Autoři Divinity ukázali hodinu a půl z hraní Baldur’s Gate III

Největší devizou má být právo volby. Hra nemá budovat bariéry, ale podněcovat fantazii

Zdroj: Larian Studios
20. 6. 2020
Název hry: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:

Minulý týden věčně entuziastický Swen Vincke slíbil, že Larian Studios živě ukáží delší gameplay ukázku Baldur’s Gate III. Demonstrace hry trvala více než hodinu a půl a proběhla na akci D&D Live a Summer of Gaming v podání magazínu IGN. Ovládání hry se chopil sám šéf studia a předvedl některé z klíčových vlastností hry. V devadesáti minutách záběrů toho bylo k vidění skutečně mnoho, a pokud jsou reálie světa Forgotten Realms vaší krevní skupinou, určitě si je nenecháte ujít. Pokud to vezmeme popořadě, fanoušky hry může hned na první pohled zaujmout uživatelské rozhraní, které se od poslední ukázky změnilo a snaží se ještě více vymezit vůči Divinity: Original Sin 2. Dalším slyšitelným prvkem je posun vypravěčova hlasu do přítomného času a spolu s tím i zpřítomnění dialogů mezi postavami.

Postavit hru na pravidlech D&D s sebou samozřejmě nese řadu specifik a jedním z nich je i klasické házení kostkou. Tedy v tomto případě to virtuální. Vždy, když má padnout klíčové rozhodnutí a hod je potřeba, nastupují mechanismy hry a volbu vyřeší za hráče. Z výše přiložených záběrů je ale patrné, že tyto chvíle nastávají už i při běžném průzkumu prostředí, aniž by se jimi hráč musel zaobírat a magazín IGN v souvislosti s tím uvádí dvojici zajímavých příkladů. Prvním z nich je nebezpečná květina, která – pokud tomu jdou naproti schopnosti postavy a úspěšný hod kostkou – nepředstavuje velké riziko. Ovšem v případě neúspěchu nebude avatar hráče včas varován před typem květiny a opomene fakt, že zrovna tato při přiblížení exploduje. Druhým příkladem je schopnost objevovat utajené lokace, jež se mohou skrývat například za falešnou či slabou stěnou. V obou případech i v celé řadě dalších platí, že jde o mechanismy dříve známé z dialogů, kdy určité schopnosti zvyšují pravděpodobnost úspěchu.

V případě soubojů byl už dříve kladen důraz na vertikálnost a výhody, jež lze vyšším postavením získat. Souboje jsou v režii Larian Studios opět komplexní a oproti předešlým D&D titulům podstatně více taktické. Iniciativa v soubojích je navíc rozdělená po jednotlivých postavách, nikoliv skupinách bojujících, což vzbudilo rozruch u prezentace na PAXu, ale vývojáři alespoň dosud žádné změny neprovedli. Tahy tedy probíhají naráz a lze v nich uplatnit i speciální schopnosti, kdy se pořadí mění s nastavenou taktikou.

Co by asi tak hráč mohl chtít v dané situaci udělat? Baldur’s Gate III nemá stanovovat bariéry, ale nechávat hráče provést, co zrovna chtějí.

S oním vymýšlením taktiky pak souvisí i předchozí slib o maximální míře volnosti, kterou chtějí vývojáři zaručit hráčům na každém místě hry. Aby to Vincke divákům na streamu demonstroval, nechal je o dílčích věcech rozhodovat a nepřímo tak demonstroval, kolik práce už bylo na Baldur’s Gate III odvedeno. Základem je dát hráčům konkrétní možnost či volbu, což z pohledu vývojářů znamená promýšlet vše do maximálního detailu a neustále se ptát, co by asi tak hráč mohl chtít v dané situaci udělat? Tím se vývojáři chtějí přiblížit klasickým stolním RPG, ve kterých figurují hráči a pán jeskyně, který je schopný reagovat i na ty nejzběsilejší nápady a bez mrknutí oka je zapracovávat do rozehraného dobrodružství. Volnost v dialozích pak pomáhá definovat celá řada faktorů, mezi něž spadá příběhové pozadí postavy, její schopnosti, nálada i způsoby. Výsledkem jsou údajně ohromné možnosti větvení, které ale budeme moci plně posoudit, až bude Baldur’s Gate III dokončeno.

Z dalších věcí pak můžeme ještě telegraficky poukázat na přítomnost stealthu s vynuceným tahovým postupem pro kontrolu všech pohybů, možnost seslat stejné kouzlo s rozdílnou úrovní účinku jako u stolního D&D, nebo na existenci spousty známých nepřátel ze světa Forgotten Realms. Mezi ty dle informací zveřejněných už u příležitosti oznámení hry patří pochopitelně mind flayeři pocházející z temné lokace Underdark, kolem kterých by se pak měla točit celá zápletka příběhu. Potvrzena ale byla i účast Voloa, nebo lépe řečeno Volothampa Geddarma, kterého bude možné přibrat do svého kempu a použít v boji. Tím nejrozsáhlejším systémem ale přeci jen zůstávají následky vašich činů, které se navíc nemusí projevovat ihned, ale až za dlouhý čas strávený ve světě Baldur’s Gate III.

Jak v Larian Studios k Baldur’s Gate přišli

Série Baldur’s Gate byla dlouhá léta snem Swena Vinckeho i jeho týmu, získání práv ale nebyl jednoduchý proces. O práva na vývoj pokračování zažádali Larian Studios už v průběhu vývoje prvního dílu Divinity: Original Sin, ale u držitele licence Wizards of the Coast nepochodili. Další kontakt již ale byl v režii zmíněné společnosti, jež nakonec sama Larian kontaktovala, a to v průběhu vývoje pokračování Original Sin. Vincke a jeho tým museli urychleně dát dohromady koncept třetího dílu slavné série, a to navíc ve velmi krátkém čase. Zadařilo se a Larian již na Baldur’s Gate několik let pracují. Více jsme příběh zisku licence popisovali právě před rokem v červnu.

Zatím to zkrátka vypadá na poctivé RPG zasazené do ikonického světa a na důstojné pokračování jedné kultovní izometrické ságy. Pokračování by mohlo být k vyzkoušení již v průběhu léta. Baldur’s Gate III má v srpnu dorazit do programu předběžného přístupu, finální datum vydání je však ještě nejisté.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru