Ztracené hlášky z C&C bylo třeba natočit znovu

Ikonický hlas Command & Conquer se před čtvrtstoletím nahrával ve vycpané skříni

12. 12. 2019
Název: Command & Conquer Remastered Collection Vývojář: , Vydavatel: Datum vydání: 5. 6. 2020 Platformy: Žánr:

Digitální restaurátoři to nemají snadné a mnohdy čelí nečekaným potížím, které musí překonat. Autoři netrpělivě očekávaného titulu Command & Conquer Remastered, jehož cílem je modernizovat klasickou real-time strategii z roku 1995 přišli o originální zvukové nahrávky hlasu, který hráče doprovází během celé hry a oznamuje mu veškeré důležité události. Šéf audia Frank Klepacki v příspěvku producenta Jima Vesselly na oficiální stránce zavzpomínal na to, jak se populární “hlasatelka” EVA dostala do hry poprvé a proč bylo třeba její hlas nahrát znovu.

„Byl to divoký západ herního vývoje. Herce pro různé role jsme obsazovali lidmi z Westwood Studios.“

V době, kdy pracovali na prvním dílu, se museli autoři spolehnout na technologie a podmínky, které jsou z dnešního pohledu velmi primitivní. “Byl to divoký západ herního vývoje. Herce pro různé role jsme obsazovali lidmi z Westwood Studios,” vypráví Frank Klepacki s tím, že jednou z důležitých postav byla právě EVA. Vedoucí audio oddělení Paul Mudra se domníval, že na roli by se hodila Kia Huntzinger, která také pracovala ve Westwoodu. Napadlo ho to, když slyšel její hlas na záznamníku. Ozývala se i z firemního interkomu a byla podle něj neoficiálním hlasem společnosti, který znal každý, kdo překročil práh vstupních dveří.

Kia Huntzinger byla příležitostí “zahrát” si ve hře nadšená, vzpomíná Klepacki. Původní nahrávky se přitom pořizovaly ve vypolstrované skříni. Navzdory spartánským podmínkám se z jejího dabingu stala legenda a všichni byli s kvalitou spokojení. “Naneštěstí původní nahrávky jsme nenašli,” lituje Klepacki. A vyčistit soubory ze hry by bylo příliš náročné. Takže se autoři rozhodli znovu požádat Kiu Huntzinger, aby si svou roli zopakovala. Do šatníku už nemusela, přichystali pro ni profesionální studio, kde vznikly staronové hlášky do hry.

Jak samotní autoři připouští, naštěstí pro ně se ani po bezmála čtvrtstoletí její hlas příliš nezměnil, což není vůbec samozřejmostí. Jim Vessella si pochvaluje, že remaster nabídne původní hlas, který se komunitě neodmyslitelně zapsal do podvědomí a spojují si ho s hraním Command & Conquer. Kia Huntzinger má přinést další vrstvu autenticity, na které si autoři tak zakládají. Vývojáři jí poděkovali za to, že se do natáčení znovu pustila s takovým nasazením a věří, že její výkon ocení i fanoušci.

Na výsledek nemusíme čekat až do vydání remasteru. Vývojáři se pochlubili krátkou ukázkou, která porovnává původní a nový dabing. A pokud byste i přes šum přeci jen dávali přednost originálu, autoři umožní zahrát si vylepšenou verzi i s původním hlasem. Pokud jde o Red Alert, na němž se rovněž pracuje, tam si roli oznamovatele střihl Martin Alper, který byl v té době prezidentem společnosti Virgin Interactive Entertainment. Před několika lety však zemřel a autoři cítili, že kdyby jej přeobsadili jiným hercem, nebylo by to ono. Použijí proto původní dabing s tím, že Frank Klepacki udělá maximum ve snaze vyčistit staré audio.

Vylepšená verze byla oznámena loni na podzim a umožní přepínat mezi originální grafikou a novou 4K podobou.

V příštím roce se máme dozvědět další podrobnosti o projektu a jeho hratelnosti. Vývojáři se také konečně víc zaměří právě na zmíněný Red Alert, který byl až dosud z pohledu informací o remasteru trochu ve stínu původní hry.

Hra zatím nemá stanovené datum vydání. Remaster bude obsahovat první Command & Conquer z roku 1995 známý též jako Tiberian Dawn a Command & Conquer: Red Alert z roku 1996. Vylepšená verze byla oznámena loni na podzim a umožní přepínat mezi originální grafikou a novou 4K podobou. Na remasteru pracují někteří veteráni Westwood Studio, kteří později založili tým Petroglyph Games.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru