Vývoj Anthem opouští jeden z posledních klíčových lidí

Vývoj Anthem opouští jeden z posledních klíčových lidí

Tahoun vize live-service her Chad Robertson byl 100% odhodlán Anthem opravit

1. 11. 2019

Je to skoro na den přesně půl roku, kdy ředitel oddělení live-service her v austinské pobočce studia BioWare napsal na svém Twitteru, že zůstává s celým týmem stoprocentně soustředěný na Anthem a že se těší na další obsah, který budou moci hráčům představit. Nyní Chad Robertson oznamuje, že jeho 14letá éra v BioWare končí a tvrdí, že MMORPG Star Wars: The Old Republic, Anthem, studio v Austinu a celé BioWare je v dobrých rukou a že všichni mohou očekávat jen to nejlepší. Jak vidno, Robertson zůstává věrný své předchozí rétorice, za kterou schytal od fanoušků kritiku a jeho odchod rozhodně nevyvolává jen nostalgické reakce. Je navíc nutné připomenout, že Chad Robertson byl jedním z posledních klíčových lidí, kteří u vývoje Anthem zůstali a nyní následuje kroky vedoucího producenta Anthemu Bena Irvinga, který BioWare opustil v polovině srpna, resp. Marka Darraha, který sice coby producent v BioWare neskončil, ale byl od Anthemu převelen k Dragon Age 4.

Výsledkem aktuálních snah je, že probíhající halloweenský event Season of Skulls je v podstatě jen předělávkou Cataclysmu a každý další zásah do hry s sebou pravidelně přináší víc problémů, než kolik jich skutečně řeší.

Chad Robertson v uplynulých měsících vystupoval za vývojáře Anthemu v blogových příspěvcích určených komunitě a je tudíž i autorem nešťastného vzkazu – Co bude s Anthemem dál – který se na stránkách BioWare objevil v polovině září. O jisté nerozhodnosti BioWare jsme před čtvrt rokem informovali a poukazovali jsme zejména na to, že si Robertson na jednu stranu pochvaloval event Cataclysm, ale druhým dechem dodal, že už podobná událost do hry nezavítá. „Jak už jsme uvedli v minulosti, chceme k vám být upřímní a víme, že musíme udělat spoustu práce, aby byl Anthem lepší hrou,“ napsal tehdy. Výsledkem pak aktuálně je, že probíhající halloweenský event Season of Skulls je v podstatě jen předělávkou Cataclysmu a každý další zásah do hry s sebou pravidelně přináší víc problémů, než kolik jich skutečně řeší. Mnozí hráči na sociálních sítích a v komentářích na zahraničních webech tak odchod Robertsona vítají a vidí za ním možnost, že se kormidla ujme někdo, kdo nebude o nápravě reputace BioWare pouze mluvit.

I tady ale vyvstává spoustu otázek, na které od BioWare zatím nepřichází žádné odpovědi. Tou nejpalčivější samozřejmě je, kdo Robertsona nahradí, nebo ještě lépe – kdo Robertsona nahradil, protože se nyní zdá, že vývoj už nevede nikdo. To je samozřejmě přehnaná představa a navíc mělo na oficiální Discordu Anthemu padnout, že noví šéfové již byli na svá místa dosazeni, veřejně ale zatím kanadská centrála nekomunikovala nic. Není navíc žádným tajemstvím, že už od léta shání nového provozního ředitele a inzerát je podle všeho stále aktivní. To samozřejmě velkou důvěru nevyvolává, a i když v Austinu nesídlí hlavní tým, od kterého by měl vzejít očekávaný čtvrtý díl série Dragon Age, nelze problémy úplně přehlížet. Pokud mát totiž Austin plnit po vydání hry funkci podpory, obzvlášť, bude-li i Dragon Age 4 live-service hrou, struktura by měla být v zájmu chystané hry pevná a zaběhnutá.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru