Vývojáři vysvětlují first person cut-scény v Cyberpunku

Hlavního hrdinu uvidíme jen výjimečně, důvodem je prý snaha o co nejlepší atmosféru

3. 9. 2019
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 16. 4. 2020 Platformy: , , Žánr: ,
Cyberpunk 2077

Loňská E3 znamenala obrovský milník pro vývojáře z polského studia CD Projekt RED. Za zavřenými dveřmi totiž vybraným lidem poprvé ukázali Cyberpunk 2077 a v rámci dlouholetého vývoje se premiérově vystavili kritice veřejnosti. Jak si určitě sami dobře pamatujete – například prostřednictvím našeho videa – ohlasy byly velmi pozitivní, na druhou stranu se ale nedá tvrdit, že by negativní kritika nezazněla vůbec. Hráčům, kteří v té době mohli pouze přejímat cizí dojmy, se příliš nezamlouvala first-person perspektiva a vývojáři měli plné ruce práce s tím, tuhle zásadní změnu oproti milovanému Zaklínači obstojně vysvětlit. Jedním z klíčových bodů argumentace byl příslib, že si hlavního hrdinu Cyberpunku 2077 budeme moci prohlédnout například během řízení dopravních prostředků – kde je možné přepnout na pohled třetí osoby – a že ho uvidíme v cut-scénách, které jsou nedílnou součástí hry a příběhu. Mnoha hráčům toto vysvětlení stačilo, a i když kritika ze sociálních sítí či diskuzních fór zcela nezmizela, rozruch pomalu ustal. Po zveřejnění nejnovější 15minutové ukázky nazvané Deep Dive se ale stará rána opět rozevírá, když vývojáři oznámili zásadní změnu přístupu a potvrdili, že cut-scény nakonec zpracují pohledem z vlastních očí hlavního hrdiny.

Celou kauzu dal do pohybu rozhovor s vývojáři na německé fanstránce Night City Life, kde se vcelku podrobně probírají jednotlivé prvky Cyberpunku 2077 a samozřejmě dojde i na otázky týkající se perspektivy. Designér Miles Tost tak rozebírá rozdíly mezi Zaklínačem a aktuálním projektem, vysvětluje, že se při first person pohledu nemusí dělat kameře tolik místa, popisuje rychlejší pohyb hlavního hrdiny a již mnohokrát opakovanou možnost, naplno se ponořit do atmosféry hry. Překlad tohoto článku se pak velmi rychle objevil na oficiálním diskuzním fóru a uživatel, který na rozhovor upozornil, využil možnosti položit vývojářům nějaký konkrétní dotaz na Facebooku a obratem očekávat odpověď. „Ahoj, někteří lidé tvrdí, že cut-scény už nebudou ve 3rd person pohledu, je to pravda,“ zeptal se fanoušek s přezdívkou Shavod. Odpověď přišla po necelých 24 hodinách a soudě podle ohlasů komunity byla vcelku zdrcující: „Ponořit se do atmosféry je pro nás v souvislosti s Cyberpunkem 2077 nesmírně důležité, takže ano, cut-scény jsou ve first person pohledu.“ Podle další komunikace by se to mělo nakonec týkat i sexuálních scén, kterým se vývojáři z CDP nechtějí vyhýbat a už dopředu je známo, že Cyberpunk 2077 bude v tomto ohledu přinejmenším stejně otevřený jako Zaklínač.

Bez ohledu na cokoliv tím ale vývojáři současně tvrdí, že tolik vyzdvihovaná pestrost úpravy vzhledu hlavního hrdiny bere v podstatě za své, protože podstatnou součástí celého zážitku je samozřejmě i možnost pečlivě si prohlédnout výsledek módního snažení. Trochu překvapení hráči se proto logicky ptali, jestli tedy ze všech 3rd person momentů zůstává už jen zmiňované řízení a jestli to opravdu není málo. Odpověď přišla včera odpoledne od komunitního manažera Marcina Momota, který se na Twitteru snažil situaci trochu uklidnit, ale ani jemu se to příliš nepodařilo. „Sázka na first person pohled je něco, co se pozitivně odrazí na hratelnosti a příběhu. Hráči svou postavu budou moci vidět v menu inventáře, během řízení, v zrcadlech a velmi zřídka také v některých cut-scénách,“ píše komunitní manažer. Reakce jsou však převážně negativní a mezi ojedinělými vyjádřeními podpory se objevují spíše výkřiky o zrušených předobjednávkách a hlavně rozčarování z toho, že robustní nástroje pro úpravu vzhledu a tuny slíbených kusů oblečení zůstanou zcela nevyužity.

Hráči svou postavu budou moci vidět v menu inventáře, během řízení, v zrcadlech a velmi zřídka také v některých cut-scénách.

Vývojáři přitom nikde neuvádí, že by na předchozích slibech stran módy cokoliv měnili a je otázkou, co je skutečně ke změně perspektivy vedlo. Pokud by totiž měla platit jejich vyjádření o snaze stoprocentně se ponořit do atmosféry, pak hráče dráždí, že i nadále některé 3rd person sekvence v Cyberpunku 2077 zůstávají. Vše se už ale aktuálně jenom točí v kruhu nezodpovězených dotazů a Momot ani nikdo další z CD Projektu už na ně nemá ochotu reagovat. Nezbývá tedy než se s nastalou situací smířit a doufat, že vývojáři skutečně vědí, co a proč dělají. A že k rozhodnutí opravdu nedošli jen pod tlakem času a vysokých nároků na komplexní filmové scény…

# kyberpunk # open world # sci-fi

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru