Vyzkoušejte neuvěřitelný port Portalu pro Nintendo 64

Vyzkoušejte neuvěřitelný port Portalu pro Nintendo 64

Programátor James Lambert na něm pracuje několik let. K dispozici je prvních 13 místností

Zdroj: James Lambert
5. 1. 2024

Zvykli jsme si v uplynulých letech vídat řadu videí, v nichž jejich autoři prezentují demaky či remaky slavných titulů. Jednou hra z roku 2023 vypadá jako z éry prvního PlayStationu. Jindy zase nějaká retro záležitost ožívá díky Unreal Enginu 5. Všichni jste podobná videa viděli a – ruku na srdce – možná z nich jste už trochu unavení. Pořád tu jsou ale propracované projekty, které se podobnými myšlenkami zabývají i prakticky a přináší mnohdy fascinující výsledky, například jako v případě portu slavného Portalu pro Nintendo 64. Na něm už dlouhé roky pracuje programátor James Lambert, a ačkoliv už v minulosti nabídnul zájemcům možnost, vyzkoušet si několik úrovní a funkčnost ikonického metače portálů, až nyní přináší větší část přepracované hry a dává ji komukoliv k vyzkoušení.

Jak Lambert ve svém novém videu na YouTube uvádí, část jeho projektu, pojmenovaná s odkazem na ikonický dort trefně „First Slice“, opouští verzi beta a s prvními třinácti testovacími úrovněmi je připravena ke hraní. Ukázku si můžete stáhnout zcela zdarma ze stránek Jamese Lamberta, ke hraní však potřebujete vlastnit původní Portal pro PC. Před stažením konkrétního buildu hry je nutné potvrdit, že máte příslušný soubor z instalace základní hry, což je vcelku chytře vymyšlené omezení a jistá forma záruky, že jde ve skutečnosti o modifikaci. Ať už se ale na projekt Portal 64 díváte jakkoliv, musíte jednoduše smeknout nad tím, čeho Lambert dosáhl a čeho je z druhé strany schopná konzole z roku 1996. Jak je totiž patrné ve videu přiloženém výše, hru se podařilo naroubovat na hardware staré konzole od Nintenda velmi přesně a vše funguje tak, jak byste zřejmě očekávali.

Hra navíc velmi dobře vypadá, což byla část, na kterou se Lambert podle svých slov při přípravě First Slice zaměřil. Jistě, projektu ve velkém napomáhá, že je Portal povětšinou velmi strohou záležitostí, když se pohybujete v šedých testovacích místnostech jen s minimem předmětů. Pořád ale lze vidět velký posun v grafice oproti předchozím buildům, na kterých Lambert postupně stavěl First Slice. Je rovněž skvělé sledovat, nakolik věrně se podařilo zpracovat fungování portálové zbraně a efekty spojené se samotnými portály. Pokud jste si například mysleli, že hardware N64 nezvládne momenty, v nichž Chell vidí sebe sama, kterak prochází z portálu do portálu, tipovali byste špatně. Vše vypadá jednoduše až příliš dobře, ale sami nakonec můžete otestovat, že si Lambert nic nevymýšlí a to, co je prezentováno ve videu, je současně i to, co si můžete sami zahrát.

Jak už zaznělo výše, First Slice obsahuje 13 testovacích úrovní z celkových 19. Samozřejmě, nepočítáme-li do toho Portal: Still Alive, který coby port původní hry vyšel na Xboxu 360 s dalšími čtrnácti místnostmi navíc. Lambert chce podle svých slov zpracovat do N64 verze veškerý dostupný obsah a je minimálně na dosah přepracování základní hry pro PC. Pokud vás zajímá víc o vývoji této verze Portalu, ve videu Lambert popisuje některé záležitosti spojené zejména s vykreslováním světa v portálech. Více pak bude zřejmě prozrazovat na svém nově spuštěném Patreonu, kde je možné Lamberta rovněž finančně podpořit. A pokud byste se ptali, zda se mu podpory dostává, v závěru videa například odhaluje, že komunitu fanoušků Nintenda 64 zaujal svou prací natolik, až mu začali sami posílat zajímavé stylizované předměty. Jako třeba cartridge s First Slice pro N64 a samotnou vizuálně upravenou konzoli s logy Aperture Science a rovněž stylovým ovladačem.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru