Vývoj PlayStationu 5 začal před pěti lety, říká Jim Ryan

Vývoj PlayStationu 5 začal před pěti lety, říká Jim Ryan

Některé nápady mohou být i deset let staré. Strategie se od dob PS4 nezmění

Zdroj: Sony
24. 11. 2020

Ani v novém týdnu pravděpodobně nepoleví frekvence, se kterou dává rozhovory nejrůznějším magazínům prezident Sony Interactive Entertainment Jim Ryan. Minulý týden rozebíral například cenu her, dostupnost PlayStationu 5 před koncem roku či možnou alternativu Game Passu, aby se teď v interview pro GQ rozpovídal o vzniku nové konzole, budoucí strategii i o tom, jakou hru si v poslední době nejvíc užil a na jakou se těší.

Jedním z nejsložitějších bodů celého procesu vývoje nové konzole je správně vybrat a načasovat výrobu jejího čipu.

Ačkoliv se může zdát přísun podobných informací trochu nadbytečný, pravdou je, že Ryan komentuje poměrně zajímavá témata a opravdu to nemusí být jen jediné tvrzení, které momentálně rezonuje v titulcích mnoha herních webů. Šéf PlayStationu sice skutečně řekl, že jít na trh s úplně novou značkou, zvlášť v podobě AAA hry je velký risk kvůli obrovským nákladům na vývoj, nejde ale ani zdaleka o to nejzajímavější, co lze z článku GQ vyčíst. Už jen skutečnost, že se inženýři Sony začali nad konkrétní podobu PlayStationu 5 zamýšlet před pěti lety, tedy pouhé dva roky po uvedení PS4, naznačuje cosi o dlouhých cyklech a opravdu pečlivé přípravě. Ryan rovněž uvádí, že jedním z nejsložitějších bodů celého procesu vývoje nové konzole je správně vybrat a načasovat výrobu jejího čipu: „Tyhle věci vyžadují čas. Tlak je kladen na to, chytit nejnovější vlnu technologie čipů a najít dostatek času pro vlastní výrobu.“ V případě PlayStationu 5 (i nového Xboxu) jde o APU od společnosti AMD, v době, kdy se ale konkrétní model vybírá, ještě v podstatě neexistuje a Sony se tak musela spolehnout pouze na papírové parametry a příslib, že jim finální verze čipu bude odpovídat.

Během soustavných schůzek padaly i úvahy, zda má jít o skutečnou konzoli, nebo už přišla éra cloudového hraní, případně kolik má zařízení ve finále stát. Na tomto místě se Ryan přiznal, že plnil roli tzv. zlého policisty a byl to on, kdo v zájmu přijatelné ceny škrtal smělé plány svých kolegů. Uznal ale, že do rozhodování nad hardwarem příliš nevstupoval – zde se spolehl na tým Marka Cernyho – a mluvil například do vyznění reklamního sdělení či ve finále držel kontrolu nad zmiňovanou cenou. „Ano, [byl jsem zlým poldou], protože lidé z vývoje říkali – hele, tady je skvělý čip, díky kterému postavíme skvělou konzoli – a já jim musel říct – to určitě, ale tahle skvělá herní konzole by stála 1000 dolarů,“ vzpomíná prezident PlayStationu. Zajímavé rovněž je, že když inženýři Sony dávali dohromady jednotlivé funkce PS5, sahali podle Ryanových slov do mošničky nápadů, které mohly být i deset let staré. Je to prý výhoda ucelených konzolových cyklů, v nichž je možné podobné nápady sbírat a vyhodnocovat, jestli už přišla jejich chvíle, či nikoliv.

Prezident SIE v souvislosti s alternativou Game Passu opět zmínil služby PlayStation Plus a PlayStation Now, když naznačil, že budou o dalším postupu usuzovat z toho, jak se povede konkrétním titulům z PS Plus Collection.

Co se týče zvolené strategie, PlayStation 5 by měl být podle Jima Ryana úspěšným zařízením pro nadcházejících sedm let. V té době ale nemáme údajně očekávat žádné překotné změny a vše by se mělo vyvíjet podobně jako v případě PlayStationu 4. Sony razí cestu vlastních AAA her, které běží na výkonném hardwaru, a to je přesně cíl, kam japonská společnost směřuje s PS5. Právě na tomto místě pak Ryan zmínil, že vstoupit na trh s novou značkou a nešetřit ambicemi, je kvůli nákladům značně riskantní, v případě PlayStationu 4 se to ale vydařilo a není zřejmě důvod tento přístup měnit. Potvrzují to ostatně i Ryanova slova v závěru, kdy z posledních her pro PlayStation vyzdvihuje zejména Ghost of Tsushima od Sucker Punch a užuž se těší, až si coby úplně obyčejný hráč konečně zahraje nového Spider-Mana. Obě hry jsou novými značkami a obě nesou značný příslib do budoucna. Ten nakonec leží i ve službách PlayStation Plus a PlayStation Now, které prezident SIE opět zmínil a naznačil, že budou o dalším postupu usuzovat z toho, jak se povede konkrétním titulům z PS Plus Collection. Je tedy možné, že posun směrem ke Game Passu je ještě blíž, než se mohlo zdát z rozhovoru pro ruskou agenturu TASS minulý týden.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru