Autor GTA Dan Houser si založil vlastní studio

Dovolená po odchodu z Rockstaru netrvala příliš dlouho. Přivítejte Absurd Ventures in Games

2. 7. 2021

Loni v únoru skončila 22letá štace Dana Housera ve studiu Rockstar, které pomáhal svému bratrovi a dalším dvěma společníkům v roce 1998 zakládat. Až na výjimky v podobě Smuggler’s Run: Warzones a L.A. Noire se coby scenárista podepsal pod všechny hry studia, tedy legendární GTA, Bully, Midnight Club, oba díly Red Dead Redemption a třetího Maxe Payna. Když se loučil, považovali jsme jeho odchod za definitivní a také s přihlédnutím ke značné zdrženlivosti a jen velmi vzácnému vystupování na veřejnosti bychom se nedivili, kdyby v necelých 50 letech odešel na odpočinek. Nic z toho ale po roce a půl neplatí, protože Dan Houser založil ve Velké Británii i Spojených státech nové studio a zdá se, že do světa videoher bude promlouvat i nadále.

Zdroj: Companies House UK

Informace zatím nebyla oficiálně potvrzena z Houserovy strany, ani od žádných případných zástupců Absurd Ventures in Games, jak se studio jmenuje. Přesto lze zprávu považovat za věrohodnou, neboť vychází z národního registru společností Velké Británie. Zápisu si všiml fanouškovský portál Rockstar Mag a uvádí, že zmiňované studio bylo založeno 23. června letošního roku. Sporu není ani o zařazení tohoto podnikání, které v rámci dostupných kategorií spadá do segmentu interaktivní zábavy a vývoje softwaru. Zajímavé rovněž je, že už 17. února letošního roku založil Houser ve Spojených státech dvě společnosti – Absurd Ventures a Absurd Ventures in Games – což by naznačovalo ambicióznější plány a pravděpodobně i řízení z USA. Právě americká pobočka je totiž 100procentním vlastníkem britského studia skrze všech 100 dostupných akcií.

Houser je zároveň veden coby producent a creative director, což opět odkazuje na videohry.

Jediným zaměstnancem je podle dostupných materiálů právě Dan Houser, který je současně i ředitelem britské pobočky, dá se však očekávat, že firma už může mít v tuto chvíli více zaměstnanců, kteří ale nemusí být zaneseni do dokumentů o registraci. Houser je zároveň veden coby producent a creative director, což opět odkazuje na videohry a není zřejmě pochyb, čemu se chce slavný vývojář věnovat. Jediné, co by mohlo stát proti přesvědčení, že chce Houser i nadále vyvíjet hry, jsou úvahy stran toho, zda se nejedná o investiční firmu, která by v daném oboru vyhledávala příležitosti a snažila se vhodnými investicemi podporovat ta správná studia se zajímavými ambicemi uspět. Na podobné úvahy je nicméně příliš brzy a může trvat dlouho, než se dozvíme víc. Jak už bylo řečeno výše, Dan Houser není zrovna prototypem člověka, který by ochotně sděloval své plány médiím, jako zajímavý posun v domnělém uvažování zpráva bez pochyb slouží.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru