Assassin’s Creed Valhalla vrací do hry skrytou čepel

Se snahou jít zpět ke kořenům bude možné využít i zapomenuté splynutí s davem

Zdroj: Ubisoft
14. 5. 2020
Název hry: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 11. 2020 Platformy: , , , , , Žánr:

O chystaném vikinském pokračování série Assassin’s Creed toho bylo v uplynulých dnech a týdnech řečeno opravdu hodně. Naposledy jsme připravovaný titul od 15 studií Ubisoftu zmiňovali v souvislosti s nenaplněným očekáváním stran frekvence 60 snímků při rozlišení 4K, skladatelích hudby a obsahem budoucích DLC, nyní však přichází na přetřes další vyjádření šéfa vývoje Ashrafa Ismaila. Ten se ve svých prohlášeních snaží ujistit fanoušky, že se Valhalla nezpronevěří odkazu celé série a naopak do hry vrátí některé prvky, na které se v posledních dílech trochu zapomínalo. Jmenovitě jde o nechvalně proslulou skrytou čepel a další assassínské prvky, které před mnoha lety představil Altaïr a na které ne všichni jeho následovníci navázali.

Co se týče skryté čepele, je samozřejmě nutné vysvětlit, že ze hry nikdy nezmizela úplně – je tedy i součástí Odyssey, byť ji nelze použít – postupně se však měnila četnost jejího využití a v předposledním Origins také její síla. Pokud totiž nebyl hlavní hrdina Bayek na dostatečně vysoké úrovni, některé ze silnějších protivníků útokem skrytou čepelí nezabil, nic z toho by už ale nemělo ve Valhalle platit. Jak Ismail v rozhovoru pro Kotaku potvrdil, ikonická zbraň se vrací v plné síle a bude ji tedy možné využít pokaždé, když uplatníte kradmý postup a dostanete se za záda své oběti. Ismail potvrdil, že studovali starší díly, porovnávali původní prvky s modernizovanými a hlavně chtěli sérii prostřednictvím Valhally vrátit její identitu a unikátnost.

Ruku v ruce jde tato informace také s opětovným zařazením schopnosti splynutí s davem – tzv. social stealth – který prý bude podle Ismaila doplněn novým zajímavým prvkem.

„Eivor se ke skryté čepeli dostane brzy po začátku hry. Pokračujeme nicméně s myšlenou, že nejde o trénovaného assassina. Eivor je Viking, který zbraň obdrží, musí se s ní velmi rychle sžít a naučit se jednou ranou zabíjet v podstatě kohokoliv,“ říká Ismail. Potvrzuje tím, že čepel nebude podléhat úrovni hrdiny a soupeřů a co je ještě důležitější, hra bude ve větší míře spoléhat na kradmý postup a možnost tiché likvidace jen jednoho konkrétního člověka, namísto masivní bitvy o celý tábor. Ruku v ruce jde tato informace také s opětovným zařazením schopnosti splynutí s davem – tzv. social stealth – který prý bude podle Ismaila doplněn novým zajímavým prvkem. „Představa, že se člověk ze severu nebo přímo Viking nachází na místě, kde je považován za nežádoucího a chce se tam pohybovat skrytě a anonymně, dává absolutní smysl,“ dodává šéf vývoje.

Zdroj: Ubisoft

Na svém osobním Twitteru pak Ismail po rozhovoru pro Kotaku ještě sdílel úplně nový obrázek ze hry, na kterém je zachycena vikinská vesnice. Tedy ta, kterou Eivor a jeho lidé založí po připlutí do Anglie a odkud budou hráči vyrážet na výpravy. „Tady je váš domov v Anglii. Línou neděli můžete strávit rybařením, konzultacemi s hlavním válečníkem nebo klábosením s vašimi lidmi,“ naznačil míru aktivit Ashraf Ismail. A nutno přiznat, že bezpečný přístav, navíc prozářený sluncem svítícím z modré oblohy, vypadá jako ta potřebná oáza míru a klidu, kterou každý Viking potřebuje, co říkáte?

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru