branding
Baldur’s Gate III, Larian Studios, Autoři Baldur’s Gate III vydali první patch pro early access

Autoři Baldur’s Gate III vydali první patch pro early access

O hru je obrovský zájem, ale spoustu věcí nefunguje. Fanouškům to zřejmě vůbec nevadí

Zdroj: Larian Studios
8. 10. 2020
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Po několika zábavných streamech, značně uvolněných vývojářských deníčcích a hrstce vynucených odkladech se v úterý večer otevřely brány k předběžnému přístupu Baldur’s Gate III. Novinka od studia Larian vzbuzovala od svého uvedení značných rozruch – ne vždy vysloveně pozitivní – a podle očekávání byl o možnost konečně si zahrát pokračování téhle legendární série velký zájem. Steam na to v úterý večer doplatil několika výpadky, když platforma nebyla schopná odbavovat všechny objednávky a podle portálu DownDetector se situace uklidnila až ve středu nad ránem. Hráči už ale mezi tím sdíleli své první dojmy a podle nejrůznějších diskuzí – ať už na Steamu nebo Redditu – nešetřili chválou i navzdory mnoha nedodělkům, chybám a kompromisům. Míra benevolence však není bezbřehá, což si vývojáři naplno uvědomují a necelé dva dny od spuštění early accessu přispěchali s první várkou oprav.

„Jsme nadšení, kolik z vás už hraje Baldur’s gate III a jsme rádi, že jsme skrze Steam nakonec mohli vyhovět všem,“ připomínají vývojáři úterní incident v úvodu aktuální zprávy. Současně s tím si otevírají zadní vrátka pro případné další potíže v budoucnu, když naznačují, že servery pro multiplayer zatím zátěž zvládají, ale situace je prý téměř hraniční. „Nikdy jsme si nepředstavovali, že nastane tak obrovský příliv lidí. Očekávali jsme spíše méně početnou partu hráčů, kteří by o předběžný přístup projevili zájem,“ uvádí vývojáři dál. Dvacet let od vydání druhého dílu ale očividně dělá své, a i když nemáme ani neoficiální počty aktuálně hrajících hráčů, bude jich pravděpodobně hodně. Lidé z Larian Studios to ale berou podle svých slov jako výzvu a prvním patchem se snaží dokázat, že hodlají komunitě naslouchat, ať už je jakkoliv velká.

„Pořád pracujeme na problémech s multiplayerem a jsme blízko k jejich vyřešení, první patch se ale zaměřuje na jiné nedostatky, které hráči nahlašovali,“ vysvětlují autoři hry. Jedná se zejména o odstranění chyb, které vedly k pádům hry, ať už se problémy projevovaly během vytváření postavy, zaměřování kamery nebo v průběhu dialogů. Opraveny byly také překrývající se předměty v inventáři, summoni by už dále neměli přebírat standardní funkce členů skupiny, nemělo by být možné manipulovat s pevně ukotvenými objekty a docházet už nemá ani k problémům spojeným s přebíráním úkolů po lidech, kteří se odpojí z multiplayerové party. Vývojáři pak obecně radí, aby hráči přepnuli Baldur’s Gate III do režimu DX11, pokud jim hra podezřele často padá a zkontrolovali, jestli skutečně mají nainstalovány nejnovější ovladače grafických karet. Pomoci by v případě problémů měla i deaktivace nejrůznějších overlay vrstev od aplikací jako je Steam nebo Discord, se kterými si hra na mnoha konfiguracích také neumí poradit.

Jak už ale bylo uvedeno výše, bez ohledu na problémy je komunita velmi shovívavá a dává najevo, že rozhodnutí vydat hru nejprve v early accessu bylo správné. I my jsme ostatně několikrát připomínali, že podobně postupovali lidé z Larianu i v případě obou dílů Divinity a pokaždé to bylo ku prospěchu věci. Je však nutné z druhé strany zmínit, že zejména v diskuzi pod příspěvkem o prvním patchi zaznívají ironické hlasy, že hra buďto padá příliš často, nebo začala v momentě, kdy byla hra před několika hodinami aktualizována. A ano, spoustu hráčů sice neutrálně, ale s určitým despektem uvedla, že si raději počká několik měsíců, než bude hra v použitelném stavu. I to je ale úskalí early accessu a je s ním nutné počítat.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru