Activision utržil přes léto miliardu dolarů z mikrotransakcí

Call of Duty je čtyřikrát výkonnější než v loňském roce. Úspěšné je i WoW a Candy Crush

Zdroj: Activision
3. 11. 2020

Společnost Activision Blizzard uzavřela další čtvrtletí svého finančního roku, konkrétně v rozmezí od července do září, a znovu potvrdila sílu mikrotransakcí, které v důsledku ovlivňují způsob, jak funguje velká část velké mainstreamové produkce. Finanční zpráva za uplynulé tři měsíce uvádí, že společnost utržila 1,95 miliardy dolarů, což je o necelých 700 milionů dolarů více nežli za stejné období v loňském roce, jen mikrotransakcím ale vděčí společnost za více než polovinu této částky. Hráči totiž dokázali za platby ve hrách utratit 1,2 miliardy dolarů a spolehlivě tím překonali loňských 709 milionů dolarů ve shodném třetím čtvrtletí fiskálního roku.

Jak Activision sám ve zprávě uvádí, nové Call of Duty zaujalo během testování mnohem více hráčů nežli Modern Warfare a vše bude ještě umocněno nástupem nové generace konzolí.

Nikoho zřejmě nepřekvapí, že nejvýkonnější sérií zůstává Call of Duty, tedy konkrétně stále ještě aktuální Modern Warfare a battle royale mód Warzone. Hráči mají možnost utrácet za kosmetická vylepšení a především prémiové battle passy, což Activisionu očividně funguje a už v předstihu je jasné, že trend bude pokračovat i v případě chystaných Black Ops. Jak Activision sám ve zprávě uvádí, nové Call of Duty zaujalo během testování mnohem více hráčů nežli Modern Warfare a vše bude ještě umocněno nástupem nové generace konzolí. Activision se navíc pochlubil 111 miliony aktivními hráči za uplynulé čtvrtletí a nárůstem zájmu o upgrade free to play verze Warzone do podoby plnohodnotné hry s dalším obsahem. Bez zajímavosti pak není ani zmínka, že dvě třetiny prodaných kusů Call of Duty mezi červencem a zářím zastupovaly digitální verze, ke kterým ale hráči tíhnou i vzhledem k aktuální situaci kolem koronaviru.

Co se týče Blizzardu, za zmiňované tři měsíce dosáhl na hodnotu 30 milionů aktivních hráčů a za největší část zájmu vděčí nesmrtelnému MMO World of Warcraft. Už 23. listopadu se navíc hráči dočkají rozšíření Shadowlands, o které je podle Blizzardu enormní zájem. Ve skutečnosti prý padají desetileté rekordy a počet předobjednávek Shadowlands má být nejvyšší v historii celého World of Warcraft. Daří se ale také moba akci Overwatch, kterou v uplynulých třech měsících hrálo přes 10 milionů aktivních hráčů a díky režimu Battlegrounds narůstá i počet odehraných hodin v Hearthstonu. Významná je ale z pohledu tržeb pochopitelně i mobilní větev, zastoupená především společností King. Díky Candy Crush se může Activision chlubit čtvrt miliardou aktivních hráčů, kteří vedle vedoucí série projevují zájem také o Farm Heroes a Bubble Witch. I tady rostou tržby v porovnání s loňským rokem a Activision očekává, že na konci čtvrtého čtvrtletí bude moci sečíst tržby v celkové výši 8,1 miliardy dolarů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru