Denuvo chce novým nástrojem plně chránit také DLC

SecureDLC má chránit příjmy vývojářů. Použití je údajně snadné a v podstatě automatické

Zdroj: Irdeto
1. 7. 2022

Společnost Irdeto, která herním vývojářům dodává řešení protipirátské ochrany Denuvo, představuje nový produkt. Jak už název SecureDLC napovídá, půjde o speciální sadu nástrojů pro ochranu stahovatelných balíčků s obsahem, převážně těch větších a placených. Smyslem je spojit původní ochranu hry s novými částmi, které dosud zůstávaly pod radarem protipirátských ochran a nepoctiví hráči toho mohli poměrně snadno zneužívat. Denuvo nicméně přichází s malým a údajně jednouchým rozhraním, které umožní snadno implementovat novou vrstvu ochrany všem, kdo už protipirátskou ochranu od Irdeta využívají, ať už se jedná o prémiové tituly nebo free-to-play hry a DLC na ně navázaná.

Zdroj: Irdeto

Na nově spuštěné webové prezentaci popisují autoři SecureDLC celý proces zapojení ochrany velmi přímočaře. Do kódu hry, který už by měl být navázaný na Denuvo z původní verze, se aplikuje menší modifikace kódu, která začne obratem odrážet snahy o vytvoření cracku, stejně jako zamezovat přístup lidem, kteří za obsah prokazatelně nezaplatili. Podle jednoduchých grafů by technologie měla fungovat napříč celým spektrem PC her, ať už jsou distribuované přímo nebo přes Steam, Epic Games Store či Microsoft Store. V tomto ohledu pak Irdeto vcelku pochopitelně, byť bez jakékoliv argumentační opory, uvádí, že protipirátská opatření zmiňovaných distribučních sítí je snadné obejít, a to i v případě DLC, toto upozornění je ale nutné vnímat také jako součást marketingu.

Stranou samozřejmě nemůže zůstat ani jistá kontroverze, kterou s sebou Denuvo přináší s přihlédnutím k dlouhé historii svého působení. Nejednou se řešily případy her, které Denuvo prokazatelně zpomalovalo či jinak ovlivňovalo jejich chod, můžeme najít případy, kdy vývojáři po nátlaku ze strany hráčů ochranu ze svých titul odstranili a v neposlední řadě bývají DRM ochrany obecně dávány do kontrastu se snahou o zachování či archivaci videoher, zvlášť když dané technologie přestanou existovat, či ztratí svou podporu a tituly jsou kvůli nim po letech nehratelné. Nepochybujeme proto, že i SecureDLC nepřijmou hráči dobře, a ne nutně proto, že by nechtěli za DLC platit, je nicméně férové dát Irdetu prostor a počkat na první skutečná použití, z nichž bude možné vyvodit nějaké závěry. Jak se navíc zdá, společnost Irdeto už bude brzy schopná technologii vývojářům poskytnout, protože nabízí informační dotazník a zařadila SecureDLC do seznamu svých produktů. Na výsledky proto nebudeme muset čekat příliš dlouho.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru