WB Games a Gearbox zřejmě také zdraží své hry

WB Games a Gearbox zřejmě také zdraží své hry

Podle analytika hráči vyšší cenu ochotně zaplatí. Zdražení podle něj nepoznamená prodeje

Zdroj: WB Games
23. 9. 2020

Objevují se další náznaky zdražení nových AAA her. Po společnostech Take-Two Interactive, Activison nebo Sony, zdá se, podnikne podobný krok firma Warner Bros. Interactive Entertainment. Její hry Gotham Knights a Suicide Squad: Kill the Justice League se objevily na stránkách italského GameStopu za 75 eur. Jejich vydání je relativně daleko, takže se stále může jednat o chybu nebo provizorní údaj, ale právě italský GameStop už v minulosti párkrát podobné informace propálil na veřejnost dřív, než je vydavatel komunikoval oficiálně.

Místo tradičních 60 dolarů za 70 se prodává nově také hra Godfall pro PlayStation 5 od studia Counterplay Games a Gearbox Publishing. Jedná se o jeden z launchových titulů. Cena krabicové verze se objevila v obchodě Best Buy. Deluxe edici si vydavatel cení na 90 dolarů a Ascended edici na 100 dolarů.

Piscatella podotkl, že v levnějších hrách je čím dál větší výběr, zatímco cena AAA titulů se podle něj nezměnila od vydání Call of Duty 2 v roce 2005 na Xboxu 360 za 60 dolarů.

Do debaty o zdražování her se zapojil i analytik NPD Mat Piscatella, který v podcastu Virtual Economy prohlásil, že hráči ochotně zaplatí vyšší cenu a prémiové tituly mají podle něj odpovídající hodnotu. Výhodou podle něj je, že dnešní trh nabízí mnohem víc možností než kdy dřív, a to i pro ty, kteří si nemohou dovolit utratit tolik peněz. Odvolává se přitom třeba na předplatitelské služby.

Piscatella podotkl, že v levnějších hrách je čím dál větší výběr, zatímco cena AAA titulů se podle něj nezměnila od vydání Call of Duty 2 v roce 2005 na Xboxu 360 za 60 dolarů. U takových her prý platí, že další zdražení o 10 dolarů fanoušci přijmou. Ukazuje to podle něj setrvalý zájem o nákupy v den vydání, kdy je cena nejvyšší. Piscatella věří, že když je na trhu prostor pro celou plejádu dostupných titulů, může existovat i segment těch “luxusnějších”.

Stojí za připomínku, že kromě zmíněných společností o zdražení minimálně uvažují i firmy jako Ubisoft, EA nebo Capcom.

I když to podle něj některé hráče může rozzlobit, hodnota her je vysoká a může být tedy i jejich cena. Naznačuje tak něco podobného jako Take-Two Interactive, kteří se při zdražení NBA také odvolávali na skutečnost, že tituly podle nich nabízí stále víc. I Piscatella ale říká, že bude třeba počkat, jak zákazníci na změnu zareagují. Kdyby se dražší hry neprodávaly, rychle se cena vrátí. Ale očekává podle svých slov, že se budou prodávat velmi dobře.

Stojí za připomínku, že kromě zmíněných společností o zdražení minimálně uvažují i firmy jako Ubisoft, EA nebo Capcom. I když se vyjádřily v tom smyslu, že zatím cenu zvyšovat nechtějí, plánují sledovat trh a rozhodnout se v budoucnu. Zjevně také čekají na reakci zákazníků.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru