Microsoft v rámci pokračující série kroků pro podporu nezávislé vývojářské komunity oznámil další díl webinářů zaměřených na uvedení do vývoje her. Ty ponesou souhrnný název Xbox Academy a začátečníky provedou úskalími, jež přinášejí začátky videoherního vývoje. Kurz Xbox Academy bude rozdělen do čtveřice on-line workshopů a všechny budou nabízené zdarma. Pořádané budou ve spolupráci se školou East London Arts and Music, agenturou Games London a vývojářským studiem Playground Games, které stojí za sérií Forza Horizon a momentálně připravuje další díl série Fable. Registrace na devadesátiminutové lekce startující již tuto sobotu je možná na webu Microsoftu, který zároveň varuje, že počet pozic bude omezený.
Co se obsahu týče, Microsoft slibuje komplexní vhled do procesu vývoje her i do potřebných nástrojů. „Workshop se zaměří na základy herního designu a poskytne znalosti, které mohou komukoli pomoci začít. Od porozumění procesu vývoje hry až po osvojení si práce s vývojářskými nástroji, jako je například engine Unity. Budete mít příležitost naučit se nové dovednosti přímo od předních školitelů a týmu Playground Games,“ uvádí Microsoft. S tím souvisí i to, že před každou lekcí pořadatelé zveřejní seznam požadavků, což v případě té první znamená instalaci enginu Unity, vytvoření nového projektu a stažení i otestování zdrojových dat. Úvod se následně zaměří na představení enginu, jeho rozhraní, na návrh základního trojrozměrného designu úrovně a na samotný začátek tvorby hry.
Osobnosti spjaté s pořádáním a prezentováním dovedností týkajících se herního průmyslu sdílí své nadšení nejen z akce samotné, ale i z propojení světa vzdělávání a tvorby her. „Jsem nadšen, že tým Playground Games je součástí Xbox Academy a že Maria Lee a Ryan Greene mohou za studio sdílet své zkušenosti a znalosti s herními tvůrci. V týmu jsme nadšení z možnosti tvarování nových talentů, což děláme například i za pomocí ročních stáží pro studenty odpovídajících studijních programů. A tento plán je další velkou příležitostí, za pomocí které můžeme sdílet své zkušenosti a inspirovat další generaci vývojářů,“ dodal za tým Playground Games CEO Gavin Raeburn. A podobně nadšený je i Curtis Le Blanc ze školy East London Arts and Music (ELAM), který si spolupráci s Playground Games celkově pochvaluje. „Mnoho studentů ELAM začalo své vzdělání v herním průmyslu i v dalších odvětvích na základě inspirace získané od zkušených osobností, jakou jsou ty v Playground Games,“ dodal v příspěvku na webu Microsoftu Curtis Le Blanc.
Ambiciózní začínající tvůrci tak mají vedle řady on-line a často i zdarma dostupných materiálů další příležitost. Tu v tomto případě povedou zkušení vývojáři a Microsoft tím jen podtrhuje, že o komunitu nezávislých vývojářů pečuje.