Vývoj Payday 2 pokračuje bez konzolových verzí

Vývojáři se jim nestíhají dostatečně věnovat. Na Switch už nedorazí žádný update

12. 12. 2019

Na konci října pro nás měli vývojáři ze společností Starbreeze a Overkill poměrně překvapivou novinu. Namísto konkrétních plánů ohledně třetího dílu first person akce Payday totiž oznámili návrat ke druhému dílu, bez ohledu na to, že po vydání definitivní edice už jej hráči považovali za uzavřenou kapitolu. Důvodem byl podle šéfa obou společností Mikaela Nermarka zájem, co nejrychleji stabilizovat zejména mateřský subjekt Starbreeze, což by prostřednictvím Payday 3, které je přinejlepším v plenkách, nebylo dostatečně rychlé. Omluvil se proto hráčům a upřímně vysvětlil, že i když nešlo o jednoduché rozhodnutí, stále vidí v Payday 2 obrovský potenciál a rozhodli se pro něj vytvořit další rozšíření. Tím prvním se stal nový heist s označením Border Crossing s tím, že v budoucnu budou rychle přicházet další, jeden ze slibů ale vývojáři patrně dodržet nedokážou. Po více než měsíci se Nermark ozývá s další aktualizací momentálního stavu a naznačuje, že jeho tým nebude schopný držet všechny dostupné verze Payday 2 ve smyslu obsahu a dalších updatů na stejné úrovni.

Stejně jako v říjnu, také nyní promlouvají lidé ze Starbreeze ke svým fanouškům prostřednictvím obsáhlého blogu, v němž výše popisovanou situaci blíže vysvětlují. „Vím, že jsme konzolovým verzím neposkytli takový servis, jaký jsme měli, nebo jaký jsme dokonce slíbili. V současné situace ale vím, že tuhle věc stále nemůžeme zlepšit,“ říká Mikael Nermark. Tvrdí pak sice, že by rád aktuální neutěšený stav do budoucna zlepšil, ale v zásadě odmítá, že se tak stane v souvislosti s Payday 2. Důvodem je nízký počet zaměstnanců a jejich vytížení, které musí Starbreeze a Overkill směřovat do jiných, ekonomicky efektivnějších míst: „Abych tedy byl maximálně upřímný, verze pro konzole a verze pro PC nebudou shodné,“ uzavírá Nermark. Hovoří však v tuto chvíli pouze o konzolích PlayStation 4 a Xbox One, pro majitele Payday 2 na Switch má totiž ještě horší zprávu.

Ve výsledku tedy platí, že verze pro Switch bude zakonzervována v aktuální verzi a že se zbylých konzolových verzí nebudou týkat heisty jako Shacklethrone Auction, Reservoir Dogs, Hells Island nebo The White House.

„Je mi líto, ale Payday 2 na Switchi se už zřejmě nikdy žádného updatu nedočká,“ zaznívá ze Starbreeze. Nermark si je přitom vědom, že tým měl zcela opačné ambice a že v konzoli od Nintenda třímá obrovský potenciál, stále se ovšem odvolává na aktuální stav ve studiu a hlavně připomíná, že port vznikal ve spolupráci s vydavateli z 505 games, což by podle Nermarka vyžadovalo další koordinaci a investice, které si jeho firma nemůže jednoduše dovolit. Ve výsledku tedy platí, že verze pro Switch bude zakonzervována v aktuální verzi a že se zbylých konzolových verzí nebudou týkat heisty jako Shacklethrone Auction, Reservoir Dogs, Hells Island, The White House, nebo celá funkcionalita prvku Safe House. Všechny výše uvedené kampaně nicméně přišly s řadou kosmetických bonusů, jako jsou masky, zbraně a nejrůznější modifikace, vývojáři v tuto chvíli zjišťují, jak náročné by bylo alespoň tento typ obsahu přinést na konzole, ani na tomto místě ale nezaznívá žádné definitvum.

V závěru pak Nermark vyvolává alespoň určitou naději, že je i v jejich zájmu poskytnout hráčům co nejlepší zážitek na jakékoliv platformě, a proto se prý ve svém vzkazu ubíral jen k frázím jako „nepravděpodobné“ či „nejisté“. „Jednoduše nechceme zrušit všechny naše plány, vykašlat se na problémy, či nedodržet některé z našich předchozích slibů. […] Pokud tedy najdeme příležitost, jak aktuální stav zvrátit, určitě tak učiníme,“ uzavírá Nermark.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru