Autoři hororu Martha is Dead vychvalují výkon PS5

Studio LKA dělá s novou konzolí zázraky. Slibuje detailní textury, ray tracing a žádné načítání

9. 3. 2020
Název hry: Martha is Dead Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 24. 2. 2022 Platformy: , , , , Žánr:

Vzpomínáte si na říjnovou novinku o hře Martha is Dead? Italští vývojáři ze studia LKA se po debutovém The Town of Light pustili do velmi zajímavé látky a rozhodli se, že ve své další hře nabídnou hráčům psychologický thriller z roku 1944, který startuje nálezem utonulé ženy. Na první pohled vás mohly upoutat líbivé screenshoty i první trailer s netradičním zasazením, vývojáři ale na sebe v těchto dnech strhávají pozornost i díky cílovým platformám, které si pro Marthu vybrali. Vedle PC totiž počítají s vydáním také na PlayStationu a z rozhovoru pro Oficiální PlayStation magazín jasně vyplývá, že tím nemají na mysli dosluhující čtvrtou generaci. Šéf studia Luca Dalcò naopak otevřeně přiznal, že mají k dispozici devkit PlayStationu 5 a jsou z něj nesmírně nadšení.


Zdroj: LKA

„Výkon PS5 je neuvěřitelný – pro nás zejména s ohledem na grafický výkon a ray tracingovou architekturu. Naše studio ušlo dlouhou cestu a jsme lační po fotorealismu,“ říká na úvod Dalcò. Podrobněji pak popisuje, že v porovnání s PS4 mohou na nové konzoli sáhnout po mnohem detailnějších texturách s rozlišením 4096 pixelů na metr: „To znamená, že po vizuální stránce bude všechno maximálně detailní i ve vysokém rozlišení. Je to jeden z nejdůležitějších pokroků na poli grafiky, který jsme tak dlouho očekávali,“ říká šéf studia LKA. Fascinuje ho rovněž přístupnost zastoupených technologií, dovolující i menším studiím využít výkon PS5 naplno. Týká se to z Dalcòva pohledu především zmiňovaného ray tracingu, který označuje za zcela neuvěřitelnou technologii. „I nezávislým tvůrcům to umožňuje postoupit na další úroveň realismu, aniž by k tomu potřebovali obří týmy. Jak bude technologie dospívat, implementace se stane ještě snazší a myslím, že bude hybatelem velké transformace celého spektra nezávislých her,“ věští Dalcò.

Budete moci navštívit místa v San Cascianu i jeho okolí, cestovat mezi nimi pěšky nebo třeba na kole, a to bez přítomnosti načítacích obrazovek.

Pochvaluje si rovněž hojně probírané SSD, jehož zapojení umožňuje rychleji streamovat větší objem dat, což se nepodepisuje jen na vizuální kvalitě, ale také na možné velikosti herních světů. Bez ohledu na to, že Martha is Dead nebude open-world záležitostí, podle šéfa LKA se i tak můžeme těšit na rozlehlé lokace, po kterých se budeme moci bez omezení pohybovat. „Martha is Dead bude mít největší herní svět, který jsme kdy vytvořili. Budete moci navštívit místa v San Cascianu i jeho okolí, cestovat mezi nimi pěšky nebo třeba na kole, a to bez přítomnosti načítacích obrazovek; SSD nám na tomto místě opravdu hodně pomůže,“ vysvětluje Dalcò a stává se dalším z řady vývojářů, kteří už spekulované možnosti PlayStationu 5 (potažmo Xboxu Series X) otevřeně potvrzuje.

Kromě technické části se v OPM pochopitelně rozebírala i samotná hra, vývojáři ale i vzhledem k povaze titulu nejsou příliš sdílní. Naznačili však, že hodlají zkoumat zákoutí lidské mysli trochu jiným, umělečtějším způsobem a odmítají ji porovnávat s Town of Light. I když se rovněž bude jednat o psychologický horor/thriller, v Martha is Dead dostanou prostor vyšinutější a abstraktnější scény, ohýbající realitu kolem hráče. Zajímavý by měl být i kontrast mezi krásou toskánské krajiny a znepokojivým námětem, který nebývá pro oblíbený italský region zrovna obvyklý. „Hlavními ingrediencemi Martha is Dead bude válka a násilí. Co začalo jako jednoduchý koncept, je čím dál tím komplexnější a neustále se vyvíjí,“ uzavírá šéf vývojářů z LKA.

Není proto vyloučeno, že podobně jako se podařilo vývojářům z Bloober Teamu ustavit nové standardy videoherních hororů díky Layers of Fear, přijde v nové generaci zdánlivě odnikud další malé studio a postará se o další evoluci. Zasazení, námět a nakonec i technické zpracování slibují mnohé, teď už jen zbývá, aby byla Martha is Dead také dobrá hra.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru