Xbox Series S umí některé hry načítat rychleji než Series X

Tituly se mnohdy dost výrazně liší i velikostí. Quick Resume zčásti nefunguje

Zdroj: Microsoft
6. 11. 2020

Včerejší den se nejen na Vortexu nesl v duchu konzolí Xbox Series X a Series S, když padlo celosvětové embargo na první dojmy a recenze, byť právě hodnocení po pouhém týdnu a s výhledem na několik let dopředu není v podstatě možné. Při této příležitosti jsme vám nicméně přinesli textové dojmy z Xboxu Series X, dlouhé shrnující video a také první stream, který však nedopadl podle našich představ. V den, kdy mohli novináři a influenceři poprvé demonstrovat sílu nové generace na veřejnosti, rozhodl se Microsoft omezit jednu z nejlepších novinek – Quick Resume pro rychlé přepínání mezi rozehranými tituly. Bez předchozího upozornění a shodou okolností až během probíhajícího vysílání, jsme tuto informaci obdrželi i my a z podporovaných titulů pro Quick Resume bohužel vypadla většina her, do té doby doporučovaných Microsoftem k otestování právě kvůli jejich next-gen vylepšení. Do vydání konzole 10. listopadu by ale měla být situace vyřešena a deaktivace není plošného charakteru.

Další z témat, která se aktuálně probírají, se týkají převážně méně výkonné verze nového Xboxu, který zvedal v posledních hodinách nejedno obočí kvůli malé kapacitě interního úložiště. Zatímco PlayStation 5 má vyhrazeno pro hry 667 GB a Series X dokonce 800 GB, nejslabší z nových konzolí nabídne jen 364 GB. Tváří v tvář velikostem současných her se to začíná jevit jako vážný problém, na který jsme poukazovali už včera v článku o 130GB velikosti Call of Duty: Black Ops Cold War v next-gen verzích. Podle médií, která mají Series S k dispozici, ale nemusí být tak zle ve všech případech a skutečně se začínají projevovat předchozí sliby Phila Spencera a Microsoftu o menších velikostech her právě pro slabší ze dvou nových Xboxů. Gamespot například zjistil, že Gears 5 zabírají na Series X 71,9 GB, zatímco na Series S jen 55,1. Velikost klesla také u Forzy Horizon 4, a to z 84,6 GB na 71,4 GB a zdaleka nejvýraznější je u Sea of Thieves, kde se z původních 46,6 GB stalo na Series S pouze 17,02 GB.

Majitelé Series S by si museli v případě zájmu o větší množství nainstalovaných next-gen her pořídit proprietální externí paměťovou kartu, jejíž cena se bude pohybovat kolem 7000 Kč.

Jistý problém ale může být v tom, že trojice zmiňovaných her pochází přímo od studií Microsoftu, a pokud je zapotřebí výraznější optimalizace nebo použití dalších nástrojů, nemusí být third party vydavatelé a vývojáři tak ochotní spolupracovat. Ostatně, dokazuje to již zmiňované Call of Duty, kde se Activision příliš neláme hlavu nad tím, kdo a na jaké konzoli může jejich titul potenciálně hrát a bude opravdu důležité sledovat, jak se celá situace vyvine. Pokud by však výsledkem byla ona neochota, majitelé Series S by si museli v případě zájmu o větší množství nainstalovaných next-gen her (bez nutnosti přesouvat je z externího USB úložiště na interní) pořídit proprietální externí paměťovou kartu, jejíž cena se ale bude v době zahájení prodeje pohybovat kolem 7000 Kč. Nemusíme zřejmě podotýkat, že tím pádem by se z konzole za necelých 8000 Kč stala cenově mnohem méně výhodná záležitost, rozhodování je ale pochopitelně zcela individuální a i s 364 GB se dá fungovat.

O trochu příjemnější informace se ale v případě Series S váže k načítacím časům. O nich už dříve spekuloval například John Linneman z Digital Foundry, když uvedl, že díky menší velikosti grafických assetů by mohly být hry načítány na Series S ještě rychleji. Následně tyto domněnky potvrdil Phil Spencer, neuvedl však, jak markantní rozdíly budou a obrátit se tak můžeme až k měření Kotaku. Magazín došel k jednoznačnému závěru, že se hry na obou nových konzolích načítají mnohem rychleji nežli na Xboxu One. Ne vždy se zrychlení týká vlastního zapnutí hry – tady je například Gears 5 na nových konzolích jen o deset vteřin rychlejší, ale stále se bavíme o čase delším než minutu. Ve všech případech ale přichází dramatické zrychlení při přechodu k vlastnímu hraní, kde se časy zkracují klidně i o minutu. Series S pak dokáže podat lepší výkon nežli Series X u Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 nebo Forzy Horizon 4 (shodně vždy o sedm sekund), případně u Zaklínače 3 nebo původního Mass Effectu, kde je však náskok Series S opravdu jen kosmetického charakteru. Největším „rekordmanem“ nicméně zůstává Sea of Thieves, které se na předchozí generaci konzolí načítalo neuvěřitelných 5 minut a 15 sekund, zatímco na next-genu je to 1 minutu a 18 sekund na Series S, resp. 59 sekund na Series X.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru