Kingdom Come: Deliverance, Deep Silver, Warhorse Studios, Warhorse vydává nástroje pro tvorbu modů do KCD

Warhorse vydává nástroje pro tvorbu modů do KCD

Součástí balíku jsou syrová data hry, upravený editor CryEnginu a kompletní dokumentace

30. 10. 2019
Název: Kingdom Come: Deliverance Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , , Žánr:
Datum vydání:
13. 2. 2018
15. 3. 2024 (Switch)

Loni v květnu zveřejnili vývojáři z Warhorse plán budoucích přídavků do Kingdom Come: Deliverance. Stalo se tak dva měsíce před tím, než spolu s hardcore módem dorazilo první velké DLC From the Ashes a zřejmě ani vývojáři v tu chvíli neuvažovali nad tím, jak se vypořádají s poslední položkou na seznamu, tedy nástroji pro vytváření modifikací. Závěr roku 2019 se zdál tehdy ještě hodně daleko, ale jak už to tak obvykle bývá, čas pádí jako Jindrova kobyla na cestě z hořící Skalice a příběh Kingdom Come včera v podvečer dospěl ke svému závěru. Nutno ovšem přiznat, že vydání nástrojů proběhlo se vší parádou a vývojáři svěřují do rukou fanoušků celou hru včetně editorů, které si sami v průběhu let upravovali k vlastním potřebám.

V první řadě jde o syrová data hry, takže se můžete sami podívat, jak svět Kingdom Come: Deliverance funguje za oponou, zjistit, jaké postupy vývojáři uplatnili a sami se pustit do zpracovávání svých nápadů. Nedílnou součástí tohoto kroku je také zveřejnění kompletní dokumentace, kterou naleznete na wiki, umístěné kam jinam než na portál Nexus Mods. Ačkoliv vývojáři v novém traileru slibují, že zde naleznete nejrůznější tipy a návody, obsáhlé příručky k jednotlivým aspektům hry jsou momentálně tím nejcennějším. Podrobně si totiž můžete nastudovat, jak funguje počasí, jak vytvářet schody, aby se na nich hráči nezasekávali, případně se ponořit do světa Adama Sporky a začít zjišťovat, jak funguje jeho adaptivní hudební engine. Ačkoliv není všech 56 dokumentů zpracováno zcela kompletně, už nyní poskytují zájemcům dostatek informací a rozhodně jejich kreativitu nebrzdí.

Jak už bylo řečeno v úvodu, součástí 4,5GB balíku jsou i důležité nástroje, jako například Skald pro zpracování větvících se dialogů, Storm na zpracování databáze NPC, nebo editor skriptů, abyste mohli obyvatelům a dalším entitám vaší modifikace vdechnout život. Co se týče CryEngine editoru, i ten je dostupný a značně se liší od vanilla verze. Změny se týkají například nástroje pro správu postav, denní doby či textur terénu a pro jejich plné využití byste měli prostudovat příslušné části zmiňované dokumentace. Pokud ovšem máte čas a chuť, pustit se do tvorby rozsáhlých modifikací nebylo nikdy snazší a soudě podle reakcí pod videem na YouTube se již brzy můžeme těšit na další dobrodružství a zajímavá rozšíření, na která se ve Warhorse nedostalo.

Navíc to teď znamená, že další zpráva od Warhorse už bude o další hře. Že ano?

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru