Autor XCOMu z Firaxis zakládá nové studio

Autor XCOMu z Firaxis zakládá nové studio

Designér Jake Solomon představuje Midsummer Studios. První hrou bude simulátor života

Zdroj: Midsummer Studios
15. 5. 2024

Na začátku loňského roku jsme se sice dozvěděli, že Firaxis pracuje na dalším dílu slavné strategie Civilization, současně s tím ale přišly také zprávy o tom, že studio opouští Jake Solomon. Jméno tohoto designéra znáte, pokud jste někdy zavadili o moderní díly série XCOM, které vznikaly právě pod Solomonovýma rukama a odrážely jeho vizi. V kruhu milovníků taktických strategií je tedy oprávněně považován za jednoho z nejprověřenějších veteránů a bude zajímavé sledovat jeho další kroky. Přes rok jsme nevěděli, co má Jake Solomon za lubem, až nyní dochází k oznámení vzniku nového studia a hlavně náznakům první hry, kterou bude – světe, div se – simulátor života.

Nové působiště, které Solomon založil spolu se svým bývalým kolegou z Firaxis, programátorem Willem Millerem, nese název Midsummer Games a otevřeno bylo v americkém Marylandu. Solomon je generálním ředitelem a současně i creative directorem nového projektu, zatímco Miller povede vývoj coby game director. Dvojice zakladatelů na to samozřejmě nebude sama, a už nyní magazín Game Informer odhalil, že na palubě Midsummer Games bude také Nelsie Birch, která sice nemá zkušenosti z herního odvětví, ale je veteránkou z pozic finančních a provozních ředitelů. A chybět nebude ani producent Grant Rodiek, který 18 let strávil ve studiu Maxis.

Midsummer Games pak má pouhých šest zaměstnanců z řad designérů, kteří budou společně s vedením nastavovat vizi nového projektu. Jak už je uvedeno výše, půjde o simulátor života, který bude klást důraz na vlastní vyprávění příběhů v hlavách hráčů a spojování komunity nad nezapomenutelnými momenty a výtvory. „Ty nejlepší příběhy ve hrách si píšou hráči sami. V Midsummer pracujeme na simulátoru, který se zaměřuje na každodenní dramata moderního života,“ uvádí Solomon v tiskové zprávě. Aby bylo možné celou vizi realizovat, zajistilo si studio úvodní financování ve výši 6 milionů dolarů od několika partnerů, mezi nimiž je například i Krafton, kteří se – stejně jako vedení Midsummer Games – chce soustředit na udržitelnost studia a skvělé zázemí pro vývojáře.

Magazín Video Games Chronicle pak promluvil se Solomonem přímo a dozvěděl se například, že jedním z designérů, kteří jsou nyní zaměstnaní v nově vzniklém studiu, je Ryan Meier. Pokud vám tohle jméno nic neříká, jméno Ryanova otce Sida určitě ano. Ano, řeč je o Sidovi Meierovi, designérovi, kterého Solomon vnímá jako svého mentora a který zůstal ve Firaxis pracovat na nové Civilizaci. Solomon přiznal, že ačkoliv z Firaxis odešel, studio mu zůstává v srdci a je rád, že nezpřetrhal kontakty a i se Sidem Meierem se pravidelně dál vídá. Solomon také připustil, že ho myšlenky na simulátor života napadaly během vývoje Midnight Suns, chápal ale, že by to nebyla „hra od Firaxis“, což měl být i jeden z důvodů, proč se rozhodl odejít a založit vlastní studio.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru