Na probíhající online konferenci Gamelab Live vystoupil vedle Kena Levina také Phil Spencer, aby promluvil o nadcházející generaci konzolí a poodhalil další plány probíhající marketingové kampaně, směřující k uvedení Xboxu Series X. Jak už víme z dřívějška, v červenci by měla proběhnout podobná prezentace, kterou před dvěma týdny uspořádala společnost Sony, a právě na ní chce dát Spencer jasně najevo, že nový Xbox má podle jeho slov oproti PlayStationu 5 výhodu nejen v hardwaru, ale i na poli prvních her, které v období vánočních svátků doprovodí konzole do obchodů.
„Sledoval jsem show [Sony] a myslím, že odvedli dobrou práci. Známe jejich plán, viděli jsme konzoli, viděli jsme hry,“ pochválil Spencer na úvod největšího konkurenta. Dodal ale, že po zhlédnutí hodinové prezentace odcházel s dobrou náladou a zase o trochu klidnější, že je Xbox Series X na dobré cestě: „Myslím, že hardwarový náskok, který jsme [pro novou generaci] zajistili, se už brzy ukáže v momentě, kdy začneme trochu víc mluvit o hrách, frekvenci snímků a dalších věcech.“ Právě hry by se měly v červenci rozebírat primárně a zřejmě nepůjde o další plejádu third party titulů, nýbrž konečně o nabídku od interních studií. I v tomto ohledu pak měla prezentace Sony nepřímo Microsoftu pomoct, protože je podle Spencera rázem jednodušší vymezit, v jaké kvalitě hry na PlayStation 5 přijdou, a na co přesně se musí Microsoft v souvislosti s připravovanými tituly pro Xbox Series X soustředit.
Ani tak ale nechtěl Spencer konkrétně odpovědět, co vystihne výkon Xboxu Series X nejlépe a mluvil o zážitku jako o celku. „Uvědomuji si, že lidé chtějí vidět jednu dvě věci, která je spojena výlučně s danou platformou nebo ji nejde provozovat jinde, ale jde asi jen o úhel pohledu, který tu s námi nějakou dobu přetrvává,“ vysvětluje šéf divize Xbox. „Myslím, že kombinace dostupných nástrojů a výpočetního výkonu nepřinese tak zásadní rozdíly v grafice nebo nějakém prvku X, který dříve nemohl existovat. Ano, pro někoho to může znít depresivně, ale řekl bych, že pokrok se bude dotýkat zejména celkového zážitku a pohlcení obsahem, který momentálně vzniká,“ dodává Spencer. Naráží tím jednak na mnohokrát zmiňovanou absenci načítání a rychlost v přístupu k jednotlivým hrám díky SSD, ale jednak také na vyšší frekvenci snímků za vteřinu či míru emocí, kterou budou moci vývojáři hráčům skrze nové hry zprostředkovat.
Namísto plné ceny za zařízení a služby tak mohou zájemci platit měsíčně od 20 do 25 dolarů v souvislosti s vybranou revizí stávající i budoucí konzole.
Další z věcí, která bude podle Spencera klíčová v době uvedení nové konzole, je rozšíření programu Xbox All Access a jeho přijetí ze strany hráčů. Ačkoliv u nás služba není dostupná – nabízí ji Amazon, resp. Best Buy ve Spojených státech, Velké Británii a Austrálii – jde v podstatě o pronájem konzole spolu s předplacenými službami Xbox Live Gold a Xbox Game Pass za měsíční poplatek. Namísto plné ceny za zařízení a služby tak mohou zájemci platit měsíčně od 20 do 25 dolarů v souvislosti s vybranou revizí stávající konzole, k nimž během Vánoc přibude právě Xbox Series X. „Odezva na All Access je skvělá, ale zatím je limitovaná dostupností na konkrétních trzích. V budoucnu proto plánujeme zahrnout víc regionů a obchodníků, kteří budou All Access podporovat,“ říká Spencer. Ve Spojených státech pak může program opravdu dobře fungovat, protože je snadné přirovnat ho například k pronajímání telefonů či vozidel na operativní leasing, na což jsou Američané zvyklí.
More proof of Lockhart, this time from the XDK/GDK release notes for June 2020. pic.twitter.com/hulDoC9owv
Na závěr ještě připomínáme, že se už dlouhou dobu spekuluje nad možným představením méně výkonné/bezdiskové verze nového Xboxu Series X, označovaného jako Lockhart nebo Xbox Series S. Ačkoliv se ke spekulacím Microsoft nikdy nevyjádřil, v posledních týdnech se začínají množit nové důkazy, když se Lockhart stává součástí updatů operačního systému Windows 10 a nyní také vývojářského kitu od Microsoftu. Zápisu si všiml uživatel Twitteru s přezdívkou TitleOS, který v červnovém updatu XDK/GDK našel poznámku o dvou grafických režimech pro Scarlett (nová generace Xboxu) – AnacondaProfiling (Xbox Series X) a LockhartProfiling (Xbox Series S). S přihlédnutím k představeným dvěma verzím PlayStationu 5 by však postup Microsoftu nebyl nikterak překvapivý a představení Lockhartu vidíme jako hodně pravděpodobné.
Tak jak to tedy je, předhání se Xbox s PS nebo ne. Pokud se nepletu tak Microsoft říkal že žádná válka konzolí není, a předhánět se nebudou. A teď tohle. 😃
To Phil myslel všechny ty hry, které si mohu také nainstalovat a spustit na svém výkonném PC? To mě určitě přesvědčil :-D. Ale chápu, musel nějak reagovat a podpořit Xbox.
Proč bych měl na někoho vyzrát? PC je standardní pracovní nástroj hromady lidí. 🙂 A postrádá význam kupovat konzoli, která má stejné herní portfolio, co PCčko.
Vždyť jo. Když máš dobrej stroj a nevadí ti hrát na PC. Ale pořád je to Xbox hra, kterou hraješ na Xbox platformě. Ty výkřiky „k čemu bych měl kupovat Xbox, když si ty hry můžu zahrát i na PC“ jsou pořád dokola. No právě že nemusíš kupovat Xbox. V tom je ta konkurenční výhoda.
To sedí, sony se moc nepředvedlo, HW není nic extra jediné co že hry se budou načítat rychleji hmm, samotné hry poslední dobou meh a co bylo oznámené tak nadále nic extra a jediné co dokážou říct že je to pro ně finančně neudržitelné 😀 celé sony jde už někam 😀
A řekl už ti někdo, že hry nejsou jen o lepším HW? Momentálně má MS taky silnější konzoli xbox one x a co tím dokázal? Vůbec nic! Jak se můžeš dočíst z různých dalších vyjádření, u nové generace bude záležet hlavně na vývojářích a ne na tom kdo má jeden TFLOP navíc 😉
Jen pr vyjádření pro uklidnění fanoušků a akcionářů, protože o Philových dobrých pocitech a best lineupu v historii čtu od roku 2014, ale výsledek bohužel do dnešní doby nijaký. Výkon nikdy nerozhodoval o „vítězi“ nějaké generace, vždy šlo o cenu konzole a exkluzivní hry a nepochybuji o tom, že v nové generaci to bude úplně stejně. Navíc na jednu stranu tvrdit, jakou mám hw výhodu a obratem zmiňovat, že grafický rozdíl mezi generacemi nebude příliš znatelný, je trošku nešťastné – když grafika je to první a poslední, co obyčejný zákazník řeší.
Nejdřív řekne že mají náskok v HW což není zatím uplně jednoznačný a pak řekne že další generace bude těžit hlavně z jiných vychytávek, ve kterých ale paradoxně vede Sony v čele s haptickou odezvou, adaptivními trigery a zvukem. Aby to nebyla stará známá písnička s nejsilnějším line-upem v historii.
Prozatím mi nepřijde, že by Xbox měl náskok nad Sony, ale musíme si počkat na další prezentaci. Musím ale říct, že prezentace Sony mně nadchla daleko víc než Xbox, kde měli webkamery za 200 korun a mikrofony za 150. Sony mělo daleko větší úroveň než Xbox. Co se týče her, zatím vede jednoznačně Sony. Těžko říct, co nám ukáze Xbox na své další konferenci. Spencer si evidentně hodně věří a možná má „eso“ v rukávu. Otázkou ale je jak velké „eso“ / „esa“ má. S Forzou a Halo si prostě nevystačí. A to, že Xbox je o něco výkonější než Playstation nemusí ve finále tolik znamenat. Osobně jsem fanoušek Playstationu a věřím, že Sony odvede skvělou práci a dá si záležet. Samozřejmě mně bude mrzet, kdyby PS5 nemělo základ 60 FPS, ale i tak si jejich konzoli koupím.
Naprosto souhlasím s tím, že hodně záleží jaký ty „esa“ nám MS ukáže. Flight simulátor vypadá parádně, ale bojím se, že to rozhodně nebude mainstream záležitost jako třeba TLOU 2. Forza věřím, že bude vypadat parádně a i ty změny co do ní chtějí implementovat včetně většímu příklonu k reálnějšímu světu motorismu zní dobře. Halo bude potřebovat nějaký ten game changer prvek, který by svět FPS zase někam posunul, tam si osobně myslím, že může přijít nějaký zajímavý prvek v multiplayeru. No a pak tu máme bájné RPG od Playground games, který by pro mě mohli být „černý kůň“ na chystané červencové prezetanci. Forzu Horizon dotáhli téměř k dokonalosti a byl bych od nich hodně zvědavý buď na nový IP a nebo restart Fable 4, každopádně silné příběhové RPG MS potřebuje. Zbytek studií, které Microsoft koupil si netroufám říct co by mohli kutit za hry a žánr. Jak už jsme zmínil rád se od MS nechám překvapit v červenci zvlášť po těch slovech přímo od Phila. Jen mám trochu obavy, že už jsme toho do Phila dříve slyšeli tolik, že to opět může skončit nenaplněnými sliby.
Tak jsem o to víc zvědavý na tu červencovou prezentaci MS. Protože evidentně si Phil hodně věří a musí tím pádem mít nějaké nebo i více „es“ v rukávu co nám Xbox prodají. Za mě to může být dostupnost hned více exkluzivit od prvního dne prodeje konzole, než má Sony, kde je oznámen z exkluzivit zatím jen Spiderman.
Tak tlustý Phill uz asi přešel z tvrdých drog na jeste něco silnějšího a nebo prodelal lobotomii. Jinak si opravdu jeho chování a prohlášení za posledních par měsíců nedovedu vysvětlit.
Já zatím moc velký náskok Xboxu nevidím. Hardware je možná o něco lepší, ale jsou to jen čísla. Xbox má lepší teraflopy, ale PlayStation lepší SSD. Je jasné, že Spencer nebude říkat, že je Xbox horší. Jsem zvědavý na „exkluzivní“ tituly od Microsoftu, ale jelikož budou vycházet i na starou generaci, tak to akorát svazuje ruce vývojářům. A pokud bude mít Xbox levnější verzi, tak se o žádném náskoku mluvit nedá. Levnější verze Xboxu by akorát brzdila posun ve videohrách. Já si plánuju koupit PS5, nepřijdu o hry ze 4 a navíc budu mít povedené exkluzivní tituly. Samozřejmě může Xbox překvapit, ale v jeho studiích nevidím takový potenciál. Když je srovnám, tak studia PlayStationu jsou někde jinde
Lacnejšia verzia nebude nijako brzdiť vývoj, je to nezmysel ktorý často čítam na diskusiách. Bude tam menšia rám s rovnakými rýchlosťami, GPU bude slabšie a pravdepodobne to isté cpu trocha podtaktovane a rovnako rýchle SSD. Jediné čo spravía je, že znížia rozlíšenie a FPS. Bude to tá istá architektúra so zabudovanými optimalizačnými nástrojmi takže to nebude ani záťaž pre vývojárov. Respektíve minimálna.
Mně nedává smysl jít do Xboxu, když máš PC (pokud máš), kde si vlastně zahraješ to co na Xboxu, včetně Game Passu. Samozřejmě je to tvá volba, ale mně to přijde zbytečný si kupovat dvě „stejný“ věci. Já jednoznačně koupím PS5, kde se mi výběr her rozšíří.
Ano i ne spoustu lidí chce jenom hrát hry a a ne pracovat na pc chce výkonné zařízení za slušnou cenu aby měl člověk pc a bavím se jenom o bedně tak za 12 až 15k nekoupí ekvivalent výkonu xbox series X nebo ps 5 . A o to jde ano pokud někdo má pc za 40 až 50k tak nebude X box kupovat to je logické ale to není pro masu lidi.
Ale pc za 12 až 15k na nové hry co budou vycházet na next gen konzole všeobecně jsi asi ve 4k a 60 fps nezahrajes.a to je o tom poměr cena a výkon a to by jsi měl každý uvědomit.A ještě u nás konkrétně na Cz scéně jedou konzole už ne jako dřív pc co se týče hraní her.
To je dost naivní myslet si, že PS5 a Xbox utáhnou 4k a 60 FPS, stejně jako nikdy nebylo 1080p na předchozí generaci, dynamické rozlišení a upscale čipy nejsou na okrasu 🙂 Jestli se dá postavit PC za podobnou cenu jako konzole s podobným výkonem, no proč by to nešlo? Matematika stále funguje, konzole jsou seskládaný z hardware za danou cenu v daném čase.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Ale pc za 12 až 15k na nové hry co budou vycházet na next gen konzole všeobecně jsi asi ve 4k a 60 fps nezahrajes.a to je o tom poměr cena a výkon a to by jsi měl každý uvědomit.A ještě u nás konkrétně na Cz scéně jedou konzole už ne jako dřív pc co se týče hraní her.