Returnal, Sony Interactive Entertainment, Vývojáři Returnal děkují Sony, že se nebojí riskovat

Vývojáři Returnal děkují Sony, že se nebojí riskovat

Po 4 letech vychází zřejmě nejambicióznější hra od Housemarque. Bez partnerů by nevznikla

Zdroj: Housemarque
29. 4. 2021
Název: Returnal Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 30. 4. 2021

Dnešní den je pro finské studio Housemarque velmi speciální. Před několika hodinami vypršelo embargo na hodnocení hry Returnal, na níž pracovali dlouhé čtyři roky a ještě o dva déle, začneme-li počítat čas od nástinu prvního konceptu. Není proto divu, že celou situaci vnímají velmi emotivně a využívají jí k tomu, aby se s fanoušky, novináři i partnery podělili o své aktuální rozpoložení a trochu zavzpomínali, jak se vlastně Returnal rodil na svět.

„Returnal bude zítra v obchodech a my jsme nesmírně šťastní a hrdí, že se hra konečně dostane do celého světa. Čekání bude brzy u konce, naše práce dokončena a nezbývá, než počkat na fanoušky, recenzenty a influencery, aby nám řekli svůj názor,“ píše v otevřeném dopise zakladatel Ilari Kuittinen. Dále vysvětluje, že i když před časem oznámilo studio dokončení přípravy zlatého masteru, pracovat se nepřestalo, protože stále existuje něco, co lze vylepšit, vybalancovat či opravit. „Myslím, že ani není možné vytvořit bezchybnou hru,“ říká Kuittinen a samozřejmě dodává, že se usilovně pracovalo na prvním patchi, protože každý v týmu chtěl, aby byla hra ještě o kousek lepší.

I když jsme vydali jednu z nejlépe hodnocených nových her roku 2017, zklamaly nás prodeje a i proto jsme vyhlásili kampaň #arcadeisdead a ukončili naší snahu v této oblasti.

Zakladatel studia nicméně přiznává, že si na začátku nepomysleli, jak velký projekt se jim pod rukama vlastně rodí. Demonstruje to na skutečnosti, že měli před čtyřmi roky rozpracované hned čtyři projekty a na nich chtěli dělat v tehdejších 50 lidech, což je z dnešního pohledu zcela nemyslitelné. „Dokončovali jsme dvě věci – Nex Machinu a Matterfall, pracovali na prototypu experimentálního multiplayerového projektu, který jsme později pojmenovali Stormdivers a začali předprodukci úplně nové hry,“ odhaluje zákulisí vzniku Kuittinen.

Ještě než ale došlo na Returnal, vývojáři se nejdřív museli soustředit na Nex Machinu, do které vložili obrovské naděje. Chtěli světu dokázat, že arkádové hry nejsou mrtvé, spojili se s jedním z legendárních vývojářů těchto titulů Eugenem Jarvisem a rozhodli se využít i mezery na trhu. „I když jsme vydali jednu z nejlépe hodnocených nových her roku 2017, zklamaly nás prodeje a i proto jsme vyhlásili kampaň #arcadeisdead a ukončili naší snahu v této oblasti,“ vzpomíná Kuittinen. A právě v tuto chvíli přišla chuť zjistit, jak by žánr, obvykle zpracovávaný ve 2D a s top-down pohledem vypadal coby 3rd person akce, čímž se zrodily první myšlenky na Returnal.

„V době, kdy jsou herní vydavatelé stále méně ochotní kreativně riskovat, jsme nesmírně vděční za Sony, která nám umožnila pracovat na něčem opravdu nejistém,“ posílá Kuittinen pochvalu do Japonska. Přichází navíc v době, kdy se začínalo mluvit o tom, že Sony hodlá hrát na jistotu, takže slova o nekonečném vděku vývojářů z Housemarque můžeme vnímat i jako určité uklidnění. Pro Kuittinena a všech jeho 75 kolegů je ale vydání Returnal splněným snem a hlavně velké uklidnění, které by bez partnerů zřejmě nepřišlo. Teď už nezbývá nic jiného než uspořádat online party a následné sledovat všechny ohlasy, které se o hře objeví. „Leží před námi další skvělé věci, začněme ale vydáním Returnalu! Věříme, že si dobrodružství na planetě Atropos užijete,“ uzavírá šéf vývojářů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru