Armored Core VI: Fires of Rubicon, Bandai Namco Entertainment, FromSoftware odhaluje Armored Core VI

Armored Core VI nebude další soulslike hrou

FromSoftware přesto čerpá inspiraci ze Sekira. Nenabídne open-world jako Elden Ring

Zdroj: Bandai Namco
13. 12. 2022

Ačkoliv se o vývoji Armored Core VI od vývojářů z FromSoftware spekulovalo už dlouhé měsíce, potvrzení jsme se dočkali až během letošního udílení cen The Game Awards. Trailer odhalil, že hra vzniká, a ačkoliv jsme se nedočkali žádných záběrů přímo ze hry, neutěšená atmosféra a obří mechanické válečné stroje nastavily v řadách fanoušků práce zmíněného studia a designéra Hidetaky Mijazakiho značné očekávání. V prvním rozhovoru po The Game Awards, který exkluzivně přináší magazín IGN, však zaznívá, že Armored Core VI nezmění koncept a nepůjde o soulslike záležitost, jak by zejména mladší hráči mohli očekávat, a nevydá se ani cestou otevřeného světa, jako tomu bylo v případě Elden Ringu.

K rozhovoru byl pozván nejen Hidetaka Mijazaki, který stál u zrodu hry a pomáhal ustavit její základní součásti, tak Masaru Jamamura, který následně převzal otěže a stal se game directorem. Jen pro pořádek, Jamamura není ve studiu FromSoftware žádný nováček a nejvýrazněji se coby vedoucí designér podepsal pod Sekiro: Shadows Die Twice, mezi ním a Mijazakim proto panuje hluboká důvěra a rozhodně se nedá mluvit o tom, že by Armored Core VI stál na druhé koleji. Naopak, jedná se o další velkou hru a pro studio také velkou odpovědnost, protože se série vrací po dlouhých deseti letech a s ohledem na to, jaké projekty v mezičase vyplnily portfolio studia to nebude mít úplně jednoduché.

Jak už jsme totiž předeslali, Armored Core VI bude pouze akční, nikoliv soulslike hrou, na což už možná nejsou hráči zvyklí. Uvážíme-li, že se od posledního dílu téhle série protočila jedna celá generace hráčů, kteří by potenciálně mohli s hrami jako Demon’s Souls, Dark Souls, Bloodborne či Sekiro vyrůst, může být zcela jiný koncept akce trochu překvapivý. Přesto Mijazaki ani Jamamura nepochybují, že se podaří zúročit všechny zkušenosti a připravit hráčům zážitek, na který nezapomenou. „Hlavním smyslem Armored Core VI je vrátit se ke kořenům a vzít to nejlepší, co tvoří tuhle sérii tak speciální. Chceme tedy vyzdvihnout aspekt stavby a úpravy vašeho mecha a poskytnout nad ním vysokou míru kontroly,“ říká Mijazaki.

Neměli bychom zapomínat, že Armored Core nebylo jen o soubojích na blízko – to byla spíše jedna z mnoha variant bojů, které se mnohdy odehrávaly i na velkou vzdálenost.

Co se týče souboje, sám Jamamura přiznal, že některé z věcí si skutečně půjčuje ze zmíněného Sekira, hráči si ale pod tím nemají představit použití stejného systému. Jde spíše o myšlenky či filosofii, která počítá s agresivním a rychlým přístupem. „Síla útoku může rozbít postoj nepřítele a způsobit obrovské poškození – kritický úder,“ popisuje Jamamura. Z druhé strany to ale neznamená, že by Armored Core VI mělo tak výrazně spoléhat na protiútok, jako tomu bylo v Sekiru, takže půjde spíše o hledání dalších možností, jak zaútočit, případně zasadit silný úder. Zároveň bychom také neměli zapomínat na to, že Armored Core nebylo jen o souboji na blízko – to byla spíše jedna z mnoha variant soubojů, které se mnohdy odehrávaly i na velkou vzdálenost. To platí i pro připravovaný šestý díl, ale hráči by měli dostat tolik volnosti, aby našli svůj oblíbený styl a necítili u něj ani přílišnou výhodu, ani přílišné nevýhody.

Zároveň platí, že kromě vlastního bojového stylu by měli hráči dostat také volnost v tom, odkud a jak přistoupí k nepříteli. To je něco, co si FromSoftware půjčuje z Elden Ringu, ačkoliv Mijazaki varuje, že nedošlo k žádnému snížení obtížnosti. Těšit se tak můžete i na multiplayer, ovšem tady jsou zástupci FromSoftware trochu zdrženliví a otevřeně mluví spíše o samostatných módech, které nebudou mít s hlavní singleplayerovou částí hry nic společného. Právě příběh pro jednoho hráče je to, co má být tím nejdůležitějším, a na tom alespoň prozatím nechce Mijazaki s Jamamurou nic měnit. Snad i proto se vývojáři rozhodli nepokračovat v příběhu pátého dílu a opět zrestartovat zasazení, aby mohli vyprávět nový, a pokud možno svěží příběh. Stále však bude zasazen do probíhající apokalypsy a bude náležitě temný, což jsou atributy, které si nutně nemáme spojovat s žánrem soulslike her, ale s hrami od FromSoftware jako takovými.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru