou světovou tak může starší konflikt počet first person akcí jenom závidět, všichni ale určitě tušíme, proč tento stav panuje. První světová válka byla svou povahou značně odlišná, zákopové boje nelze do hry přenést tak, aby většinu hráčů bavily, a často dochází ke zjednodušování, či dokonce popírání některých rysů právě proto, aby bylo jejich hraní v masové míře snesitelné. Není to však případ vývojářů ze studia Offworld Industries, kteří své tituly Squad a Post Scriptum naopak velmi rádi prezentovali jako věrné simulace moderní, resp. druhé světové války a nejinak by tomu mělo být i v případě čerstvě oznámeného Beyond the Wire.

Jak už jste pochopili, nový projekt vezme hráče do zákopů první světové války a vývojáři se v něm budou snažit zúročit všechny zkušenosti, které načerpali během tvorby a podpory předchozích titulů. Ty jsou na Steamu hodnoceny velmi kladně, komunitě se zamlouvá nejen autentičnost, ale také měřítko bojů a očekávání stran nové hry jsou tím pádem poměrně vysoká. Beyond the Wire přitom nechce dělat nic speciálního, alespoň tedy co se věrného zpracování vybraného válečného konfliktu týká, přesto jsou v porovnání s přístupem ostatních vývojářů nápady lidí z Offworld Industries odvážné a velmi zajímavé. Z popisu na Steamu jasně vyplývá, že se vývojáři potenciálně nudných pasáží nebojí a vedle obrovských bojišť, na nichž se střetne až sto hráčů současně, počítají také s klaustrofobickým procházením zákopů a děsivým čekáním na to, až se ozve píšťalka velitele, posílající vojáky na zteč.

Souboje byly brutální a probíhaly za pomoci spousty zbraní a nástrojů, které Beyond the Wire pochopitelně nabídne.

“Bláto, krev, hnus. Úzká zákoutí, vlny bajonetů na obou stranách a omezený rozhled. Tahle hra představí to nejhorší ze zákopové války,” říkají vývojáři doslova. Lehce zvráceným způsobem tím lákají na uzavřenou alfaverzi a následně také na early access, který bude spuštěn ještě letos a potrvá do příštího, ale možná i přespříštího roku. Vývojáři toho totiž mají spoustu před sebou a splnit všechny závazky zřejmě nebude tak jednoduché. Lidé z Offworld Industries v první řadě lákají na souboj stovky hráčů, kteří spolu navíc budou muset v menších skupinkách efektivně spolupracovat. Dalším aspektem první světové války je boj na blízko, pod čímž si hráči nemají představit jen zmiňované bajonety. Souboje byly brutální a probíhaly za pomoci spousty zbraní a nástrojů, které Beyond the Wire pochopitelně nabídne. Určitou představu poskytl prostřednictvím nejrůznějších lopatek, pálek a kyjů už Battlefield 1, v tomto případě ale bude kladen důraz na realismus a syrovost zážitku.

To by mělo ostatně platit také o grafickém zpracování, které alespoň podle přiložených obrázků vypadá zase o kousek lépe nežli v případě Post Scriptum a zpracovává neutěšená a náležitě zabahněná bojiště západní fronty velmi věrně. V kombinaci s přesnou výbavou, uniformami a použitou technikou by to mohla být pastva pro oči všech historických nadšenců a současně i příjemná alternativa k druhé světové. Vývojáři navíc slibují, že se hra bude v předběžném přístupu rozrůstat o nové mapy i herní módy, takže není ve finále vyloučen ani přesun na východní frontu a částečná změna dynamiky i povahy vlastních střetů. A kdyby na ni nakonec nedošlo, lidé z Offworld Industries potvrdili, že budou maximálně otevření komunitě autorů modifikací a poskytnou všechny nezbytné nástroje k tomu, aby se z Beyond the Wire mohlo stát v podstatě cokoliv.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru