Autoři českého Factoria pracují na velké expanzi

Po vydání verze 1.1 jsou vývojáři z Wube se hrou spokojeni. Prodali už přes 2,5 milionů kusů

Zdroj: Wube Software
6. 2. 2021
Název hry: Factorio Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Vývojáři z českého studia Wube Software vydali začátkem minulého týdne masivní patch pro své Factorio. Aktuální verze 1.1 přinesla spoustu změn a vylepšení, která se dotkla například stavby dopravních pásů, možnosti pohodlně rotovat blueprinty, pohybu i ovládání Spidertronů a celé řady dalších prvků. Reakce fanoušků byly v drtivé většině pozitivní a když už došlo na kritičtější poznámky, většinou se vůbec netýkaly patche, ale například nepodpory modifikací, které byly vytvořeny před vydáním verze 1.0, případně některých starších změn, které lidé z Wube provedli ještě v době early accessu. Bez ohledu na to nicméně vývojáři prohlašují, že jsou s aktuální verzí konečně spokojeni a zamýšlí se nad tím, kam se bude Factorio posouvat v blízké budoucnosti.

„Verze 1.1 je finální. Budeme ji udržovat ve smyslu odstraňování chyb, drobných přídavků do rozhraní a dalších menších věcí, to je ale všechno. Takže, co budeme dělat teď,“ pokládá si otázku Michal Kovařík z Wube Software. Naznačuje, že se svým týmem probíral hned několik alternativ, z nichž automaticky vyškrtli možnost pověsit vývoj Factoria na hřebík a nakonec skončili u následující čtveřice. Donekonečna vydávat bezplatné updaty, začít chystat Factorio 2, zaměřit se na menší DLC, nebo se pustit do velké expanze. K prvním třem bodům nicméně Kovařík přidává vysvětlení, proč na ně nedošlo a končí u velkého rozšíření. Updaty zdarma vyvíjet nechce, protože komunita kolem Factoria není tak velká jako u her, u nichž tento model funguje a hráči stále kupují ve velkém původní titul. Začít pracovat na druhém díle by pak bylo popření všeho, co dosud udělali a kam Factorio dostali, navíc si vývojáři neumí představit, v čem by hru tak radikálně změnili, jak si pokrčování v dnešní době žádá. A nakonec, malá DLC vzala za své, protože by rozbila obsahovou strukturu a co je ještě důležitější, ani Michal Kovařík k nim u jiných her nechová příliš velkou oblibu.

Plány na rozšíření Factoria v neposlední řadě zahrnují i rozšiřování stávajícího týmu, do kterého Wube hledají grafiky a programátory.

Rozhodnutí tedy padlo na rozšíření, které se teď stane středobodem pracovní náplně Wube Software, ačkoliv prý existují další nápady, kterými se chce studio také zabývat. I to je ostatně důvod, proč nemáme počítat s vydáním slibované expanze příliš brzy. „V tuto chvíli mohu pouze říct, že jsme se pustili do práce a nemyslíme si, že by nám měla zabrat méně než rok. Jsem osobně velmi zvědavý, nakolik bude platná teorie o vyšší efektivitě, když už máme k dispozici funkční engine,“ říká Kovařík. Podobně nejasně pak mluví také o případné náplni rozšíření, o níž nejsou lidé z Wube Software momentálně rozhodnuti. Probíhá období zkoušení nápadů a hledání toho, který se bude jevit vývojářům jako nejzábavnější. Plány na rozšíření Factoria pak v neposlední řadě zahrnují i rozšiřování stávajícího týmu, do kterého Wube hledají grafiky a programátory.

V závěru aktuálního blogového příspěvku pak Michal Kovařík shrnuje celých osm let Factoria a přináší velmi zajímavé statistiky. Dozvídáme se tak, že Factorio dokázalo oslovit přes 2 500 000 hráčů, jen na YouTube se objevilo 800 000 videí ze hry a zdrojový kód má více než 35 milionů znaků, což by podle odhadů Wube dalo na zhruba 70 průměrných knih. V podobném duchu by se dalo pokračovat ještě poměrně dlouho, obecně ale Wube poukazují na to, že za uplynulé dva roky všechna čísla v podstatě zdvojnásobili, což je i za nás velký úspěch a spolu s vývojáři se těšíme na další roky u Factoria.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru