Vývojáři z CD Projektu RED se tento týden zbavili jednoho velkého problému – s vydáním nového updatu pro Cyberpunk 2077 totiž Sony svolila k návratu hry do digitální distribuce na PS Storu, byť japonská společnost i nadále upozorňuje, že při hraní na PS4 mohou hráči narazit na problémy. Změny se nicméně začínají dít i u Microsoftu, konkrétně u verze pro Xbox, která má být prostřednictvím zmiňovaného updatu uvedena do stavu, v němž už není potřeba zákazníkům schvalovat žádosti o vrácení peněz automaticky.
Na Cyberpunk 2077 by se pak neměla vztahovat ani možnost vrácení peněz v případě, pokud produkt nefunguje, protože hra běží, byť i nadále trpí problémy.
Pro Cyberpunk 2077 tak opět platí standardní pravidla Xbox Storu, jak upozorňují lidé z Microsoftu na stránkách podpory. „Tým v CD Projektu RED tvrdě pracuje na vylepšování zážitku z hraní Cyberpunku 2077 na konzolích Xbox a vydal už řadu updatů. V souladu s nimi se Microsoft vrací k platným pravidlům žádostí o vrácení peněz za digitální kopie v souvislosti se Cyberpunkem 2077,“ zní prohlášení. Důležité je pochopitelně i datum 6. července, odkdy mají začít stará pravidla platit pro nově zakoupené i déle vlastněné kopie hry.
Zejména pro ty druhé už ale návrat k původním pravidlům znamená, že hráči ztratí možnost žádat o vrácení platby, protože jak uvádí Microsoft na příslušné stránce, ve většině případů vyhoví kladně jedině tehdy, žádá-li zákazník o vrácení peněz do 14 dnů od zakoupení konkrétního titulu. Na Cyberpunk 2077 by se pak neměla vztahovat ani možnost vrácení peněz v případě, pokud produkt nefunguje, protože hra běží, byť i nadále trpí problémy. Ostatně, Microsoft stejně jak Sony upozorňuje, že na Xboxu One nemusí být zážitek plnohodnotný a je jasné, že čím výkonnější konzoli hráči mají, tím plynulejší a bezproblémovější chod Cyberpunk 2077 nabídne.
Po více než půl roce se tedy situace kolem Cyberpunku dává do pořádku, vývojářům ale stále zbývá opravit některé z nedostatků a začít plnit sliby stran DLC a next-gen updatu. Ten má podle posledních informací dorazit v druhé polovině roku, hádáme ale, že k prvnímu červenci připraven zřejmě nebude…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Je vtipné, že Sony je haněna za to, že hru ze store stáhla, zatímco MS nikoliv, přestože to byla – s ohledem na doslova tristní technický stav hry na old genu – relevantní reakce, když jediný důvod proč to MS neudělal rovněž, byla marketingová dohoda s CDPR, přičemž na jeho old gen konzoli běžela hra ještě v horším stavu než u Sony (viz rozbory jednotlivých patchů od DF).
Dle rozboru posledního patche od DF https://youtu.be/POEgBWR6JMk hra na old genu sice stále obsahuje spoustu glitchů a trpí na doskakování objektů, ale alespoň již nepadá a nemá takové fps dropy. Sice to trvalo přes půl roku, ale kdoví jak dlouho by to trvalo, pokud by Sony hru ze store nestáhla a nevyvinula tak na CDPR tlak (z pozice dominantní konzolové platformy), aby se opravě technického stavu věnoval skutečně naplno a důkladně. Budiž to poučení pro příště a pro ostatní vývojáře.