branding
Apple ruší některé rozdělané hry pro službu Arcade

Apple ruší některé rozdělané hry pro službu Arcade

Předplatitelský program zřejmě není tak úspěšný, jak se čekalo. Chybí v něm údajně hity

Zdroj: Apple
1. 7. 2020

Předplatitelská služba Apple Arcade přináší na iPhony, iPady, Macy i Apple TV knihovnu her po vzoru Game Passu nebo televizních streamovacích služeb. Funguje od září loňského roku a za 139 korun měsíčně nabízí postupně rozrůstající se nabídku titulů, které mají mít prémiovou podobu, ale nejsou zatížené reklamami, mikrotransakcemi ani nutností být stále on-line. Díky tomu mohou ve službě vyjít i relativně velké a nákladné projekty, jejichž autoři by jinak čelili riziku, zda se jejich hra tradičním způsobem zaplatí.

Služba se může potýkat s tím, že lidé, kteří vyzkouší bezplatné zkušební období, nenajdou dost podnětů k tomu, aby pokračovali s klasickým předplatným.

Během uplynulých měsíců se v Apple Arcade objevila řada zajímavých titulů. za všechny můžeme jmenovat Manifold Garden, Oceanhorn 2, What the Golf nebo českou hru Pilgrims od studia Amanita Design. Navzdory tomu možná ale služba nakonec neudělala takovou díru do světa, jak si Apple představoval. Naznačuje to nejnovější článek Jasona Schreiera a Marka Gurmana, který publikoval Bloomberg.

Apple údajně ruší některé rozpracované hry ve snaze přilákat jinými počiny víc předplatitelů. Mnohé projekty mají být v ohrožení a firma hledá jiné zajímavější tituly. Nejmenované zdroje mluví o tom, že už bylo několik kontraktů zrušeno. Služba se může potýkat s tím, že lidé, kteří vyzkouší bezplatné zkušební období, nenajdou dost podnětů k tomu, aby pokračovali s klasickým předplatným.

Apple pravidelně v rámci Arcade uvolňuje nové hry, ale žádná ze 120 z nich se podle Bloombergu nestala skutečně obrovským hitem. Podle oslovených vývojářů nedávná změna strategie naznačuje, že počet předplatitelů je nižší, než Apple předpokládal. Samotný Apple úspěšnost služby nekomentoval, ale Bloomberg připomněl, že nabídl uživatelům opakovaný bezplatný zkušební měsíc, což není známka velkého zájmu.

Podle Applu služba změnila hraní na mobilech. Firma je podle svých slov na program hrdá a pochvaluje si i nabídku titulů, z nichž mnohé obdržely vysoké známky i nějaká ocenění. Apple se prý nemůže dočkat, až si uživatelé vyzkouší novou várku her, na nichž vývojáři právě pracují. Cílem Arcade je službu nadále rozvíjet a rozšiřovat její knihovnu. Firma zároveň uvedla, že měla vždy v plánu měnit nabídku podle zpětné vazby od uživatelů.

Zástupce Applu měl jmenovat v dubnu jako příklad her, které firma chce, logický titul Grindstone od Capybara Games.

Apple měl vyhradit pro podporu a vývoj her na Arcade desítky milionů dolarů. Podle zdrojů Bloombergu dosud za hry utratil od 1 do 5 milionů dolarů. Pro vývojáře jde o výhodný obchod, protože výměnou za exkluzivitu či částečnou exkluzivitu má jisté příjmy, a tedy i financování projektu. O to větší má ale logicky od těchto her očekávání Apple, aby se mu investice vrátila.

Zástupce Applu měl jmenovat v dubnu jako příklad her, které firma chce, logický titul Grindstone od Capybara Games. Někteří vývojáři, kteří přišli o kontrakt s Applem, se měli i v důsledku koronaviru ocitnout ve finanční nouzi. Apple ale údajně i přes ukončení smlouvy proplatil autorům všechny splněné milestony. Nebrání se ani spolupráci s vývojáři na budoucích hrách, pokud prý splní nové požadavky.

Možná trochu podobně se firma potýká i se svou “televizní” streamovací službou Apple TV+, kde jsou ale příčiny menšího zájmu zase úplně jiné. Ani jeden projekt ale Apple rozhodně nevzdává a není vůbec vyloučené, že se s nimi nakonec prosadí. Samotný model předplatného je ostatně čím dál populárnější mezi hráči i diváky.

Sluší se závěrem připomenout, že Apple Arcade není jedinou podobnou mobilní službou. Google má svůj Play Pass, který jde na věc trochu jinak, ale začal fungovat skoro ve stejnou dobu. A pak je tu třeba alternativa nazvaná GameClub, které jsme se věnovali loni na podzim. Funguje velmi podobně. Za 139 korun měsíčně dostanete přístup ke knihovně her. Má se jednat o ty největší mobilní hity a starší klasiky, které jsou vám k dispozici bez připojení k internetu, bez reklam a bez nepopulárních mikrotransakcí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru