S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Vývoj hry S.T.A.L.K.E.R. 2 prý stále běží na plné obrátky

Vývoj hry S.T.A.L.K.E.R. 2 prý stále běží na plné obrátky

Nový rozhovor odkryl vysoké ambice vývojářů, má jít o masivní AAA titul se spoustou inovací

18. 6. 2019
Název: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl Vývojář: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 5. 9. 2024

Pokračování série S.T.A.L.K.E.R. bylo oznámeno v květnu loňského roku, kdy se vývojáři z ukrajinského studia GSC Game World zároveň zavázali, že budou s hráči a fanoušky aktivně komunikovat. Pak se ovšem na téměř celý rok odmlčeli, aby až koncem letošního března potichu aktualizovali oficiální webovou stránku hry S.T.A.L.K.E.R. 2 o artwork a část soundtracku. Po dalších dvou měsících pro vás ale konečně máme něco víc, než je obrázek a jedna skladba, byť stále nejde o informace, které by do světa pouštěli lidé z GSC jakkoliv organizovaně. Všechny aktuality totiž mají pocházet z rozhovoru, který vedl fanoušek série Antišnaps přes sociální síť VKontakte pravděpodobně s někým z PR oddělení.

Než se pustíme do probírání detailů, přijměte od nás drobné varování – ačkoliv zmiňovaný youtuber v závěru svého videa zveřejnil část komunikace, nelze v tuto chvíli bezpečně ověřit, že jsou všechny odpovědi autentické. Dosud se navíc neozval nikdo z GSC, takže ani tímto způsobem nelze potvrdit, či vyvrátit, zda rozhovor vůbec proběhl, na druhou stranu v něm ale nepadají žádná fantastická prohlášení, takže se přikláníme k tomu, že lze informacím věřit. Například tomu, že aktuální S.T.A.L.K.E.R. 2 nemá mít nic společného se stejnojmennou verzí hry, která byla zrušena v roce 2012. Vývoj se rozběhl od začátku, hra má do určité míry reflektovat události předchozích dílů, ale těšit se prý můžeme i na řadu inovací a novinek, které nemusí zákonitě zapadat do již nastaveného univerza. O zpronevěře původních myšlenek bychom ale nemluvili – působí to spíše tak, že se chtěli vývojáři zbavit určité tíhy minulosti a začít od znovu.

S.T.A.L.K.E.R. 2 má vznikat jen za pomoci vlastních prostředků studia, blíže se ovšem nevysvětluje, jestli už jsou do nich zahrnuty peníze případných investorů, či nikoliv.

Že to se hrou tentokrát myslí vývojáři vážně, dokládají také informace o velikosti týmu – ačkoliv jsme se v rozhovoru nedočkali přesného čísla, na hře údajně pracuje dosud největší tým v historii a rozhodně prý nemá jít o budgetový titul. Hra má ty nejvyšší ambice a je velmi pravděpodobné, že míří na nové konzole. Tuto informaci sice nechtěli zástupci GSC přímo potvrdit, ale naznačili, že by bylo vhodné počkat na oznámení cílových platforem do chvíle, než bude nová generace konzolí skutečně představena. Odpovídá tomu nakonec i jeden z prvních teaserů, který hru sliboval na rok 2021, v případě série S.T.A.L.K.E.R. ale zůstáváme u podobných prohlášení spíše skeptičtí.

Vzhledem k neslavné historii studia GSC, které se ještě před několika lety pohybovalo na hraně vlastní existence, je také zajímavá odpověď stran financování vývoje. S.T.A.L.K.E.R. 2 má totiž vznikat jen za pomoci vlastních prostředků studia, blíže se ovšem nevysvětluje, jestli už jsou do nich zahrnuty peníze případných investorů, či nikoliv. Na každý pád bychom se ale neměli dočkat žádné crowdfundingové kampaně na Kickstarteru ani jiné podobné platformě a vývojáři vzkazují fanouškům, že v případě zájmu mohou vývoj podpořit nákupem některé z předchozích her studia.

Co se týče obsahu hry, ani zde nebyli vývojáři jakkoliv konkrétní – slibují unikátní atmosféru, perfektní zážitek a opět nekomentovali případný režim kooperace, který by hře nebývale slušel. Nevyjádřili se však ani k tomu, jestli budou na některé nadcházející konferenci typu E3 či Gamescom a je pravděpodobné, že i přes další sliby budeme na informace čekat ještě hodně dlouho. Aktivní v GSC tímto směrem zrovna nejsou, postupem času bychom se ale snad měli dočkat pravidelných deníčků z vývoje, protože kromě hry samotné chtějí lidé z GSC hráčům ukázat, jak takhle očekávaný titul vůbec vzniká.

Tak snad někdy vyjde…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru