Vývojář se obává problémů s optimalizací na Series S

Vývojář se obává problémů s optimalizací na Series S

Sasan Sepehr ze studia Remedy naznačuje, co bude autorům her přidělávat starosti

Zdroj: Remedy
10. 9. 2020

Včera jsme vás informovali, že podle Microsoftu levnější Xbox Series S nabídne pravý next-gen, jen v nižším rozlišení. Výrobce láká na hry v nativním rozlišení 1440p a 60 fps s možným upscalingem až do 4K, ale teoreticky Series S dosáhne i na 120 fps. Třeba ve starší akci Gears 5. Zda však skutečně bude výkon konzole postačující po dobu dalších šesti sedmi let, ukáže až čas.

Úžasně nízká cena, anebo vysoká oběť?

Ještě před oficiálním potvrzením Series S přitom panovala oprávněná obava, že vývojáři multiplatformních her se budou muset řídit nejslabší novou konzolí. Což by teoreticky mohlo znamenat, že vývoj na ni a její omezení ovlivní alespoň částečně i hry na ostatních systémech. Microsoft přirozeně hardware brání jako dostatečný, jeho kritici naopak poukazují na rozdíly mezi oběma novými Xboxy.

Co si ale myslí samotní vývojáři? O svůj názor se podělil senior technical producer ze studia Remedy Entertainment Sasan Sepehr. Jako zákazník prý levnější nový Xbox miluje, ale jako vývojář se obává problémů s optimalizací. Remedy na nové konzole chystají vylepšenou verzi akce Control a na Xbox míří CrossfireX, takže Sepehr nemusí jen hádat. Microsoft naopak brání Series S s tím, že upravit hry nebude pro jejich autory obtížné.

Podstatný však je dlouhodobý horizont. Ne to, jak budou vypadat první hry, které vyjdou letos a příští rok, ale nakolik bude, nebo nebude Series S limitovat vývojáře za několik let.

Zastánci Microsoftu správně připomínají, že samotná optimalizace nemusí klást ve srovnání s nutností vyladit hru na různé PC sestavy tak velké nároky. Podstatný však je dlouhodobý horizont. Ne to, jak budou vypadat první hry, které vyjdou letos a příští rok, ale nakolik bude, nebo nebude Series S limitovat vývojáře za několik let.

Z pohledu autora multiplatformní hry se nepochybně brzy stane Series S tou nejpomalejší konzolí, na kterou musí pamatovat. Z pohledu first party vývojářů Microsoftu je to o to zajímavější, že mají – pokud dodrží dřívější slib – podporovat v prvních letech svými vlastními tituly i Xbox One X a původní Xbox One. Tedy konzoli, která vyšla už v roce 2013.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru