branding
Zájem žen o sledování esportu roste. Tvoří už třetinu diváků

Zájem žen o sledování esportu roste. Tvoří třetinu diváků

Podíl oproti situaci před dvěma lety vzrostl o 6,5 procenta. Ženy dominují mobilním hrám

22. 2. 2019

Výzkumná společnost Interpret na základě svého posledního průzkumu tvrdí, že ženy a dívky tvoří čím dál větší skupinu diváků, kteří sledují esport. Do posledního on-line dotazníku se zapojilo přibližně 9 tisíc Američanů a více než 30 procent lidí, kteří dnes sledují digitální sporty, tvoří něžné pohlaví. Ještě před dvěma lety to přitom nebyla ani čtvrtina ze všech diváků.

Esport může být stejně přitažlivý pro muže i ženy.

Podle dalších údajů pak 35 procent ze všech hráčů esportových titulů jsou ženy a dívky. Podle analytiků je zmíněný více než šestiprocentní nárůst v celkovém podílu diváků výrazným ukazatelem, jak se vnímání esportu proměňuje a stává atraktivnější pro konzumenty bez ohledu na pohlaví. Pokud by tento trend pokračoval, mohlo by podle odborníků dojít k úplnému vyrovnání obou “táborů”, což svědčí o tom, že esport může být stejně přitažlivý pro muže i ženy.

Děje se tak přitom podle společnosti Interpret navzdory tomu, že mnohé nejvýraznější esportové hity mají stále relativně malé zastoupení divaček. Týká se to her jako Hearthstone, Overwatch, Counter-Strike: Global Offensive, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege i Dota 2. Podle některých kritiků by to částečně mohlo souviset i s tím, zda tyto tituly hledí na nějakou výraznou genderovou vyváženost, případně zda jsou v nich ženy zastoupeny jen okrajově.

Fakt, že i mobilní hry se začínají tlačit do kompetitivního hraní, může být údajně důvodem, proč mají ženy o esporty větší zájem.

Ženy by se tak i s ohledem na tento trend mohly v budoucnu mnohem častěji objevovat v samotných hrách, aby bylo sledování pro dívky ještě atraktivnější. Je však otázkou, do jaké míry skutečně ženské hrdinky přitahují dívky ke hrám a zda taková souvislost vůbec existuje. S rostoucím počtem divaček a přitažlivosti esportu obecně bychom se ale v budoucnu podle některých pozorovatelů mohli mnohem častěji setkávat i s esportovkyněmi.

Ženy už v tuto chvíli vládnou takzvaným casual hrám. Mezi hráči, kteří tráví většinu času s mobilními tituly a jen minimum na konzoli či PC, tvoří 66 procent. Právě fakt, že i mobilní hry se začínají tlačit do kompetitivního hraní, může být údajně důvodem, proč mají ženy o esporty větší zájem. Ženám se má také v mobilních hrách dařit lépe. Podíl žen na esportech a kompetitivním hraní se může podle některých odhadů nadále zvyšovat právě přes mobily a tablety, respektive casual tituly, které nemají tradiční zastoupení v rámci esportu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru