Nine Sols, Red Candle Games, Autoři Devotion zveřejnili trailer ze své nové hry

Autoři Devotion zveřejnili trailer ze své nové hry

Spouští rovněž crowdfundingovou kampaň. Lákají na soubojový systém podobný Sekiru

Zdroj: Red Candle Games
21. 3. 2022
Název: Nine Sols Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:

Už na konci loňského roku se tchajwanští vývojáři ze studia Red Candle Games pochlubili se svojí novou hrou Nine Sols. Jde o vizuálně velmi nápaditou plošinovku s obtížnými souboji, prostřednictvím které chce studio mimo jiné udělat tlustou čáru za komplikovaným případem jejich předchozí hry Devotion. Jenže zatímco loni jsme se mohli pokochat jen artworkem a velmi krátkým úryvkem z hraní, nyní už vývojáři předkládají plnohodnotný trailer. Má sloužit jako ústřední bod čerstvě spuštěné crowdfundingové kampaně, kterou si vývojáři organizují po vlastní ose a kterou v podstatě obratem mohli vyhodnotit jako úspěšně splněnou.

Lidé z Red Candle Games požadovali 3 miliony tchajwanských dolarů – v přepočtu asi 2,3 milionů korun – a bez ohledu na to, že do konce kampaně zbývá ještě 48 dní, přes tři tisíce podporovatelů se postaralo o překonání cílové částky o další milion. Na úspěch má tedy Nine Sols zaděláno, alespoň co se vývoje a přijetí týče, o tom ostatním pak vývojáři obšírně mluví v jednotlivých kapitolách, které se v mnoha bodech shodují s tím, co už bylo možné zjistit o hře při jejím oznámení. Přesto, že pro řadu herních magazínů je „novinkou“ jméno hlavního kočičího hrdiny Yi nebo důvody jeho putování po světě New Kunlun, můžeme samozřejmě zrekapitulovat vše podstatné a přidat skutečné novinky, které přináší vývojáři až v popisované kampani.

Naše souboje jsme navrhli s důrazem na střety na blízko a na používání úhybných a nabíjecích útoků. Tradiční ovládání z boku viděné akce však zůstává nezměněno.

Jak už tedy zaznělo dříve, hlavní hrdina Nine Sols se po staletích probouzí ze svého spánku, z něhož jej vytrhlo lidské dítě. Vývojáři nezmiňují jeho jméno, ale skutečnost, že oním budíčkem byl na této mimozemské planetě právě člověk, má být pro příběh důležitá. Yi zjistí, že se světem, jak jej znal, není něco v pořádku a dojde mu, že s tím mají co dočinění bohové. Vypraví se proto na cestu pomsty s vidinou najít a zlikvidovat všech devět bohů, byť vývojáři z pochopitelných důvodů nepřidávají žádné další detaily a lákají pouze na to, že svět bude mít hluboký lore a příběh sehraje důležitou roli. Hráče čeká temný fantasy svět, kde je každá cesta provázena nebezpečím. Pokud však budou chtít odhalit tajemství starověké mimozemské rasy a zjistit víc o osudu lidstva, musí se po nich vydat.

Jak už jste zřejmě pochopili, hlavní náplní hry bude souboj. Už dříve vývojáři deklarovali, že se inspirovali u FromSoftware a přímo zmiňovali hru Sekiro: Shadows Die Twice. Hlavním důvodem bylo postavení celého soubojového systému na vykrývání útoků nepřátel, což byla královská disciplína Sekira a jeden z nejdůležitějších mechanismů. V případě Nine Sols se bude všechno odehrávat ve 2D, nic by to ale podle přiložených gifů nemělo měnit na komplexitě a pestrosti jednotlivých střetnutí. „Poslední dva roky jsme věnovali hodně času a úsilí testování i úpravám našich základních bojových mechanismů. Při vymýšlení zábavného, inovativního a uživatelsky přívětivého bojového systému je třeba brát v úvahu nejen plynulé a citlivé ovládání, ale i nespočet dalších prvků,“ říkají vývojáři v doprovodném textu kampaně. „Naše souboje jsme navrhli s důrazem na střety na blízko a na používání úhybných a nabíjecích útoků. Tradiční ovládání z boku viděné akce však zůstává nezměněno, takže můžete volně používat pohyby jako dashování, dvojskok nebo šplhání po zdech, jako znáte z jiných her,“ dodávají pak zástupci Red Candle Games.

Vhodným používáním jednotlivých prvků se tak dostanete ke klasickému vykrývání útoků nepřátel, nabíjení útoků za pomoci síly Čchi, útokům ze skluzu či ve výskoku a dojde i na luk pro občasné střety na dálku. Co se týče nepřátel, vývojáři tvrdí, že všichni protivníci jsou navrženi tak, aby prověřili schopnosti hráče provést ve správný čas správný druh útoku. „Občas to může být obtížné, ale když si hráči zvyknou na mechanismy a pochopí základní rytmus hry, může být zážitek uspokojivý a obohacující,“ vysvětlují autoři hry a připravují hráče na souboj, který nikomu nedá nic zadarmo. Sami ostatně uvádí, že klíč – stejně jako v Sekiru či jiných soulslike hrách – spočívá v trpělivosti a využití všech dostupných zbraní, samozřejmě poté, kdy svého nepřítele hráči dokonale poznají. „Každý boss má jinou osobnost a jedinečných styl boje, je tedy na vás, abyste přišli na nejlepší způsob, jak je porazit,“ píše se dál v kampani.

Aby ale nevznikl pocit, že hra je jen o soubojích, vývojáři zmiňují také spoustu NPC, již jednou zmíněný taopunkový svět a RPG systém spočívající v postupném odemykání schopností a jejich vylepšování. Samozřejmostí bude dokupování výbavy za vzácný kov Jin, který rovněž slouží k modifikaci předmětů, jako je vylepšování luku nebo jeho šípů. V jakém poměru ale budou souboje, tahle příjemná RPG omáčka a vlastní platforming, zatím není zcela zřejmé, hráči ale reagují velmi pozitivně, a jak už bylo řečeno výše, projekt zaplatili v řádu desítek hodin. Pokud jde o důvody, proč se Red Candle Games rozhodli pro crowdfunding, jde jim v první řadě o průzkum, zda mají hráči o jejich projekt zájem. „Pravdou je, že hlavním cílem kampaně je získat zpětnou vazbu […] a její výsledek nijak nezmění osud Nine Sols,“ dodávají vývojáři. Vysvětlují také, že Nine Sols je zdaleka nejrozsáhlejším projektem, na kterým kdy pracovali, a i to prý byl důvod ke spuštění kampaně a zjištění, jak velký je zájem ze strany potenciálních zákazníků.

Zdroj: Red Candle Games

 

V závěru pak vývojáři přirozeně dodávají, že čím víc peněz vyberou, tím více budou moci vylepšit celkový zážitek. Odráží se to samozřejmě v odměnách, do nichž jsou zahrnuty i fyzické předměty, a pochopitelně v jednotlivých cílech, podmíněných vybráním dalších peněz. Momentálně je kampaň splněna, ale pokud se vybere například 6 milionů tchajwanských dolarů, hra bude mít i nižší úroveň obtížnosti pro hráče, kteří si chtějí užít především příběh. Za 9 milionů by měly do hry přibýt cutscény, za 12 alternativní konec a za 15 milionů skrytí bossové. To je samozřejmě ještě daleko a nejdůležitější je samotné dokončení a vydání hry. To vývojáři plánují na nejpozději 2. čtvrtletí příštího roku s tím, že Nine Sols dorazí na Steam ve verzi pro Windows i Mac a chybět nebudou verze pro Switch, PS4 a PS5.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru