id Software dělají pokračování ikonické FPS

id Software dělají pokračování ikonické FPS

Fanoušci spekulují, že je v přípravě nový Quake. Na pokračování příběhu čekáme dlouhé roky

Zdroj: id Software
1. 11. 2021

Jako bumerang se vrátily spekulace, že slavné studio id Software chystá nový díl ze série Quake. Anebo návrat jiné slavné značky. Odkud tohle přesvědčení fanoušků pramení? Dallaské studio hledá nové zaměstnance a hned u několika pozic zmiňuje, že dotyčný člověk bude pracovat na dlouholeté ikonické FPS, která má obsahovat sci-fi a fantasy prostředí. To samo o sobě komunitě stačilo, aby fanoušci ukázali prstem právě na Quake, i když v případě tohohle mixu musíte myslet hlavně na úplně první díl.

Důležité je přitom připomenout, že legendárních FPS mají id Software v portfoliu víc. Jenže Wolfenstein není moc až na výjimky moc fantasy a hlavně na jeho pokračování má opět dělat švédské studio MachineGames. Poslední Doom s podtitulem Eternal mají sice stejně jako předchozí díl na svědomí přímo id Software, ale vyšel teprve loni, což se fanouškům moc nezdá. A Rage 2 vstoupil na trh v roce 2019 a jeho vývoj vedl švédský tým Avalanche Studios s pomocí id Software. Fajn by byl také Heretic nebo Hexen, ale tam zase nesedí to sci-fi.

Posledním příspěvek do této značky je multiplayerová akce Quake Champions z roku 2017.

Quake letos oslavil 25. narozeniny a my jsme se při téhle příležitosti dočkali vydání remasteru od Nightdive Studios. Příští rok uplyne 25 let od vydání druhého dílu a pokračování by si značka jednoznačně zasloužila. Quake 4 vyšel už v roce 2005, Enemy Territory: Quake Wars o dva roky později a posledním příspěvek do této značky je multiplayerová akce Quake Champions z roku 2017. Určitě bychom si ale rádi všichni zahráli také singl. Doplněný pochopitelně o nadupaný klasický multiplayer.

Stojí za zmínku, že nový Quake nepřichází za přetřes poprvé. Spekulovalo se o něm už opakovaně a třeba i v souvislosti s týmem MachineGames. Ostatně nelze vyloučit, že na něm dělá víc studií současně. Stejně tak dobře ale mohlo jít v předchozích případech o nedorozumění a insideři mohli poukazovat na mezitím vydaný remaster, do jehož obsahu MachineGames jen přispěli vlastní epizodami.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru