Workshopy Xbox Academy uvedou amatéry do vývoje her

Microsoft v rámci podpory indie scény cílí na začínající tvůrce. Zdarma ukáže tvorbu v Unity

Zdroj: Microsoft
8. 9. 2020

Microsoft v rámci pokračující série kroků pro podporu nezávislé vývojářské komunity oznámil další díl webinářů zaměřených na uvedení do vývoje her. Ty ponesou souhrnný název Xbox Academy a začátečníky provedou úskalími, jež přinášejí začátky videoherního vývoje. Kurz Xbox Academy bude rozdělen do čtveřice on-line workshopů a všechny budou nabízené zdarma. Pořádané budou ve spolupráci se školou East London Arts and Music, agenturou Games London a vývojářským studiem Playground Games, které stojí za sérií Forza Horizon a momentálně připravuje další díl série Fable. Registrace na devadesátiminutové lekce startující již tuto sobotu je možná na webu Microsoftu, který zároveň varuje, že počet pozic bude omezený.

Začátky v enginu Unity

Co se obsahu týče, Microsoft slibuje komplexní vhled do procesu vývoje her i do potřebných nástrojů. „Workshop se zaměří na základy herního designu a poskytne znalosti, které mohou komukoli pomoci začít. Od porozumění procesu vývoje hry až po osvojení si práce s vývojářskými nástroji, jako je například engine Unity. Budete mít příležitost naučit se nové dovednosti přímo od předních školitelů a týmu Playground Games,“ uvádí Microsoft. S tím souvisí i to, že před každou lekcí pořadatelé zveřejní seznam požadavků, což v případě té první znamená instalaci enginu Unity, vytvoření nového projektu a stažení i otestování zdrojových dat. Úvod se následně zaměří na představení enginu, jeho rozhraní, na návrh základního trojrozměrného designu úrovně a na samotný začátek tvorby hry.

Osobnosti spjaté s pořádáním a prezentováním dovedností týkajících se herního průmyslu sdílí své nadšení nejen z akce samotné, ale i z propojení světa vzdělávání a tvorby her. „Jsem nadšen, že tým Playground Games je součástí Xbox Academy a že Maria Lee a Ryan Greene mohou za studio sdílet své zkušenosti a znalosti s herními tvůrci. V týmu jsme nadšení z možnosti tvarování nových talentů, což děláme například i za pomocí ročních stáží pro studenty odpovídajících studijních programů. A tento plán je další velkou příležitostí, za pomocí které můžeme sdílet své zkušenosti a inspirovat další generaci vývojářů,“ dodal za tým Playground Games CEO Gavin Raeburn. A podobně nadšený je i Curtis Le Blanc ze školy East London Arts and Music (ELAM), který si spolupráci s Playground Games celkově pochvaluje. „Mnoho studentů ELAM začalo své vzdělání v herním průmyslu i v dalších odvětvích na základě inspirace získané od zkušených osobností, jakou jsou ty v Playground Games,“ dodal v příspěvku na webu Microsoftu Curtis Le Blanc.

Ambiciózní začínající tvůrci tak mají vedle řady on-line a často i zdarma dostupných materiálů další příležitost. Tu v tomto případě povedou zkušení vývojáři a Microsoft tím jen podtrhuje, že o komunitu nezávislých vývojářů pečuje.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru