Francouzský Dontnod se přejmenoval na Don’t Nod

Francouzský Dontnod se přejmenoval na Don’t Nod

Ve videu naznačuje 7 projektů. Je mezi nimi Gerda, odhadují fanoušci. A co Robinson?

Zdroj: Don't Nod
1. 6. 2022

Autoři her jako Life is Strange, Vampyr, Twin Mirror nebo Remember Me oslavili 14 let svého působení v herním odvětví. Řeč je o společnosti Dontnod Entertainment, která na konci května lákala na odhalení nějakých novinek, spolu s náznaky, na čem se po vývojové i vydavatelské stránce pracuje. A jak vývojáři slíbili, tak se i v průběhu včerejšího dne stalo. V první řadě mění společnost svou identitu a ze zmíněného Dontnod Entertainment se stalo jednodušší Don’t Nod. V krátkém videu pak nové logo stylizují vývojáři do sedmi různých podob, které mají odpovídat stejnému počtu rozpracovaných projektů. A protože k nim Don’t Nod nepřidává žádné další detaily, fanoušci přirozeně začali spekulovat, o jaké hry jde a hledat pro svá tvrzení oporu právě ve stylizaci jednotlivých částí videa.

„Don’t Nod, dříve známý jako Dontnod Entertainment, slaví 14. rok tvorby příběhových her. Společnost se od počátku svého působení vyvíjela, a proto jsme v rámci této evoluce prošli vizuální rebrandingem, který lépe odráží to, kým jsme dnes,“ řekli vývojáři v tiskové zprávě uvozující novou korporátní identitu. Co se týče stylizace loga, vývojáři údajně chtěli hráčům demonstrovat, jak hravé je a jak dobře se dá spojit s nejrůznějšími hrami, a je prý velmi příhodné, že si lze vše názorně představit na několika z nich, které právě vznikají. „Do loga jsme chtěli zapojit apostrof a mezeru mezi oběma slovy, abychom skutečně vyjádřili význam Don’t Nod,“ doplňují pak vývojáři a vysvětlují, že název společnosti vyjadřuje tendenci být nekonvenční. „Nepřikyvujeme všem ostatním. D je roztříštěné a dovnitř zasazené N značí, že se nebojíme porušovat pravidla,“ zní vysvětlení nové podoby loga.

Pojďme ale k jednotlivým variantám log, které by mohly odpovídat konkrétním titulům. Asi nejjistější je zimní varianta, která přímo odpovídá stylizaci již vydaného traileru na hru Gerda: A Flame in Winter, kterou vyvíjí studio PortaPlay Gaming Aps a Don’t Nod ji vydá 1. září letošního roku. Jde o příběh z druhé světové války, konkrétně z okupovaného Dánska, ve kterém budeme muset zachránit dívku jménem Gerda a její nejbližší. Naopak první záběr na logo stylizované k videokazetě, se pravděpodobně podle reakce výkonného producenta z montréalského studia Luca Baghadousta na Twitteru pravděpodobně vztahuje k jejich projektu, který ovšem nebyl oznámen a můžeme se pouze domýšlet. Zaznívaly hlasy, že by mohlo jít o Life is Strange, ale to je s přihlédnutím k pozadí této série nepravděpodobné – značku vlastní Square Enix a vývoj patrně převzalo studio Deck Nine.

Zdroj: Don’t Nod

Zajímavý je nicméně záběr na kus skály, do které je logo vytesáno. Pokud si vzpomínáte, Don’t Nod v roce 2019 oznámil, že bude po Vampyrovi i nadále spolupracovat s vydavateli z Focus Entertainment a že obě společnosti chystají zatím svůj nejambicióznější projekt, který vzejde ze vzájemného partnerství. K dispozici byl také artwork, který jsme dávali do souvislosti se zálibou Focusu v historických tématech a zdálo se, že by projektem mohla být adaptace slavného románu Robinson Crusoe, tomu by pak skála na ostrově mohla odpovídat. Co se týče zbylých náznaků, můžeme jen konstatovat, že jeden se jeví jako sci-fi, další spíše jako pohádkovější záležitost a další velmi přesně odkazuje na větvící se možnosti dialogů a tudíž systém, který Don’t Nod využívá dlouhé roky. I na tomto místě bychom ale byli opatrní například s tipy na pokračování Remember Me, protože ani tuto značku studio nevlastní – v tomto případě patří Capcomu – a jisté tudíž není vůbec nic.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru