Český přenos PlayStation 5 Showcase

Zdrojový kód obchodu pro PS5 naznačuje některé funkce

Seznam kompatibility se bude dál rozšiřovat. Těšit se můžeme na party až pro 100 hráčů

Zdroj: Sony
30. 9. 2020

Chystané konzole jsou již po stránce hardwaru i prvních her představené. Některé drobnější informace ale zůstávají stále nejasné a spoustu z nich objeví až hráči sami po uvedení na trh. V případě PlayStationu 5 se teď řada dílčích maličkostí dostala ven díky čerstvému úniku. Dozvídáme se drobné střípky týkající se například sociálních funkcí konzole či zpětné kompatibility.

Hráči při snaze o nákup her skrze novou konzoli mohou narazit na varování o omezené funkcionalitě, kdy některé z titulů nemusí být údajně stoprocentně kompatibilní.

Únik pochází ze zdrojového kódu stránky na platformě PlayStation Store a podle všeho se jedná o verzi obchodu, jež má být přístupná i skrze konzoli PlayStation 5. Právě zde nalezl uživatel Redditu s přezdívkou Kgarvey řadu stavových a informativních zpráv, jež mají pro fanoušky nepochybně svou hodnotu. Jako první můžeme zmínit informace týkající se zpětné kompatibility. Zde hráči při snaze o nákup her skrze novou konzoli mohou narazit na varování o omezené funkcionalitě, kdy některé z titulů nemusí být údajně stoprocentně kompatibilní. Jiné pak nemusí být funkční vůbec, byť to se má dle informací přímo od Sony týkat pouze velmi malého množství počinů.

Varování o nekompatibilitě stojí za bližší pozornost. „Tento titul pro PS4 není podporovaný vaší aktuální verzí softwaru konzole PS5. Na možnosti hrát více her z PS4 na PS5 nadále pracujeme. Aktualizujte svůj software a zkuste hru spustit později,“ uvádí zdrojový kód stránky a odkazuje na postupné rozšiřování zpětné kompatibility. S možností hrát tituly z aktuální generace ještě souvisí, že některé z titulů mají podporovat takzvaný „Boost“ režim. To je věc známá již z PlayStationu 4 Pro, který uměl s některými staršími kousky v porovnání se základní verzí konzole pracovat díky silnějšímu hardwaru o trochu lépe. A v případě PS5 se patrně dočkáme něčeho podobného. Zdrojový kód rovněž obsahuje odkaz na seznam kompatibilních titulů, nicméně ten je v tuto chvíli ještě nefunkční.

Party by mohly hostit až stovku hráčů naráz, čímž se otevírají nové možnosti pro skutečně veliká týmová klání.

Dozvídáme se také, že by se měla vrátit možnost sdílení konzole, respektive její knihovny. Kterýkoli uživatel bude moci jednu konzoli označit jako primární a na té bude následně daným hráčem zakoupený obsah dostupný i ostatním uživatelům. Z dalších střípků lze vypíchnout, že některé tituly patrně mohou na základě rozhodnutí vývojářů vyžadovat podporu haptické odezvy a adaptivních triggerů. Další informace se týkají sociálních funkcí konzole a zde to vypadá, že party by mohly hostit až stovku hráčů naráz, čímž se otevírají nové možnosti pro skutečně veliká týmová klání. Komunikace by navíc měla být přístupná napříč oběma posledními generacemi konzolí PlayStation, a to patrně již na úrovní systému, nikoli v závislosti na spuštěné hře. Se sociálními funkcemi také souvisí možnost sdílet videa, alba, umělce, playlisty i hudební skladby.

Wishlist přímo v konzoli

Prostřednictvím úniku došlo rovněž k potvrzení setrvávající podpory ukládání uložených pozic do cloudu. Výčet vlastností vyčtených z úniku můžeme zakončit prvkem, kterého si všimli uživatelé na fórech ResetEra. Seznam přání byl dosud doménou pouze webového rozhraní obchodu, nově by měl ale být přístupný i přímo na konzoli.

Závěrem je nutné samozřejmě dodat, že nejde o oficiální potvrzení. Samotný zdroj ale za důvěryhodný považovat můžeme a navíc všechny z představených vlastností vesměs patří obecně mezi očekávané prvky. PlayStation 5 dorazí na trh již 19. listopadu a stát bude 13 490 korun. Bezdisková edice nabídne nižší cenovku a zájemci za ni zaplatí 10 790 korun.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru