Alan Wake 2, Epic Games, Alan Wake 2 zabere 20 hodin a nabídne dvě rozšíření

Alan Wake 2 zabere 20 hodin a nabídne dvě rozšíření

Vývojáři uspořádali podrobnou prezentaci. (Ne)vysvětlili střídání postav i vliv Resiho

Zdroj: Microsoft
14. 6. 2023
Název: Alan Wake 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 27. 10. 2023

Jednou z ostře sledovaných her za uplynulé dny je bez jakýchkoliv pochyb Alan Wake 2 od vývojářů z Remedy. Hra se prezentovala další ukázkou hraní za Sagu Anderson a Sam Lake na pódiu v krátkém rozhovoru s Goeffem Keighleym během Summer Game Festu odhalil několik zajímavých detailů. Během přidružené akce Play Days však mohli vybraní novináři a tvůrci obsahu sledovat celou, přibližně 30minutovou komentovanou ukázku právě z těch míst a okamžiků, z nichž vycházel i poslední trailer, a přirozeně došlo i na prostor k dotazům, rozhovorům a doplňování těch věcí, které třeba nemusely být až dosud tolik jasné.

Dojmy z dema a poměrně věcný rozhovor poskytla například redakce magazínu WCCFTech, která na závěr vyzpovídala ředitele komunikace Tomase Puhu a dostala z něj hned na začátku odpověď na otázku, jestli je Sagy partner Alex Casey „ten Alex Casey“, o kterém ve svých knihách píše Alan Wake. Podle očekávání tomu tak skutečně je a Puha doplnil, že Alan Wake 2 bude nabízet celou řadu podobných propojek a má stát coby meta nad celým dosud známým univerzem. Pak samozřejmě došlo na dotazy týkající se přepínání postav, což se ale podle mého vývojářům stále nedaří vysvětlit tak, aby nevznikala žádná další nedorozumění. Jak zaznělo například v rozhovoru, který přinesl magazín VGC, do hry vstoupíte v roli Sagy bez možnosti úvod přepínáním postav jakkoliv ovlivnit. Po nějaké době tento moment konečně přijde a došlo na zopakování stejných slov, která pronášel Sam Lake během Summer Game Festu. Obě linky jsou unikátní, stojí na odlišných herních mechanismech a mají odlišné vyznění. Hraní za Alana pak podle příběhové designérky Molly Maloney zahrnuje přibližně polovinu celého zážitku, takže tolik k rozdělení hry „fifty fifty“ mezi Alana a Sagu.

Jenže pokud byste se ptali, zda je nutné odehrát i linku za Sagu, vyberete-li si Alana, resp. naopak, jasnou odpověď nemáme. Jeden z ředitelů vývoje Kyle Rowley například uvedl, že pokud hráče například přemůže strach v pasážích s Alanem, prostě se přepne na Sagu a užije si Bright Falls ve dne. Odtud bychom mohli vytušit, že si hráč na chvíli odpočine do děsů a hororů obestírajících hlavního hrdinu, a pak se k nim zase vrátí, až si odpočine u Sagy, ale takhle to být skutečně nemusí. Vývojáři totiž dále vysvětlili, že se zaměřili na nejrůznější možné scénáře, aby vždy dávaly hráči smysl a odcházel s plnohodnotným pocitem stran příběhu. Podle svých slov se zaobírali tím, jak bude působit, pokud strávíte dlouhou dobu s jednou postavou a pak skočíte do druhé. Ale kdy? V jejich misích, nebo až v závěrečném bodě, kdy zase scenáristé převezmou otěže a přinutí vás hrát způsobem, jakým oni sami zamýšlí. Takže to znamená, že když se budou hráči věnovat jedné postavě dlouhou dobu a dojdou až do závěrečného bodu před koncem, příběh druhé postavy už nebudou moci prožít? Nebo bude naopak celý příběh čekat u zlomového momentu na to, až strávíte několik dalších hodin doháněním hry za druhou postavu? Můžeme si myslet cokoliv – a pravděpodobné se zdá, že vývojáři chtějí, abyste si užili celou hru a oba příběhy naplno, ať už přeskakujete nebo doháníte – z žádných dalších rozhovorů a dojmů jsme ale tuhle informaci černé na bílém potvrzenou nedostali.

Co se týče herní doby, měla by činit přibližně 20 hodin, ale podle Tomase Puhy bude záležet na tom, jak se bude hráčům dařit. Není navíc jasné, zda se budeme moci někde toulat, nebo nám lokace nenabídnou prostor k prozkoumávání. Faktorem ovlivňujícím délku hry tak mohou být jednak souboje, v nichž opět uplatníte světlo z baterky nebo třeba vylepšené úskoky z původní hry, stejně jako nutnost vyšetřovat sérii vražd, kvůli kterým Saga do Bright Falls vůbec přijíždí. Vývojáři podle svých slov dlouho ladili systém stop a jejich skládání, takže doufají, že výsledek hráče nezahltí, ale zároveň před ně postaví solidní výzvu a nutnost přemýšlet. Tohle se samozřejmě týká jen Sagy Anderson, Alan Wake bude mít podle všeho svých problémů dost a na žádný myšlenkový palác mu zřejmě nezbyde místo a kapacita. Právě při hraní za Alana bychom měli podle Puhy pocítit vliv her jako třeba Resident Evil, který se odráží například ve zpracování inventáře, ale vývojáři už dříve mluvili o dalších vlivech a hlavně snaze zůstat autentičtí. To by se ostatně mělo týkat i slibovaného propojení se hrou Control, která se odehrává ve stejném univerzu a vývojáři počítají s mnoha propojkami. Nepotvrdili však, zda se v chystané hře objeví někdo přímo z Controlu, podle vyjádření Puhy se to ale zdá být možné.

Na závěr pak přišel dotaz, zda se Remedy neobává nabytého říjnového seznamu her, do kterého Alan Wake 2 vstoupí. Jak byste ale zřejmě očekávali, Puha potvrdil, že tou jedinou starostí, kterou studio má, je vytvořit tu nejlepší možnou hru. Zbytek věcí tedy tolik neřeší, což platí také o dvou chystaných rozšířeních, které Puha potvrdil, ale dál se k nim momentálně nechtěl vyjadřovat.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru