Zástupci Take-Two se vyjádřili k uvedení RDR 2 na PC

Zástupci Take-Two se vyjádřili k uvedení RDR 2 na PC

Hry bylo vyexpedováno 24 milionů kusů, rozjezd Red Dead Online byl silnější než GTA

14. 5. 2019

Společnost Take-Two formálně ukončila další fiskální rok, který, podobně jako v řadě dalších společností, trvá od 1. dubna do 31. března následujícího kalendářního roku. Výsledky za poslední čtvrtletí přichází ve stejnou chvíli, kdy se s nimi chlubí například lidé z Electronic Arts nebo kdy prostřednictvím nich hovoří vývojáři ze studia Starbreeze o vážných existenčních problémech. Nic takového ale v Take-Two řešit nemusí – čísla jsou pozitivní a šéf společnosti Strauss Zelnick vyzdvihuje sílu celého portfolia. Kromě zveřejňování hospodářských výsledků se ale během konferenčního hovoru probírala s investory řada zajímavých témat, jako je postoj Take-Two k Epic Games Store, streamovacím platformám nebo k PC verzi Red Dead Redemption 2, o které hráči už dlouhou spekulují.

Miliardové tržby a slibná budoucnost

Nejprve ale čísla – příjmy společnosti Take-Two činily v uplynulém roce 2,67 miliardy dolarů, což je o 49 procent více nežli v roce předcházejícím. Po odečtení všech nákladů se pak čistý zisk zastavil na hodnotě 334 milionů dolarů, což je oproti roku 2018 takřka dvojnásobek. „Take-Two má za sebou skvělý rok, korunovaný silným posledním čtvrtletím, ve kterém se dařilo GTA Online i GTA V, stejně jako NBA 2K19 a samozřejmě našemu hitu Red Dead Redemption 2,“ říká ředitel společnosti Staruss Zelnick v tiskové zprávě. Uvádí také, že hospodářský výsledek dalece překonal jejich původní odhady, pro letošní rok nicméně počítají s tím, že příjmy budou ještě o trochu vyšší, údajně až na hranici 2,8 miliard dolarů. „Máme nejsilnější portfolio v historii, zahrnující nejen pokračování našich největších značek, ale také nová IP. Nad rámec toho aktivně vyhledáváme investice a další příležitosti, jako jsou například Private Division (nový label pro vydávání nezávislých titulů – pozn. red.), mobilní hry, esport a také vlastní rozvoj,“ uzavírá Zelnick. Na konto finančních výsledků se pak sluší dodat, že nejsilnějším generátorem příjmů jsou digitální prodeje, ať už samotných her nebo jim určeného dalšího obsahu.

24 milionů pro Red Dead Redemption 2

Teď už k samotným hrám, o kterých se nemluvilo pouze v souvislosti s prodeji, ale také výhledově ve smyslu dalších expanzí a budoucích očekávání. Nejžhavějším předmětem otázek investorů se ve druhé polovině konferenčního hovoru stalo pochopitelně Red Dead Redemption 2, kterého bylo vyexpedováno 24 milionů kusů a podle Take-Two se těší obrovskému zájmu. Zelnick dokonce v jedné z odpovědí investorům uvedl, že si Red Dead Online vede lépe než jak si vedlo GTA Online ve stejném období po svém uvedení a potvrdil, že fáze betaverze skončí v tomto čtvrtletí. Je ovšem škoda, že se nikdo z investorů neptal dál, jak přesně Zelnick hodnotí úspěch Red Dead Online v porovnání s GTA Online, protože bez konkrétních indikátorů lze na toto prohlášení pohlížet jen jako na prázdnou frázi.

Zástupci Take-Two se vyjádřili k uvedení RDR 2 na PC

Záchrana Starbreeze

V tomto týdnu jsme vás už informovali o problémech, v nichž se nachází studio Starbreeze, stejně jako o závazku nového ředitele společnosti, najít dostatek financí, aby mohla společnost i nadále fungovat. A jak se zdá, jeho slib už plodí první ovoce. Rockstar Games totiž v souvislosti s finančními výsledky Take-Two oznámili, že od Starbreeze kupují za necelých 8 milionů dolarů indické studio Dhruva Interactive s tím, že prodej bude dokončen v první polovině tohoto roku. Dhruva platí v Indii za jednoho z největších vývojářů, zaměstnává přes 300 lidí a specializuje se na vývoj AAA her, spolupracovat bude nově s Rockstar India.

Další dotaz se týkal očekávaného nástupu budoucí generace konzolí a načasování vydání dalších titulů, Zelnick v tom ale nevidí žádný velký problém: „Situaci kolem nového hardwaru samořzejmě pečlivě sledujeme, stejně tak i nové obchodní modely a o našich rozhodnutí vás budeme informovat. Ve skutečnosti si ale nemyslíme, že by měla další generace negativně ovlivnit naše plány, protože její příchod bude po technologické stránce velmi plynulý.“ Zelnick dále zmínil, že v porovnání s přechodem na generaci PS4 a Xboxu One nebude mít blížící se pomyslné střídání stráží vliv na způsob, jakým se vyvíjí hry a nepřinese s sebou pro vývojáře mnoho změn. Týká se to podle jeho slov i Take-Two a spolupracujících studií a jejich práci to nijak neovlivní. Co se týče verzí Red Dead Redemption 2 pro nové konzole od Sony a Microsoftu, Zelnick nic nenaznačil a na dotaz ohledně možného vydání PC verze odpověděl následující: „V tomto ohledu necháváme jednotlivé labely hovořit samy za sebe. Oznámení tedy necháváme na nich.“ Spokojeni?Asi těžko, co říkáte, pokud ovšem patříte ke skupině hráčů, která je přesvědčená o tom, že RDR 2 později na PC vyjde, můžete to brát pozitivně alespoň díky tomu, že Zelnick existenci PC verze přímo nepopřel.

Nové obchodní modely a streamování

Investor Tim O‘Shea, zastupující společnost Jefferies, položil Zelnickovi dotaz, jak se Take-Two staví k free-to-play modelu a naznačil, že ačkoliv si příběhové hry jako Red Dead 2 nebo GTA 5 koupí mnoho lidí – a v případě druhého titulu se už bavíme o více než 110 milionech prodaných kusů – online složky stojí a padají na aktivní komunitě, která nemusí číslo prodejů reflektovat. Jaké by to tedy bylo, kdyby se dalo hrát Red Dead Online v souladu s modelem free-to-play? „Fortnite nebo Apex Legends dokazují, že free-to-play je velmi silný obchodní model. I my ostatně máme některé skvělé free-to-play tituly, jako NBA 2K Online v Číně s více než 45 miliony registrovaných hráčů. Obecně se ale dá říct, že se k těmto možnostem stavíme velmi otevřeně a chceme být tam, kde jsou naši zákazníci, rozhodnutí je ale opět na konkrétních vývojářích,“ říká Zelnick.

Patří sem samozřejmě i dotaz ohledně časové exkluzivity Borderlands 3 na Epic Games Store, kterou si vyjednali vývojáři z Gearboxu. Podle Zelnicka tím ale nelze předjímat postoj celé spoelčnosti Take-Two a v jeho odpovědi bylo znát, že se snaží zachovat pokud možno neutrální postoj: „Co se týče podpory Epic Games Store, už dříve jsem řekl, že uvítám více distribučních kanálů. A protože pro nás není typické, podepisovat časově exkluzivní partnerství, budeme i nadále podporovat Steam, případně zaručíme, že se na Steamu konrétní tituly objeví v souladu s exkluzivními právy na jiných místech co nejrychleji.“ Hráči by si z toho tedy měli odnést, že Zelnick za Take-Two dostává svým slovům o tom, že finální rozhodnutí je na daných labelech či vývojářích, což může přinést pozitivní, ale i negativní či nepopulární výsledky. Těžko však předjímat, jak by bylo naloženo s případnou PC verzí Red Dead Redemption 2, vzhledem k historii, kterou má třeba GTA V na Steamu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru