Plánujete v dohledné době přijmout někoho na občasnou výpomoc s psaním článků?
Vortex jsme před třemi lety startovali jako ryze autorský projekt a na naší vizi se nic zásadního nemění. Ačkoliv se nezříkáme možnosti v budoucnu redakční tým rozšířit, žádné konkrétní plány momentálně nemáme.
Proč je v systému komentářů podpora jen do třetí úrovně hierarchie? Ve všech dalších reakcích je pak matoucí, kdo na koho reaguje. Bylo by možné toto omezení odbourat?
Důvodem je skutečnost, že stále se zužující okno v mobilní verzi pak u opakovaných reakcí bylo už absurdně malé, což nemusí být na desktopu patrné. Rozhodně je ale možné lépe označit, kdo dále na koho reaguje.
Neuvažovali jste, že byste spustili vlastní televizní kanál Vortex TV? Mohly by tam být všechny pořady z YouTube nebo jiná tematická videa nebo e-sportové přenosy.
Nad spuštěním vlastního televizního kanálu jsme neuvažovali a tímto směrem se vydávat nechceme, ani nebudeme. Dáme-li stranou nutnost obřího financování (vysílací licence, vybavení, platy zaměstnanců,…), je také nutné uvažovat nad dalšími faktory, jako je výroba pořadů, cílová skupina, pravděpodobná sledovanost, reklama a spoustu dalších záležitostí. Důvod, proč existuje tolik videí o hrách na YouTube je dán tím, jak snadné je natočit „nějaké“ video. Takové video se ale automaticky nestává pořadem určeným pro televizní vysílání, nemusí pro něj existovat dostatečně velké, tedy rentabilní publikum apod. Nejjednodušší je před podobným dotazem provést alespoň elementární průzkum trhu v největších zemích světa – zjistíš, že ani ve Spojených státech se žádná celoplošná „herní“ televize neexistuje, což slouží jako poměrně jasná odpověď, proč se něco takového nevyplatí v zemi s tak malým počtem obyvatel.
Plánujete nějaký merch v podobě triček?
Trika už jsme měli v nabídce, posledních pár kousků ve velikostech S a M je k dostání u nás v redakci. Momentálně hledáme nového partnera na tento sortiment.
Vortex je teď na Televizi Seznam?
Doma jsme stále na webu Vortex.cz a na YouTube. Seznam projevil zájem o naše videa a vybrané starší materiály budou vycházet i tam. Umožní nám to přirozeně potenciálně rozšířit naši komunitu diváků a čtenářů a dostat Vortex do širšího povědomí, což je super. Na naší práci a obsahu se ale nic nemění.
V letošním roce by měla vyjít jedna dost zajímavá hra nazvaná Core Punk. Uděláte o ní video?
Díky za tip, minimálně se na ní podíváme a uvidíme, co s ní podnikneme.
Koupil jsem si na Xbox One hru Everreach: Project Eden a je nehratelná. Jak je možné, že se něco takového dostane do prodeje? Nechtěli byste se na titul podívat a udělat třeba nějaké video? Hráči by si zasloužili varování.
Zatím ji nemáme v hledáčku, ani jsme neobdrželi kopii. Ale protože i nás před vydáním titul zaujal, mohli bychom se na něj podívat. Zkusíme zajistit review verzi a někam ji vměstnat.
Šlo by udělat téma o hrách vhodných pro děti? Jaké zařízení, jaké ovládání a jaké hry jsou nejvhodnější?
Této problematice jsme se věnovali třeba ve Vortexu #88. Obecně pak platí, že tablet nebo telefon a dotykové ovládání je pro děti nejpřístupnější. Následují nejrůznější pohybové periferie. Z klasických konzolí je ovládáním i nabídkou her nejvhodnější Switch. Třeba díky základnímu balíku Labo. Na iOS můžeme už pro děti ve věku 2-3 roky doporučit hry jako Miffy’s World, Mluvídek nebo Doc Baby. Mezi nejkvalitnější ale patří tituly z kolekce Ben & Holly, Prasátko Peppa, Lego/Duplo a z produkce studií Lipa a Bimi Boo. Časem se určitě k tématu můžeme vrátit v rámci nějakého většího materiálu.
Je pravda, že se bude vaše studio stěhovat?
Ano, vypadá to, že se budeme přesouvat do jiných prostor. Uděláme vše pro to, aby se změna nijak negativně neprojevila na obsahu.
Zaujímalo by ma, či je pre vás Vortex “full time“ práca, alebo máte aj nejaké iné zamestnanie?
Z koníčku a vedlejší aktivity se časem stala práce, které se věnujeme naplno.
Budete se někdy zapojovat do diskusí?
Do diskuzí se zapojíme pokaždé, když je to nezbytné. Nicméně není v našich silách reagovat na každý ohlas na webu, YouTube, Twitteru, Facebooku, Instagramu či Discordu. To ale neznamená, že si ho nepřečteme, nebo že takové názory nebereme úvahu.
Myslíte si, že se někdy v budoucnu máte šanci dostat na Metacritic?
Ačkoliv se to tak nemusí zdát, Metacritic je pořád jen agregátorem hodnocení a aktuálně nijak neusilujeme o to, stát se jeho součástí. Do budoucna samozřejmě nechceme vyvracet nic – byla by to určitě jistá prestiž – ale necháváme tomu volný průběh.
Neuvažovali jste nad tmavým režimem na vašem webu? Tmavé pozadí, světlý text…
Ano, uvažovali a stále ho máme na seznamu potenciálních vylepšení hodně vysoko. Je proto dobré vědět, že by o něj čtenáři opravdu stáli.
Bude se redakce zabývat novým titulem UBOAT?
Už máme přístup k early access verzi a rozhodně se na něj v blízké době plánujeme podívat a představit si ho.
Neplánujete dělat články i o hardwaru – myši, klávesnice, monitory?
Momentálně nic takového nechystáme, ale do budoucna určitě nevylučujeme, že se na Vortexu objeví i podobný materiál.
Jak budete řešit zázemí při plánované roční rekonstrukci Kotvy?
Pokud k rekonstrukci skutečně dojde, stane se tak až v průběhu příštího roku, proto není v tuto chvíli nutné, překotně se situací zabývat. Až se tak stane, budeme samozřejmě řešit prostor nového studia pro natáčení našich pořadů, každodenní práce se ale rekonstrukce Kotvy nijak nedotkne. Ostatně, od začátku letošního roku sídlí redakce na jiné adrese.