Denní souhrn z E3 #03

Z Assassin’s Creed se stává skutečné RPG

Detaily o RPG prvcích a soubojích v Assassin's Creed Odyssey

16. 8. 2018
Název: Assassin’s Creed Odyssey Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 5. 10. 2018

Fanoušci dramaticky podaných historických příběhů se mohou již brzy těšit na to, že se opět budou moci ponořit do další historické epochy v rámci série Assassin’s Creed. Díl s podtitulem Odyssey jsme již měli možnost na vlastní kůži vyzkoušet na E3, Ubisoft nám však pochopitelně předvedl ze hry pouze něco málo a další detaily týkající se obsahu si ponechal pro pozdější příležitosti.

A k jedné takové již dochází. Ubisoft vypouští do světa první střípky informací týkající se hned několika základních prvků hry. Mezi ty první prezentované patří vysvětlení RPG mechanismů a obecně to, nakolik vývojáři z quebeckého týmu Ubisoftu slibují zvýšit důraz na elementy her na hrdiny a jak se v novém asasínu projeví.

Z prvních ohlasů pocházejících ještě z E3 přitom můžete mít v čerstvé paměti, že jsme příliš nadšení ze hry nebyli. Zdát by se totiž na první pohled mohlo to, že se Odyssey po svěžejším a egyptském Origins navrací tak trochu od starých kolejí. Hra by mohla být vodou na mlýn všem kritikům série poukazujících na recykláty a na obecný nedostatek originality.

Nicméně to by Ubisoft určitě nebyl rád, a proto si nová série vývojářských deníčků Behind the Odyssey bere na paškál jako první to, čím vším si budou moci hráči přizpůsobit vlastní zážitek, do jaké míry jej vlastně budou moci ovlivňovat a jak ve hře fungují souboje.

Jirka například během své ochutnávky hry na E3 nemohl otestovat už samotný výběr pohlaví postavy, což ale vlastně díky anglickému dílu Syndicate není v sérii bůhvíjaká novinka. Lišit by se však Odyssey měl již poměrně zásadně tím, jak se bude následně vybraná postava vyvíjet a jak k tomu budou moci dopomáhat i samotní hráči.

Je libo RPG prvky ořezat, anebo je naopak přidat?

Vývojářský tým totiž dle slov kreativní ředitelky příběhu Melissy Maccoubrey stál u samotného počátku vývoje před zcela zásadním rozhodnutím, které spočívalo v tom, zda RPG elementy hry maximálně zhustit a rozšířit je tak, aby povšechně dávaly smysl, anebo je naopak maximálně ořezat.

A tušíte správně, že odpověď “jen houšť” je tou správnou a zvolenou a díky tomu budou ve finále hráčská rozhodnutí podstatně významnější, než jako tomu bylo v sérii doposud.

V rámci postupné evoluce značky i stále ještě poměrně specifického žánru asasínských her z produkce Ubisoftu tak tvůrci slibují například hned zprvu ještě více rozvětvený strom dovedností, kterých má být celkově více než tři desítky.

Takovýto RPG maximalismus se samozřejmě může na jednu stranu vyplatit a při dobré konstelaci a se šikovnými vývojáři v zádech může jít o něco v sérii dosud neviděného. Jenže na druhou stranu i my sami až moc dobře víme, že jde o sliby, které v poslední době provázejí vydání prakticky každé open world hry z produkce tohoto francouzského vydavatele. Na spekulace o výsledných kvalitách je však ještě poměrně brzy a o dost užitečnější nyní bude podívat se na to, co dalšího Ubisoft aktuálně slibuje.

Co se tedy samotných RPG prvků a jejich bližších detailů týče, tak se můžeme těšit například na pokročilejší správu námořních korábů, a to hlavně jejich posádky. Bude totiž jen na hráčích, koho si na palubu svých lodí vezmou a s tím také bude přímo souviset i to, jakou tím získají šanci na úspěch.

Právo volby

Hráčova svobodná vůle tedy bude v Odyssey důležitější a bude hrát zásadní roli i v jiných momentech hry, jako je třeba možnost odmítnout ten nejhloupější možný úkol typu “upaluj a přines”, a to klidně za pomocí nějaké té peprné hlášky.

V tomto ohledu totiž vývojáři slibují detailní analýzu mnoha momentů ve hře s ohledem na to, co by asi tak mohl chtít v tom či onom dialogu vyslovit kterýkoli z nás hráčů. Zároveň má jít o možnosti, které mají mít hlavu i patu a které by měly v kontextu dané situace vždy dávat smysl.

U takovýchto drobností to nicméně nezůstane a těšit se lze navrch také na několikero možných konců a na celkově personifikovaný zážitek na základě toho, na jakou stranu se hráči v konfliktu hry připojí. Budou to Sparťané, nebo byste snad rádi v tomto fiktivním pohledu na reálnou historii podpořili Athény? Ve finále je to ale beztak jedno – rozhodnutí, jak už několikrát padlo, bude jen na nás a určitě nelze očekávat, že by nevhodná volba mohla znamenat jakkoli okleštěný zážitek.

Sliby o větší volnosti se následně týkají i soubojů, ke kterým už má v tuto chvíli co říci například vedoucí vývoje Scott Phillips. Ten zprvu slibuje aktivní a dynamický boj, na první pohled ne však takový, na jaký můžeme být zvyklí například z filmů. To znamená žádné typické obrázky po zuby ozbrojeného bojovníka Sparty – na to je prý z pohledu historické epochy příliš brzy a stejně tak je zapotřebí mít na paměti i fakt, že si hlavní hrdina musí vše obstarávat sám a není součástí větší jednotky bojovníků.

Se souboji a s volností rovněž souvisí i to, že ze zmíněných více než třech desítek dovedností lze vybírat ty aktuálně nejpoužívanější a  následně je přiřazovat konkrétním tlačítkům ovládacího rozhraní. Tím je možné dané dovednosti v bitvách rychle vyvolávat po vzoru akčních on-line RPG.

Frenetická akce opět vítězí

Dodat v tuto chvíli můžeme ještě také to, že přiložené záběry z bitev jsou skutečně již na první pohled maximálně akční a opět působí opět o něco více fantastičtějším dojmem. A tím máme na mysli zejména prvky nerealistické, které už ale k této sérii v posledních letech neodmyslitelně patří.

Takže když to vezmeme kolem a kolem, čím dál více se může zdát, že jakousi nejvyšší metou Ubisoftu je v případě série Assassin’s Creed postupná změna žánru z akční 3D adventury a – promiňte to zjednodušení – hopsačky po střechách – na plnohodnotné RPG zasazené do otevřeného světa.

Zároveň lze jasně vycítit snahu vytvořit za pomocí postupné evoluce hru, ve které si každý bude moci dělat to své. Jako by chtěl Ubisoft mít vlastní open world RPG, které by snad časem mohlo konkurovat i těm nejvýznamnějším velikánům typu Skyrim či Zaklínač.

Jak to celé dopadne, to uvidíme poměrně brzy. Gamescom je za dveřmi a tam se jistě dočkáme prezentace dalších prvků. Plnou verzi hry si nicméně budeme moci na konzolích i na PC vyzkoušet již 5. října tohoto roku.

V diskuzi se s námi můžete podělit o vaše dojmy nejen z tohoto dílu hry, ale třeba i z toho, jakým směrem série asasínů pokračuje obecně.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru