Half-Life: Alyx, Valve Corporation, Zahrajte si Half-Life: Alyx bez VR s myší a klávesnicí

Zahrajte si Half-Life: Alyx bez VR s myší a klávesnicí

Na světě je první veřejně dostupná non-VR modifikace. Zatím má ale spoustu nedostatků

Zdroj: Valve
29. 3. 2020
Název: Half-Life: Alyx Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 23. 3. 2020
Half-Life: Alyx

Jen to jen pár dní, co jsme vás informovali, že se prvním šikovným dataminerům podařilo ve hře Half-Life: Alyx vypátrat skrytý debug mód, který tu zanechali samotní vývojáři a s vysokou pravděpodobností ho používali pro testování. Netrvalo dlouho a z premiérových experimentů se začínají klubat pokusy o plnohodnotné modifikace, jimž tento objev otevřel cestu a nepochybně usnadnil úsilí dalších kreativních fanoušků.

Komunita je ovšem stále na samém počátku, a je tedy nutné počítat s tím, že případní zájemci nemohou očekávat zatím příliš komfortu ani bezproblémové fungování. Pokud si přesto chcete vyzkoušet nejnovější pokračování série Half-Life bez VR a s myší a klávesnicí, můžete vyzkoušet řešení, s nímž přišel provozovatel kanálu Unreal Academy na YouTube a Dylan Mann.

V praxi například v modifikaci zvedáte předměty stiskem klávesy E a stejným způsobem je můžete zahodit. Po světě se pohybujete za využití standardních tlačítek a stejně tak můžete využívat třeba skok na mezerníku.

V první řadě je třeba stáhnout příslušné soubory a následně hru spustit s adekvátním parametrem. K dokonalosti má výsledek daleko, zamýšlenému originálnímu zážitku se takto zatím ani nepřiblížíte. Ale současně je třeba zdůraznit, že autoři modifikaci pracují na svých projektech jen pár dní a nepochybně se výsledky budou stále zlepšovat. Na jejich snažení jsou zvědaví i původní vývojáři, prozradili před pár dny. I když jim úkol samozřejmě neusnadní a pořád trvají na tom, že takový zážitek z Alyx bude na hony vzdálený záměru, zjevně Valve nechtějí komunitě ani házet klacky pod nohy a nebudou její snahy blokovat.

A jak se mod vypořádá s nejrůznějšími omezeními a odlišným ovládáním? V praxi například v modifikaci zvedáte předměty stiskem klávesy E a stejným způsobem je můžete zahodit. Po světě se pohybujete za využití standardních tlačítek a stejně tak můžete využívat třeba skok na mezerníku, i když je poněkud krkolomný. Mezi jednotlivými mapami se můžete přesouvat za pomoci příkazové řádky, ale pozor, vždy přijdete o veškerou výbavu. Zbraně si tak musíte pokaždé znovu aktivovat.

Neviditelné zbraně z Half-Life 2

Když už přišla řeč na akci, je potřeba také zmínit, že zbraně ve hře neuvidíte přímo, postrádají fyzické modely, ale jinak fungují. Jedná se navíc o arzenál původem z Half-Life 2. Prostoru pro zlepšování je tak, jak sami vidíte, víc než dost. Autoři modifikací by museli přijít třeba na to, jak adekvátně s myší a klávesnicí simulovat fungování a práci s gravitačními rukavicemi.

Jedny z prvních objevů na poli non-VR režimu učinil zakladatel Valve News Network Tyler McVicker. I on se ale domnívá, že Alyx takto nikdy nebude zábavná, protože nestačí jen titul zbavit headsetu. Celá jeho koncepce, tempo a hratelnost je odlišná od předchozích dílů a naopak snaha modifikovat jej může připravit hru o všechny její ceněné přednosti. Určitě ale bude zajímavé sledovat, jak daleko se fanoušci dostanou. Třeba i to paradoxně ukáže, v čem je VR počin jedinečný a proč si zahrát ve VR namísto modu.

# akční # half-life # vr

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru