AC Valhalla poběží na Xboxu Series X ve 4K jen s 30 fps

Mluví se také o spolupráci se skladatelem hudby seriálových Vikingů a DLC s Béowulfem

Zdroj: Ubisoft
12. 5. 2020
Název hry: Assassin’s Creed Valhalla Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 11. 2020 Platformy: , , , , , Žánr:

Blížící se nástup nové generace konzolí s sebou pochopitelně přináší i nemalá očekávání stran výkonu v jednotlivých hrách a změně, kterou v porovnání s aktuálními verzemi Xboxu a PlayStationu jejich nástupci přinesou. Pokud jste si však vysnili, že Xbox Series X a PlayStation 5 ustaví standard v podobě her běžících v rozlišení 4K při 60 snímcích za vteřinu, pak jste se pravděpodobně přepočítali. Ačkoliv v žádném případě nevylučujeme, že se takové hry objeví – a čím déle budou nové konzole na trhu, tím to bude běžnější – alespoň se startem si budeme muset nechat zajít chuť. Naznačuje to vyjádření mluvčího Ubisoftu, který pro portugalskou mutaci Eurogameru naznačil, že Assassin’s Creed Valhalla poběží na Xboxu Series X ve 4K jen při frekvenci „současných“ 30 snímků.

„Ubisoft byl vždycky plně oddaný novým technologiím a využívání všech výhod nových konzolí pro ten nejlepší možný zážitek z hraní. I proto spolupracujeme s Microsoftem, abychom mohli uvést Assassin’s Creed Valhalla na Xboxu Series X,“ říká mluvčí na úvod. Po obvyklé pokloně směrem k partnerům nicméně dodává, že momentálně může Ubisoft zaručit pro Assassin’s Creed Valhalla v rozlišení 4K přinejmenším 30 snímků za vteřinu a slibuje, že hra bude těžit z rychlého SSD, umožňujícího snížit dobu načítání. Někdo by sice mohl namítnout, že ono slůvko přinejmenším naznačuje možné navýšení frekvence snímků v budoucnu, na tomto místě je ale nutné připomenout, jaký jazyk PR oddělení herních firem obvykle používají. Pokud si jsou vývojáři jistí, že cílový hardware umožní 60 snímků za vteřinu, jde o silnou marketingovou zbraň a nikdo by ji neváhal použít. V opačném případě je nicméně vhodnější očekávání snížit a neupínat se k výkonu, k němuž se daná hra na konkrétním zařízení prostřednictvím dosavadní optimalizace nedostala.

Pokud si jsou vývojáři jistí, že cílový hardware umožní 60 snímků za vteřinu, jde o silnou marketingovou zbraň a nikdo by ji neváhal použít.

Paradoxní přitom na celé kauze není skutečnost, že by náročná hra s otevřeným světem a propracovanou grafikou neběžela v rozlišení 4K při 60 fps – o takovém výkonu si mohou ostatně nechat zdát i mnozí hráči na počítačích. Dotaz portugalského Eurogameru vyvolala jednak prohlášení Microsoftu, že všechny hry prezentované v posledním Inside Xbox zvládnou 60-120 snímků za vteřinu a jednak nálepka, hlásající optimalizaci pro Xbox Series X. Ta se totiž objevila u zápisu Assassin’s Creed Valhalla na oficiálních stránkách konzole, kde Microsoft hrdě mluví o rozlišení 4K a tvrdí, že optimalizované hry zvládnou až zmiňovaných 120 snímků za vteřinu.

Zdroj: Microsoft

Abychom pro vás ale neměli jen nepříjemné zprávy, kolem Valhally se točí další zajímavé zprávy. První z nich je dosud nepotvrzený náznak, že se na doprovodné hudbě podílí také skladatel soundtracku k seriálu Vikingové, s nímž je hra od prvních okamžiků srovnávána. Jméno Einara Selvika se totiž mělo podle webu GameNotify objevit v detailech o hře na německé verzi online obchodu Ubisoftu, a to v doprovodu skladatelů hudby k předchozím dílům Jespera Kyda a Sarah Schachner. Pokud byste se však na patřičnou záložku podívali nyní, informace o soundtracku na ni zcela chybí, je proto otázkou, zda nešlo o podvrh, případně jak moc je Selvik do tvorby soundtracku zapojen. Úplně stejně se to pak má s informacemi o jednom z možných DLC, které by do Assassin’s Creed Valhalla mělo přinést legendu o Béowulfovi. Také o ní měl mluvit zápis na německém obchodě Ubisoftu, ale také v tomto případě byste už zmínku o digitálním zpracování tohoto staroganlického eposu v prostředí oblíbené herní série hledali jen těžko. A s přihlédnutím k tomu, jak snadno lze editovat živý web a udělat z něj screenshot… No, necháme toho.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru