Spencer: Xbox má před PS5 náskok v hardwaru i hrách

Šéf herní divize Microsoftu ocenil snahu Sony. Odhalení karet prý nakonec Xboxu pomůže

Zdroj: Microsoft
25. 6. 2020

Na probíhající online konferenci Gamelab Live vystoupil vedle Kena Levina také Phil Spencer, aby promluvil o nadcházející generaci konzolí a poodhalil další plány probíhající marketingové kampaně, směřující k uvedení Xboxu Series X. Jak už víme z dřívějška, v červenci by měla proběhnout podobná prezentace, kterou před dvěma týdny uspořádala společnost Sony, a právě na ní chce dát Spencer jasně najevo, že nový Xbox má podle jeho slov oproti PlayStationu 5 výhodu nejen v hardwaru, ale i na poli prvních her, které v období vánočních svátků doprovodí konzole do obchodů.

„Sledoval jsem show [Sony] a myslím, že odvedli dobrou práci. Známe jejich plán, viděli jsme konzoli, viděli jsme hry,“ pochválil Spencer na úvod největšího konkurenta. Dodal ale, že po zhlédnutí hodinové prezentace odcházel s dobrou náladou a zase o trochu klidnější, že je Xbox Series X na dobré cestě: „Myslím, že hardwarový náskok, který jsme [pro novou generaci] zajistili, se už brzy ukáže v momentě, kdy začneme trochu víc mluvit o hrách, frekvenci snímků a dalších věcech.“ Právě hry by se měly v červenci rozebírat primárně a zřejmě nepůjde o další plejádu third party titulů, nýbrž konečně o nabídku od interních studií. I v tomto ohledu pak měla prezentace Sony nepřímo Microsoftu pomoct, protože je podle Spencera rázem jednodušší vymezit, v jaké kvalitě hry na PlayStation 5 přijdou, a na co přesně se musí Microsoft v souvislosti s připravovanými tituly pro Xbox Series X soustředit.

Ani tak ale nechtěl Spencer konkrétně odpovědět, co vystihne výkon Xboxu Series X nejlépe a mluvil o zážitku jako o celku. „Uvědomuji si, že lidé chtějí vidět jednu dvě věci, která je spojena výlučně s danou platformou nebo ji nejde provozovat jinde, ale jde asi jen o úhel pohledu, který tu s námi nějakou dobu přetrvává,“ vysvětluje šéf divize Xbox. „Myslím, že kombinace dostupných nástrojů a výpočetního výkonu nepřinese tak zásadní rozdíly v grafice nebo nějakém prvku X, který dříve nemohl existovat. Ano, pro někoho to může znít depresivně, ale řekl bych, že pokrok se bude dotýkat zejména celkového zážitku a pohlcení obsahem, který momentálně vzniká,“ dodává Spencer. Naráží tím jednak na mnohokrát zmiňovanou absenci načítání a rychlost v přístupu k jednotlivým hrám díky SSD, ale jednak také na vyšší frekvenci snímků za vteřinu či míru emocí, kterou budou moci vývojáři hráčům skrze nové hry zprostředkovat.

Namísto plné ceny za zařízení a služby tak mohou zájemci platit měsíčně od 20 do 25 dolarů v souvislosti s vybranou revizí stávající i budoucí konzole.

Další z věcí, která bude podle Spencera klíčová v době uvedení nové konzole, je rozšíření programu Xbox All Access a jeho přijetí ze strany hráčů. Ačkoliv u nás služba není dostupná – nabízí ji Amazon, resp. Best Buy ve Spojených státech, Velké Británii a Austrálii – jde v podstatě o pronájem konzole spolu s předplacenými službami Xbox Live Gold a Xbox Game Pass za měsíční poplatek. Namísto plné ceny za zařízení a služby tak mohou zájemci platit měsíčně od 20 do 25 dolarů v souvislosti s vybranou revizí stávající konzole, k nimž během Vánoc přibude právě Xbox Series X. „Odezva na All Access je skvělá, ale zatím je limitovaná dostupností na konkrétních trzích. V budoucnu proto plánujeme zahrnout víc regionů a obchodníků, kteří budou All Access podporovat,“ říká Spencer. Ve Spojených státech pak může program opravdu dobře fungovat, protože je snadné přirovnat ho například k pronajímání telefonů či vozidel na operativní leasing, na což jsou Američané zvyklí.

Na závěr ještě připomínáme, že se už dlouhou dobu spekuluje nad možným představením méně výkonné/bezdiskové verze nového Xboxu Series X, označovaného jako Lockhart nebo Xbox Series S. Ačkoliv se ke spekulacím Microsoft nikdy nevyjádřil, v posledních týdnech se začínají množit nové důkazy, když se Lockhart stává součástí updatů operačního systému Windows 10 a nyní také vývojářského kitu od Microsoftu. Zápisu si všiml uživatel Twitteru s přezdívkou TitleOS, který v červnovém updatu XDK/GDK našel poznámku o dvou grafických režimech pro Scarlett (nová generace Xboxu) – AnacondaProfiling (Xbox Series X) a LockhartProfiling (Xbox Series S). S přihlédnutím k představeným dvěma verzím PlayStationu 5 by však postup Microsoftu nebyl nikterak překvapivý a představení Lockhartu vidíme jako hodně pravděpodobné.

Nahlásit chybu v článku

23

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru