Zaměstnanci studia CD Projekt RED konfrontovali vedení

Jejich ředitel dal like několika komentářům, které kritizují Sony za stažení Cyberpunku 2077

20. 12. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Po všech krocích, které učinily společnosti Sony, Microsoft a CD Projekt RED v uplynulých dnech, už musí být všem zcela zřejmé, že zvrátit nepříjemnou kauzu kolem Cyberpunku 2077 bude vyžadovat spoustu úsilí a kvalitně odvedené práce za doprovodu dalších promyšlených kroků. Kát se před hráči totiž nestačí a po stažení Cyberpunku 2077 z digitální distribuce PlayStation Storu se vývojáři dostali pod další velký tlak, ze kterého vede cesta jen skrze patche, které uvedou hru na předchozí generaci konzolí do hratelného stavu. Jednoho z nich se hráči dočkali už včera – hra byla povýšena na verzi 1.05 a podle výpisu na oficiálních stránkách opravuje značné množství dosavadních problémů – ne všichni z CD Projektu RED ale zřejmě chápou tento postup jako nutný a jediný správný. Ředitel studia Adam Badowski totiž na Twitteru zcela otevřeně uděloval srdíčka komentářům, které ostře kritizovaly Sony za stažení hry z prodeje a které poukazovaly například na to, proč se stejným způsobem nezachovala japonská společnosti vůči Avengers.

Badowski, který byl v minulém týdnu jedním ze zástupců CD Projektu RED a celou kauzu oficiálně komentoval, vyjádřil své sympatie s komentáři několika fanoušků, kteří nebyli s děním kolem hry spokojení. Ve svých vyjádřeních ovšem za viníka označovali Sony a vyzdvihovali kvality Cyberpunku 2077. „Tohle všechno je absurdní. Hra je hratelná a ve skutečnosti skvělá. Proč prostě nepočkat do vydání dalších patchů a updatů,“ ptá se jeden z hráčů a Badowski uděluje srdíčko. Další hodnotí situaci jako velmi zajímavou, když podle něj vyšla hra Marvel’s Avengers v ještě horším stavu nežli Cyberpunk 2077 a Sony neudělala vůbec nic. „Avengers jsou v podstatě mrtví na všech platformách, takže už nefunguje online hra. Kdo vrátí peníze těmto hráčům,“ uvádí další fanoušek a Badowski opět vyjadřuje svoje sympatie. A jak uvádí magazín Video Games Chronicle, takových příspěvků, které se řediteli studia CD Projekt RED líbily, bylo víc, dokud na to nebyl Badowski upozorněn a své reakce na uvedené tweety nesmazal.

Jak vysvětluje například Mike Rose z No More Robots, který byl pro změnu hybatelem tažení proti G2A a přeprodejcům her v roce 2019, největší problém Cyberpunku 2077  třeba i v porovnání s Marvel’s Avengers spočívá v tom, že CD Projekt RED vybídnul hráče k tomu, ať si nechají vrátit peníze od Sony, resp. Microsoftu, bez ohledu na to, že by takové žádosti nebyly v souladu s interními pravidly obou společností. I to byl podle zmiňovaného vývojáře důvod, proč došlo k dohodě a Cyberpunk 2077 z digitální distribuce PS Storu zmizel, zatímco v případě Microsoftu ke stažení hry nedošlo, ale hráči mohou žádat své peníze zpět s výjimkou vůči platným pravidlům. „Je velmi pravděpodobné, že v tu chvíli, kdy CD Projekt začal lidem říkat, ať zažádají o vrácení peněz, Sony se ozvala s informací, že v takovém případě bude muset být hra odstraněna z obchodu. Nevím to jistě, ale dle mého jde o pravděpodobný scénář. Největším problémem je, že CDPR jednak vyzval hráče, ať postupují v rozporu s pravidly a jednak nepřímo zahltil podporu PlayStationu, aniž by o tom se Sony vývojáři dopředu mluvili,“ popisuje Mike Rose.

Padaly prý dotazy ohledně reputace společnosti, nerealistických časových plánů a nekonečných přesčasů v měsících i letech vedoucích k vydání hry 10. prosince 2020.

Další, kdo o situaci informuje, je Bloomberg a novinář Jason Schreier, který s odvoláním za zdroje blízké studiu informuje o domnělé schůzce vedení CD Projektu RED se zaměstnanci. Schreier situaci popisuje jako rebélii, kdy se někteří ze zaměstnanců dožadovali odpovědí na velmi nepříjemné, leč trefné dotazy. „Frustrovaní a naštvaní zaměstnanci vychrlili na vedení své dotazy během interní čtvrteční schůzky, která začala omluvou managementu za katastrofický launch Cyberpunku 2077,“ tvrdí Bloomberg. Padaly prý dotazy ohledně reputace společnosti, nerealistických časových plánů a nekonečných přesčasů v měsících i letech vedoucích k vydání hry 10. prosince 2020. „Během schůzky se jeden ze zaměstnanců zeptal vedení, proč v lednu uváděli, že je hra kompletní a hratelná, když to nebyla pravda. Na to vedení odpovědělo, že přebírá plnou odpovědnost,“ popisuje Jason Schreier informace, které mu z druhé strany nechtělo studio oficiálně potvrdit. „Další zaměstnanec se zeptal, zda vedení CD Projektu RED cítí jako pokrytecké, že pracovali na hře o nadvládě korporací, když jejich vlastní zaměstnanci museli pracovat přesčas. Odpověď ale byla pouze vágní a neurčitá,“ uzavírá Bloomberg.

Nahlásit chybu v článku

38

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru