Xbox preferuje pro next-gen framerate před rozlišením

Xbox preferuje pro next-gen framerate před rozlišením

Xbox Series X má nabídnout plynulejší hry. Microsoft ale nechce vývojářům nic diktovat

29. 1. 2020

Šéf divize Xbox Phil Spencer v rozhovoru pro magazín Stevivor prohlásil, že dává přednost vyššímu frameratu před rozlišením. Je to podle něj něco, na co se chtějí víc zaměřit, ne se jen snažit dostat víc pixelů na obrazovku. Microsoft nicméně rozhodně nebude vývojářům říkat, jak mají výkon Xboxu Series X využít, jde o jeho osobní preferenci. Je tak vysoce pravděpodobné, že některé týmy upřednostní detaily grafiky a další nám dají třeba vybrat mezi vizuální kvalitou a výkonem, jak je tomu obvyklé na konzolích současné generace v posledních letech.

Nový Xbox by měl být teoreticky schopný dosáhnout až rozlišení 8K, ale dosud není jisté, zda se tím myslí nativních 8K, anebo upscalovaný obraz. Samozřejmé také je, že toto hypotetické maximum bude pochopitelně na druhé straně vykoupeno jinými ústupky, a tak se nakonec může týkat jen grafiky méně náročných projektů. Jak samotný Spencer říká, aby experimentovali s jejich platformami, od toho jsou tu už autoři her.

Spencer chce, aby hry působily stejně ohromujícím dojmem jako na pohled i ve chvíli, kdy je skutečně hrajeme. „To v dnešní generaci nemáme. Zejména proto, že CPU je ve srovnání s GPU poddimenzovaný,“ dodal.

“Chceme dát vývojářům nástroje, které jim umožní zkoušet věci, které chtějí zkusit,” uvedl. “Myslím, že jsme s Xboxem One X v této generaci dosáhli bodu, kdy hry vypadají úžasně a je tady vždy prostor, aby vypadaly ještě lépe,” prohlásil Spencer s tím, že ale chce, aby působily stejně ohromujícím dojmem jako na pohled i ve chvíli, kdy je skutečně hrajeme. „To v dnešní generaci nemáme. Zejména proto, že CPU je ve srovnání s GPU poddimenzovaný,“ dodal.

Doufejme, že nové konzole nabídnou dostatek výkonu, abychom alespoň nějakou dobu nemuseli dělat žádný kompromis. Abychom si ani my ani vývojáři nemuseli vybírat, zda dáme přednost čistotě obrazu, nebo počtu snímků za sekundu. Nejspíš se ale bude situace opakovat, protože nároky na výkon pořád rostou a autory pohání kupředu i neustále se zlepšující možnosti na poli PC hraní se stále výkonnějšími komponenty.

Hry už teď vypadají dobře. A nepamatuji se, že bych si někdy v poslední době řekl, že se nějaký titul opravdu skvěle hýbe, ale nemá tak pěknou grafiku, jak bych si přál.

I když Phil Spencer zmiňuje, že nechtějí vývojáře nijak omezovat nebo jim říkat, čemu mají dát přednost, může se jednat minimálně o určitý náznak, co cítí samotná platforma jako prioritu a co upřednostní třeba first party studia u svých exkluzivních titulů, které budou Xboxu nové generace ušité na míru.

Upřímně řečeno, vlastně s názorem Spencera bezvýhradně souhlasím. Hry už teď vypadají dobře. A nepamatuji se, že bych si někdy v poslední době řekl, že se nějaký titul opravdu skvěle hýbe, ale nemá tak pěknou grafiku, jak bych si přál. Zato mám v živé paměti mnoho případů her, které fantasticky vypadaly, ale zaplatili jsme za to poměrně vysokou cenu v podobě kolísajícího frameratu nebo dokonce sekání. Jasně, všichni bychom si přáli nejkrásnější grafiku i maximální počet FPS, ale pokud si musím vybrat, hlavně ať je hra plynulá.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru