Vývojáři utratili milion dolarů za prototyp Pána prstenů

Série drahých demoverzí jim měla otevřít cestu k herní adaptaci Hobita. Nikdy však nevznikla

Zdroj: Jon Burton/Traveller's Tales
23. 6. 2020

Spoluzakladatel studia Traveller’s Tales Jon Burton se na YouTube podělil o mimořádně zajímavý příběh. Tým Traveller’s Tales se v posledních 15 letech proslavil především svými Lego tituly. Na kontě má ale i jiné zajímavé hry. Z této škatulky se chtěli vývojáři vymanit za pomoci ambiciózního projektu ze světa Tolkienova Pána prstenů. I když autoři vydali hry Lego The Lord of the Rings a Lego The Hobbit, jejich snem bylo ještě dřív realistické dobrodružství ze Středozemě. Na prototyp tým vynaložil přes milion dolarů, ale skutečná hra z něj nikdy nevznikla.

Jon Burton zveřejnil na svém kanálu GameHut příběh, který je skutečně mimořádný. Vypráví o neuvěřitelně drahém demu videohry, která nikdy nespatřila světlo světa. Ba co víc, tento titul poprvé předvádí divákům přímo v akci. Když studio Warner Bros. oznámilo, že chystá nové filmové adaptace Hobita, Jon Burton chtěl být jako fanoušek Pána prstenů u toho a vytvořit podle nich videohru. Ne z Lega, ale realistickou. Ještě v roce 2008 padlo rozhodnutí, že se připraví návrh pro Petera Jacksona a Guillerma del Tora, který měl snímek původně režírovat. Autoři měli na přípravu dema 6 měsíců a pak se mělo v únoru 2009 prezentovat na Novém Zélandu.

Pak se autorům celý projekt trochu vymkl z rukou. Vývojáři skončili tak, že vytvořili čtyři různé plně hratelné a vychytané úrovně a pět dalších technologických demoverzí.

Jon Burton byl přesvědčený, že herní adaptace by se měla přiblížit snímku, jak je to jen možné, aby hráči měli možnost prožít události z filmu. Proto se rozhodl, že by demo mělo využívat jako předlohu už zfilmovaného Pána prstenů, aby to autoři dobře demonstrovali. Vývojáři vybrali klíčové momenty z filmu a pokusili se z nich vytvořit ten nejlepší možný herní prototyp, kterého byli tehdy schopní dosáhnout na Xboxu 360, aby pak mohli dokázat Jacksonovi, čeho jsou schopní s novými filmy. Pak se ale autorům celý projekt trochu vymkl z rukou. Jon Burton už si přesně nepamatuje, zda bylo důvodem to, že se nakonec pokusili navrhnout více titulů, ale v každém případě vývojáři skončili tak, že vytvořili čtyři různé plně hratelné a vychytané úrovně a pět dalších technologických demoverzí.

První level demonstroval stealth hratelnost. Hráč ovládal Froda, mohl se plížit, schovávat, házet kameny, aby odlákal pozornost nepřátel, lézt na stromy, skákat z nich na protivníky i se s nimi pokusit bojovat přímo. Druhá kompletní úroveň zpodobnila boj v kulisách Železného pasu mezi Gandalfem a Sarumanem. Hráč mohl sesílat kouzla, odrážet útoky i vrhnout protivníka napříč arénou. Třetí level se opět zaměřil na stealth, tentokrát se však Frodo stejně jako ve filmu snažil vyhnout Nazgûlovovi. Když hrozilo, že bude dopaden, musel hráč odolat pokušení použít Prsten. Poslední kompletní úroveň se zaměřila na souboj Gandalfa s Balrogem.

Jon Burton podotýká, že vzhledem k tomu, že vše běží na Xboxu 360, výsledek vypadá i po více než 10 letech velmi dobře. A mně nezbývá než souhlasit. Prototyp vypadá opravdu výborně, i když nejde samozřejmě o kompletní hru, která by nepochybně přinesla další výzvy a ústupky. Vedle těchto větších dem byla součástí prezentace i ukázka, jak Aragorn bojuje s Uruk-hai. V další části se Frodo a Sam vyhýbali Nazgûlům a Frodo mohl použít svůj prsten. Tech demo zase demonstrovalo, kolik umělou inteligencí ovládaných nepřátel je možné vklínit do jedné scény. Tady vývojáři využili bitvu se Sauronem, které se objevila v prologu prvního filmu. V jiném demu zase Frodo a Sam jen tak putovali Krajem a krátká sekvence z Roklinky měla ukázat, jak jsou autoři díky technologii motion capture schopní zreplikovat situace z filmu.

Tým zašel podle Burtona příliš daleko a utratil přespříliš peněz za demo, ale Burton chtěl dokázat, že Traveller’s Tales úkol zvládnou a dokáží překonat Lego hry. V únoru 2009 se vypravil i s Xboxem 360 na Nový Zéland za Jacksonem a del Torem, aby jim vše předvedl a projekt navrhl. Po cestě, která trvala 39 hodin, na místě strávil jen dva dny, měl hrozný jet lag, ale čekala ho vytoužená schůzka a návštěva studia, takže byl plný optimismu. Demo fungovalo, nespadlo a zejména del Torovi se prý velmi líbilo. Autoři se dozvěděli, že budou moci na projektu podle filmu pracovat. Takže šťastný konec příběhu? Kdepak.

Burton neví, zda v tom hrála roli nějaká interní politika, ale nakonec vše skončilo tak, že projekt nikdy nedostal zelenou.

Jak je tedy možné, že jsme titul nikdy nehráli? Warner Bros. se nakonec rozhodli, že nechtějí hru založenou přímo na filmu, ale titul, který by se odehrával ve stejném světě a ve stejnou dobu. Jon Burton nesouhlasil. Věřil, že je možné udělat hru, která doprovodí film, a pak další hru zasazenou do stejného světa. Burton neví, zda v tom hrála roli nějaká interní politika, ale nakonec vše skončilo tak, že projekt nikdy nedostal zelenou. Zjevně ho to ale zase tak moc netrápí, jak byste si možná mysleli. Film byl odložen, režie se nakonec neujal del Toro a snímek si nevedl tak dobře jako původní trilogie. Traveller’s Tales kromě toho nakonec vytvořili zmíněné hry ze Středozemě v podobě Lega. TT Fusion mají navíc na kontě The Lord of the Rings: Aragorn’s Quest pro Nintendo DS.

Jon Burton celý příběh uzavřel konstatováním, že šlo o nejdražší prototyp, na kterém kdy pracoval. Navíc naznačil, že pokud o to diváci budou mít zájem, zveřejní další ukázky z demoverze za svém kanálu. Divil bych se, kdyby neměli, a nestalo se tak. Jde o pozoruhodný příběh a samotná hra vypadá rovněž zajímavě minimálně po technické stránce, i když tituly podle filmů nejlepší pověst obecně nemají. Burton opustil studio Traveller’s Tales v roce 2019 a jde o poměrně unikátní možnost obeznámit se s nerealizovaným projektem, o nichž vývojáři nemluví moc často. Natožpak aby je ukazovali přímo v akci. Burton na svém kanálu zveřejňuje i další podobná odhalení. V předchozím videu mluvil třeba o tom, jak měla původně vypadat plošinovka Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru